Web Analytics Made Easy - Statcounter

نجفقلی صالحی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۸۶ هزار هکتار از این سطح زیرکشت گندم آبی و ۳۲ هزار هکتار زیرکشت گندم دیم می‌باشد.

وی با بیان اینکه کاشت گندم پاییزه تا پایان آذر ماه امسال ادامه دارد اظهار داشت: تاکنون حدود ۹ هزار تن بذر گواهی شده گندم آبی و حدود ۱۶۰۰ تن بذر گواهی شده گندم دیم بین کشاورزان استان توزیع شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در تامین بذر گواهی شده برای کشاورزان مشکلی وجود ندارد و هر میزان نیاز به بذر اعلام شود ،قادر به تامین آن هستیم.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: میزان برداشت گندم از این سطح بستگی به شرایط آب و هوایی و فراهم شدن محیط لازم برای تولید دارد.

وی با بیان اینکه روند مکانیزاسیون در محصول گندم استان از پیشرفت به نسبت خوبی برخوردار است اظهار داشت: ۶۳ درصد از کشت گندم پاییزه امسال به صورت مکانیزه انجام شده‌ است.

در آغاز کار دولت تدبیر و امید ۲۸ درصد سطح کشت غلات خراسان رضوی مکانیزه بود که این رقم اکنون از ۵۵ درصد نیز عبور کرده و در حال افزایش است.
در کاشت دستی یک هکتار گندم باید ۳۳۰ تا ۳۴۰ کیلو گرم بذر پاشیده شود که این مقدار با استفاده از دستگاه و به صورت مکانیزه ۲۲۰ کیلو گرم بذر در هر هکتار می‌باشد و این به معنای صرفه جویی ۱۰۰ کیلو گرم گندم در هر هکتار است.

سالانه برای تولید هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین زیرکشت ۸۳ نوع محصول می‌رود. بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم مشهد خراسان رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم مشهد خراسان رضوی وزارت جهاد کشاورزی گندم مشهد خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۱۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۷ هزار هکتار بافت‌ ناکارآمد شهری در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت:  طرح بسته‌های تشویقی بومی (تسهیلات برای نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد) علاوه بر بسته تشویقی ۱۹ بندی وزارت راه و شهرسازی برای ۹۲ شهر به صورت خاص با محوریت اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری‌های سطح استان و معاونت شهرسازی و معماری اداره کل با راهبری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، در کمیسیون ماده پنج استان به تصویب رسیده و اعمال تخفیفات و تسهیلات این بخش به متقاضیان در حال اجراست.

سمانه نصرالهی افزود: بسته تشویقی شهرسازانه ۱۹ بندی وزارت راه و شهرسازی درباره سیاست‌های تشویقی کالبدی متضمن نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، با هدف افزایش کیفیت زندگی شهروندان ساکن در این بافت‌ها و همچنین پیشبرد اهداف قانون جهش تولید مسکن است.

رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به تدقیق محدوده‌های هدف بازآفرینی در استان اشاره و بیان کرد: محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده پنج استان، بررسی و در سامانه ستاد ملی بارگزاری شد که از این طریق امکان ساخت و ساز و استفاده از تسهیلات بازآفرینی شهری برای تمامی ساکنان و مالکان بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری فراهم شده است.

نصراللهی افزود: انتظار می‌رود نرخ نوسازی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد این شهر‌ها به‌دلیل وجود مشوق‌های کالبدی به‌همراه سایر مشوق‌های مالی و اداری افزایش یابد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت و تاثیر اطلاع رسانی مردمی، از همه فعالان محلات هدف بازآفرینی درخواست می‌شود تا همراستا با ادارات و سازمان‌ها با اطلاع رسانی میدانی، تخفیفات و تسهیلات مصوب شده را به آگاهی ساکنان محلات هدف برسانند ضمن اینکه اینفوگرافی تسهیلات مصوب ویژه هر شهر تهیه شده است و از هفته آینده در فضای مجازی منتشر می‌شود.

رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران متولی نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری، فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در کشور است و به دلیل داشتن رویکرد مردمی‌سازی تجربه مشارکت مردمی را دارد و در این مسیر نوپا نیست، ساکنان و مالکان واحد‌های فرسوده، سازنده‌ها و حلقه‌های میانی، سه رکن اصلی مردمی سازی هستند و این نکته را باید مد نظر داشت که در این رویکرد، کار باید توسط خود مردم و برای مردم انجام شود.

نصراللهی افزود: بسترسازی، تسهیلگری (تکمیل و تدوین بسته‌های تشویقی) رفع موانع و بهبود دهنده بودن چهار نقش مهم شرکت بازآفرینی شهری در راستای نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • افت سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی/ ۳۸ کارگاه گلاب‌گیری در فرخد فعال هستند
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت
  • بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد
  • بیش از ۴۱ هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی زیر کشت غلات است
  • آغاز برداشت خوشه های طلایی در خراسان جنوبی 
  • شناسایی ۱۷ هزار هکتار بافت‌ ناکارآمد شهری در خراسان رضوی
  • گندم و جو‌های خراسان جنوبی در حال درو هستند
  • شناسایی ۱۶ هزار هکتار بافت ناکارآمد در خراسان رضوی