Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد کرزای رئیس جمهوری پیشین افغانستان در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای بخشیدن نظامیان آمریکایی متهم به جنایت جنگی در افغانستان را به شدیدترین نحو محکوم می‌کنم.

وی افزود: این تصمیم نشانگر بی‌احترامی کامل به زندگی و کرامت افغان‌ها است و ارزش‌های ادعایی ایالات متحده را خنثی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ترامپ روز جمعه از اختیارات خود برای عفو سه نظامی آمریکایی متهم به جنایت جنگی در افغانستان و سوریه استفاده کرد.

دو تن از این نظامیان به نام‌های «کلینت لورنس» و «متیو گلستاین» متهم به جنایت جنگی در افغانستان بودند. لورنس در سال ۲۰۱۲ در افغانستان به نیرو‌های خود دستور داده بود با سلاح سنگین به سه غیرنظامی موتورسوار افغان شلیک کنند. در اثر این اقدام، دو موتورسوار کشته و دیگری مجروح شدند.

این نظامی آمریکایی پس از محاکمه مجرم شناخته شده و در حال گذراندن ۱۹ سال حکم زندان خود بود، اما با عفو ترامپ از زندان آزاد شد.

گلستاین دیگر نظامی آمریکایی متهم به کشتن یک عامل انتحاری طالبان در سال ۲۰۱۰ قرار بود ماه دیگر محاکمه شود، اما این دستور رئیس جمهوری آمریکا وی را از ادامه محاکمه رها کرد.

او در سال ۲۰۱۱ به کشتن عامل طالبان اعتراف کرد، اما ارتش آمریکا پس از تحقیقات وی را تبرئه و پرونده‌اش را مختومه کرد. با این حال، گلستاین در سال ۲۰۱۶ بار دیگر این موضوع را در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز پیش کشید که منجر به بازگشایی پرونده وی در محاکم آمریکایی شد.

دخالت ترامپ در محاکمه و محکومیت این نظامیان متهم به جنایت جنگی دو هفته پس از آن صورت می‌گیرد که یکی از مجریان شبکه محافظه‌کار و حامی ترامپ «فاکس‌اندفرندز» از وی درخواست عفو برای آن‌ها کرده بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حامد کرزای دونالد ترامپ بخشش جنایتکاران جنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۱۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزارت امور خارجه افغانستان امروز در بیانیه‌ای با اشاره به کشف گور‌های جمعی از محوطه بیمارستان ناصر اعلام کرد: پیدا شدن اجساد شهدا از محوطه بیمارستان یاد شده در شهر خان یونس که در میان آنها اجساد زنان و کودکان نیز وجود دارد گویای مظلومیت مردم بی دفاع فلسطین و پایبند نبودن رژیم اشغالگر صهیونیستی به قوانین و مقررات بین المللی و همه ارزش‌های انسانی و بی تفاوتی و چشم پوشی جامعه بین المللی نسبت به جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی پنداشته می‌شود.
وزارت امور خارجه افغانستان کشتار بی رحمانه بیماران، مجروحان و افراد غیرنظامی فلسطینی را به شدت محکوم می‌کند و ضمن اعلام حمایت از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین از همه جهان می‌خواهد برای جلوگیری از وحشت و بربریت رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین سهیم شوند.

دیگر خبرها

  • ابرازنگرانی از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • هادی چوپان برای توماج صالحی درخواست عفو کرد
  • عفو بین‌الملل سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد + جزئیات حکم
  • افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد