Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 21 MB

۴۱۴۱

کد خبر 1322575.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سهمیه بندی بنزین محمد رویانیان سهمیه بندی بنزین بنزین ایالات متحده آمریکا بارش برف باران باشگاه پرسپولیس تیم ملی فوتبال ایران تجمعات اعتراضی باشگاه استقلال عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۲۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین خبر درباره جلسه تعیین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران/ حقوق ۱۵ میلیون تومانی قطعی است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،‌ روز گذشته جلسه دستمزد شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی تشکیل شد و علیرغم تلاش گروه کارگری برای همراه کردن دو شریک دیگر در بحث رقم سبد معیشت این جلسه بدون نتیجه ماند. در حاشیه نشست دستمزد دیداری میان وزیر کار و نمایندگان دو طرف صورت گرفت و وزیر کار پیشنهاد حق عائله‌مندی ۵۰۰ هزار تومانی را مطرح و اعلام کرد که حق عائله مندی به فیش حقوقی کارگران متأهل اضافه شود. این پیشنهاد در راستای توجه به قانون جوانی جمعیت و خانواده و رعایت حقوق خانوارهای کارگری از جانب وزیر کار ارائه شد که در این راستا نمایندگان کارگری معتقدند پیشنهاد مذکور می تواند جزو مزایای جانبی مزد مصوب شود و نباید پایه مزد را تحت تاثیر قرار دهد.

علیرغم آنکه برخی کارفرمایان از نزدیک شدن دیدگاه‌های دو طرف در مذاکرات مزد خبر می‌دهند و اعلام می‌شود که رقم دستمزد امشب نهایی می‌شود، اما نمایندگان کارگری بر موضع خود مبنی بر رقم ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی تاکید و اصرار دارند و حتی کارزاری هم برای این پویش به راه انداخته‌اند که مورد استقبال گروه‌های مختلف واقع شده است.

از سوی دیگر اخباری مبنی بر نهایی کردن رقم دستمزد بدون امضای نمایندگان کارگری هم شنیده می شود که می‌تواند روال همه‌ ساله تعیین دستمزد را تحت تاثیر قرار دهد.

محسن باقری نماینده کارگران در شورای عالی کار با تایید نزدیک شدن دیدگاه کارفرمایان و کارگران در برخی موارد گفت: یک‌سری دیدگاه‌های گروه کارگری و کارفرمایی به هم نزدیک شده و صرفا روی متوسط قیمت‌ها و ضریب اهمیت خوراکی ها بحث داریم که اگر امشب پذیرفته شود رقم دستمزد تعیین و تصویب خواهد شد.

باقری تاکید کرد: اگر پایه مزد کارگران را به ۱۵ میلیون تومان افزایش بدهند و مبانی مورد نظر ما را بپذیرند، موافق هستیم و صورتجلسه مزد را امضا می کنیم. فعلا روی رقم سبد چانه زنی می کنیم و هنوز به رقم دستمزد وارد نشدیم و برای تعیین رقم سبد معیشت هم معیارهایی داریم.

نماینده کارگران در شورای عالی کار در توضیح مبانی و معیارهای گروه کارگری گفت: قیمت‌های متوسط مرکز آمار در بحث سبد معیشت مدنظر ماست در حالی که کارفرماها روی حداقل قیمت‌ها تاکید دارند. ما نمی‌توانیم حداقل‌ها را ملاک قرار بدهیم و قابل دسترس هم نیست دوم اینکه ضریب امنیت خوراکی ها در سبد خانوار نهایتاً ۳۰ درصد است و تاکید داریم این دو مساله و مبنا مدنظر قرار گیرد.

باقری درباره پیشنهاد حق عائله مندی کارگران متاهل که از سوی وزیر کار مطرح شده نیز گفت: استنباط ما این است که از پایه ۵۰۰ هزار تومان کم شود و به اسم حق عائله مندی به کارگران داده شود، لذا اگر حق عائله مندی قرار است جزو مزایای جانبی مزد در نظر گرفته شود می پذیریم در غیر این صورت موافقت نمی‌کنیم.

پیش از این نمایندگان کارگران در شورای عالی کار اعلام کرده بودند با توجه به وضعیت تورم و بحران معیشت کارگران دستمزد کمتر از ۱۵ میلیون تومان قابل پذیرش نیست و دریافتی کارگر در خانوار ۳.۳ نفره که به معنای کارگر متاهل با یک فرزند است، باید به ۱۵ میلیون تومان برسد.

در همین راستا کارشناسان حوزه کار و فعالان کارگری نیز با تاکید بر تعیین رقم مزد در فرایندی سه جانبه و با حضور همه شرکای اجتماعی معتقدند وزارت کار به تنهایی نقشی در تصمیم‌گیری مزد ندارد و رقم دستمزد ماحصل چانه زنی سه جانبه نمایندگان کارگر،کارفرما و دولت است.

ولی الله صالحی - کارشناس حوزه کار - در این باره می‌گوید: قانون اعلام کرده باید به شکل سه جانبه تعیین شود بنابر این وزارت کار یا گروه کارفرما و کارگر به تنهایی تصمیم گیرنده نیستند و تعیین دستمزد با وفاق همه شرکای اجتماعی صورت می‌گیرد.
وی معتقد است: در فرایند تعیین مزد مسئولیت دولت به عنوان کارفرمای بزرگ بیشتر است و باید بیش از سایر شرکای اجتماعی در جهت تقویت سه جانبه گرایی تلاش کند.

این کارشناس حوزه کار افزود: از طرفی کارفرمایان هم مطالبات و مشکلاتی دارند و می‌خواهند که دولت در بحث حمایتگری به میدان بیاید و مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی آنها را برطرف کند.

به گفته صالحی، کارفرمایان بنگاه‌های بزرگ با افزایش دستمزد مشکلی ندارند، ولی در مورد بنگاه‌های کوچک باید دولت ورود کند و اگر توان پرداخت دستمزد را ندارند، دولت آنها را حمایت کند.

در صورتی که اتفاق نظر میان شرکای اجتماعی در جلسه امشب شورای عالی کار حاصل شود و گروه دولت و کارفرما مواضع و معیارهای گروه کارفرمایی را بپذیرند به احتمال بسیار زیاد امشب پرونده دستمزد ۱۴۰۳ بسته خواهد شد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885704

دیگر خبرها

  • جدیدترین خبر درباره جلسه تعیین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران/ حقوق ۱۵ میلیون تومانی قطعی است؟
  • سوال چالشی از استاد قاسمیان در برنامه محفل + فیلم
  • ذوق‌زدگی روزنامه دولت از افشای فایل صوتی وزیر خارجه روحانی
  • چرا واقعیت‌نگاری و امیدآفرینی در قاموس غربگرایان نیست؟
  • افزایش ۱۸ میلیون لیتری تولید بنزین در دولت سیزدهم
  • آقای رئیسی! شن و ماسه را که با هواپیما جابجا نمی کنند /اگر این دولت حتی اندکی از موفقیت‌های دوره اول دولت روحانی را داشت چه انتظاری از رسانه‌ها داشت؟
  • دولت در سال جدید به کاهش تورم و گرانی‌های افسارگسیخته توجه کند
  • چرا شیوه اعطای «سهمیه بنزین به خودرو » باید به «سهمیه به نفر» تغییر کند؟
  • اجاره ماهانه ۴.۵ میلیون تومانی کارت سوخت کلید خورد
  • انتخابات باعث شد آمار فقر منتشر نشود؟ / وزارت تعاون رئیسی چرا همانند دولت روحانی آمار فقر را منتشر نمی‌کند؟ / در جراحی اقتصادی صدای فقرا را ساکت کردند