Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، برمک اسلامی معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل سرما و به منظور حفظ جنگل‌ها و مراتع، جلوگیری از قطع درختان و تأمین سوخت مناطق جنگلنشین، پروژه تغییر الگوی مصرف سوخت در روستا‌های جنگل نشین استان اجرا گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: به دنبال سفر نماینده ولی فقیه در استان و استاندار به دهستان موگویی، توزیع آبگرمکن خورشیدی، تنور گازی و گپسول گاز بین روستاییان در دستور کار قرار گرفت.

اسلامی با بیان اینکه روستای صعب العبور صالح کوتاه شهرستان کوهرنگ جزو هدف پروژه‌های آبخیزداری صندوق توسعه ملی قرار دارد، اضافه کرد: به همین منظور ۷۰ کپسول گاز، ۷۰ تنور گازی و ۲۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی به صورت رایگان بین روستاییان توزیع شد.

او ادامه داد: تا کنون یک‌ هزار آبگرمکن خورشیدی در چهارمحال و بختیاری توزیع شده است.

اسلامی گفت: بهره برداران مناطق جنگل‌ نشین برای تأمین سوخت مصرفی اقدام به قطع درختان و گون می‌ کنند که برای کاهش حجم مقطوعات، تغییر الگوی سوخت را دنبال می‌کنیم.

او افزود: تأمین سوخت جنگل نشینان یکی از طرح های مهمی است که نیاز به توجه بیشتری دارد چرا که حذف یارانه‌ های سوخت باعث افزایش قطع درختان می‌شود.

انتهای پیام/ف

توزیع آبگرمکن خورشیدی در روستاهای چهارمحال و بختیاری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۱۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفری به یادماندنی به طبیعت روستای نیاکان در قالب تصاویر

روستای نیاکان در شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. دامداری و کشاورزی نیز از جنبه‌های مهم اقتصاد این روستا هستند. در این روز‌های بهاری سرسبز شدن دشت ها چشم انداز زیبایی را در این منطقه به وجود آورده است و موجب شده تا طبیعت دوستان از این مکان خوش آب و هوا دیدن کنند.

طبیعت این روستا از دوربین شهروندخبرنگار ما دور نماند و تصاویری را به اشتراک گذاشت که مشاهده می‌کنید.

منبع: علیرضاصادقی - چهارمحال و بختیاری 

بیشتر بخوانید:

نمایی از حمام تاریخی وکیل شیراز از لنز دوربین گردشگران

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶
  • خودنمایی بخشی از جنگل‌های بلوط زاگرس در روستای مله پنجاب + فیلم
  • تجهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری
  • جهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری
  • همایش پویش حامیان آب در گلپایگان
  • آیا قامت این قوم افراخته می‌شود؟
  • پسماند معضل استان‌های زاگرس نشین
  • تأمین و توزیع ۴۹۰ تن شکر خانوار در چهارمحال و بختیاری
  • سفری به یادماندنی به طبیعت روستای نیاکان در قالب تصاویر