Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-18@02:40:45 GMT

معرفی برگزیدگان جایزه ادبی سردار همدانی

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۱۹۹۸

‍‍‍‍‍‍

برگزیدگان جایزه ادبی سردار شهید همدانی معرفی شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حدود ۳۶۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که پانزده اثر به عنوان آثار برگزیده معرفی و از آن‌ها قدردانی شد.

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: جایزه ادبی سردار همدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۱۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار مقام ارشد ایرانی که ارتش اسراییل معرفی کرد

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: سردار سرتیپ پاسدار سیدمحمد حسین‌زاده‌حجازی، در ۱۳۳۵ خورشیدی در اصفهان به دنیا آمد. او پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و متوسطه با قبولی در رشد مدیریت دولتی دوره تکمیلی خود را در تهران گذراند. حجازی دانش‌آموخته دکتری دانشکده عالی دفاع ملی در رشته مدیریت استراتژیک و همچنین عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین (ع) است. ورود به دانشکده عالی دفاع زمینه‌های حضور او را در سپاه به وجود آورد. به طوری که وی از همان روزهای انقلاب و تشکیل بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان عضو فعال، خدمات خود را آغاز کرد. سردار حجازی در کنار کار به امور علمی و آموزشی نیز پرداخت. با شروع غائله کردستان و آذربایجان غربی سردار حجازی نیز همانند دیگر همرزمانش به مناطق آشوب زده رفت تا ضمن دفاع از مردم آن مناطق با همکاری دیگر افراد سپاه و بسیج، منطقه را از حضور اشرار پاک کند.

مسؤولیت‌های اجرایی سردار حجازی

سردار حجازی ۴۰ سال سابقه پاسداری از مرزهای داخلی کشور را برعهده داشت. مسؤول اعزام نیرو به جبهه‌های جنوب، مسؤول ستاد سپاه منطقه دوم کشوری، جانشین فرمانده سپاه منطقه چهارم کشوری، جانشین قرارگاه عملیاتی سلمان در جبهه‌های میانی و غربی، جانشین فرمانده قرارگاه قدس سپاه تا پایان دوران دفاع مقدس، معاون هماهنگ کننده نیروی مقاومت بسیج، معاون نیروی انسانی نیروی مقاومت، فرمانده نیروی مقاومت بسیج، معاون هماهنگ کننده فرماندهی کل سپاه و فرماندهی قرارگاه ثارالله از جمله فعالیت‌های اجرایی به شمار می‌رود که سردار حجازی بر عهده داشته است.

در حکمی که سال ۱۳۸۷ آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی برای او به عنوان جانشین فرمانده کل سپاه صادر کردند، آمده بود: «به پیشنهاد فرمانده کل سپاه و نظر به سوابق و تجارب ارزنده، جنابعالی را به سمت جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب می‌کنم. انتظار می‌رود در اجرایی نمودن مأموریت‌های محوله به سپاه با نظر فرماندهی کل سپاه، جدیت و تلاش لازم را به عمل آورید.»

محمد حجازی سال ۱۳۸۶ نیز با حکم مقام معظم رهبری به ریاست ستاد مشترک سپاه پاسداران منصوب شد. سرتیپ حجازی کمتر از یک‌سال بعد جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران شد. آن زمان محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه بود. در تیر ۱۳۸۷ سردار حجازی قائم‌مقام فرمانده سپاه، باز هم با حفظ سمت به عنوان فرمانده قرارگاه ثارالله منصوب شد. وی حوزه فعالیت قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران تأمین امنیت تهران را هم بر عهده داشت. همچنین سردار حسین زاده حجازی از سال ۱۳۸۸ معاونت آماد و پشتیبانی تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح را نیز عهده دار بود. سردار حجازی مسؤولیت سپاه در لبنان و همکاری‌های متمادی با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را نیز در کارنامه خود دارد.‌

تحریم سردار حجازی به وسیله اتحادیه اروپا

پس از تصویب قانون تحریم‌های سنای آمریکا علیه ایران، اتحادیه اروپا نیز لیست جدیدی از افراد و نهادهای تحریمی در ایران را که ادعا شده در فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی نقش دارند، اعلام کرد. اتحادیه اروپا فهرست اسامی چند شخص حقیقی و حقوقی را در ارتباط با «تحریم های موشکی بالستیک و منع اشاعه سلاح‌های هسته ای» ایران مطابق با اصلاحیه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، اعمال و به روز کرد. این تحریم‌ها در حالی بود که بر پایه توافق هسته‌ای برجام نباید بعد از امضا و اجرای این توافق نامه تحریم جدیدی علیه ایران وضع می‌شد و باید تحریم‌های قبلی همگی لغو می‌شدند اما این چندمین باری بود که اتحادیه اروپا و آمریکا بر خلاف برجام اقدام به تحریم افراد و شرکت‌ها در ایران کرده‌اند.

اتحادیه اروپا در تصمیم مورخ ۱۸ مهر ۱۳۹۰، ۲۹ مقام ایرانی از جمله محمد حجازی را به دلایلی که از طرف آنها نقشی که در نقض گسترده و شدید حقوق شهروندان ایرانی خوانده می‌شد، از ورود به کشورهای این اتحادیه محروم و تمامی دارایی‌های احتمالی او را نیز در اروپا توقیف کرد. اتحادیه اروپا مدعی بود که در واقع تمامی افرادی که در لیست جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا گنجانده شدند به شکلی در امور نظامی کشور فعالیت مؤثر دارند. البته باید گفت که گرچه قرار بود بر اساس برجام هیچگاه تحریم جدیدی علیه کشور وضع نشود اما همچنان روند تحریم اشخاص و شرکت‌های ایرانی از سوی غرب ادامه دارد.

ادعای پوچ رژیم صهیونیستی درباره سردار حجازی

چابکی ساختار نیروی قدس باعث شده تا عملکرد این نیرو در سال‌های گذشته به طرز چشمگیری در مقابله با داعش مورد تحسین طرف‌های مختلف قرار گیرد به طوری که صهیونیست‌ها اذعان دارند در حالی که ائتلاف بیش از ۴۰ کشور با وجود برخورداری از منابع و امکانات عظیم نتوانست حرکت داعش را مهار کند، مبارزات نیروی قدس و فرماندهی آن نه تنها منجر به تحمیل شکست‌های گوناگون بر داعش شده است بلکه منطقه و جهان نیز به نقش برتر و مؤثر ایران پی برده است.

هفتم شهریور ۱۳۹۸ ارتش رژیم صهیونیستی هویت چهار مقام ارشد ایرانی و لبنانی را اعلام کرد که در طرح «تولید موشک‌های نقطه‌زن» در لبنان مشارکت دارند. به گفته سرهنگ جاناتان کانریکوس، سخنگوی ارتش دفاعی اسرائیل، محمد حجازی یکی از این چهار تن بوده است. البته بنا بر گفته مقامات ایرانی این سخنان از اساس پوچ و توهمی بیش نیست. در همان ایام حضور سردار حجازی در نیروی قدس سپاه، در سریال ضد ایرانی هوملند، یکی از شخصیت‌ها به اسم مجید جوادی با نام مستعار «سردار حجازی» به عنوان یکی از فرماندهان ارشد سپاه معرفی و بسیاری از اقدامات تروریستی خارج از ایران به وی نسبت داده می‌شود.

هالیوود در چند دهه اخیر به دنبال تصویرسازی‌های جهت‌دار علیه کشورمان بوده و در واقع تخریب شخصیت و تصویرسازی منفی از بعضی مسؤولان و فرماندهان ایرانی مانند سردار حجازی که احتمال تصدی مسؤولیت کلان در کشور را دارند، یکی از کارکردها و وظایف هالیوود و رسانه‌های آمریکایی است.

سردار حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه

نیروی قدس را می‌توان بازوی توانمند اجرایی در عرصه سیاست خارجی برشمرد که با هماهنگی دستگاه‌های ذی ربط مانند شورای عالی امنیت ملی و وزارت امور خارجه نقش عملی خود را در پیاده کردن سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ایفا می‌کند. ذکر این نکته ضروری است که اقدام‌های نیروی قدس در عملیات نظامی و میدانی مستقیم خلاصه نمی‌شود، بلکه شامل آموزش، سازماندهی، توجیه، انتقال تجربه و پشتیبانی از گروه‌های بومی همسو در مناطق مختلف می‌شود که در این حوزه می‌توان تشکیلات حزب‌الله لبنان را یکی از نمونه‌های موفق گروه‌های جهادی و مکتبی برشمرد که امروز به یکی از وزنه‌های تأثیرگذار در منطقه تبدیل شده است. سردار حجازی در ۳۰ دی ۱۳۹۸ با حکمی از سوی حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران جانشینی فرماندهی نیروی قدس سپاه را عهده دار شد. در این مراسم امیر حاتمی وزیر دفاع، سردار محسن رضایی و جمعی از معاونین ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان و معاونین سپاه و ارتش و خانواده معظم سردار سربلند سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی نیز حضور داشتند.

شهادت

سرانجام این سردار سرافراز و جانباز عالیقدر پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی در ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ بر اثر عارضه قلبی به فیض شهادت نائل آمد.

کد خبر 6080805 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • معرفی نامزدهای اولین دوره جایزه داستان کوتاه گارنت
  • نامزدهای جایزه داستان کوتاه گارنت معرفی شدند
  • چهار مقام ارشد ایرانی که ارتش اسراییل معرفی کرد
  • معرفی برگزیدگان مسابقات بوچیا جام برکت و کرامت در مشهد
  • معرفی برگزیدگان چهارمین مسابقه عکس حوادث و سوانح
  • تجلیل از برگزیدگان فرهنگی سپاه انصارالحسین همدان
  • سردار افشار: میراث مرتضی هنر متعهد است/ آوینی فرهنگ ایثار را در قله معرفی کرد
  • بهترین‌های تئاتر بریتانیا معرفی شدند/ برندگان جایزه اولیویه ۲۰۲۴
  • معرفی بهترین فیلمنامه‌های سال/«داستان آمریکایی» و «جانشینی» بردند
  • برگزیدگان مسابقه فیلم مستند «روایت راه» در یاسوج معرفی شدند