Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، در این اظهارات کاملا کنار گذاشتن موضع دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در قبال مساله شهرک‌سازی‌های اسرائیل مشهود است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در عین حال تاکید کرد، موضع نهایی در قبال کرانه باختری باید از طریق مذاکرات اسرائیلی و فلسطینی مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا مدعی شد، آنچه آمریکا انجام داده تنها بازنگری در بحثی قانونی و حقوقی است. واشنگتن قصد ارسال هیچ پیامی پیرامون موضوع شهرک‌سازی‌ها ندارد.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه دولت‌های قبلی آمریکا شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانستند اما این دولت دیگر شهرک‌سازی‌ها را مغایر با قانون بین‌الملل نمی‌داند و مخالفتی با آن ندارد، افزود: اسرائیل همواره بر قانونی و مشروع بودن شهرک‌سازی‌ها تاکید کرده و ما تشویق می‌کنیم مساله فلسطین از طریق مذاکرات حل و فصل شود.

وی در کنفرانسی خبری در مقر وزارت خارجه کشورش این گونه به مواضع جانبدارانه کشورش از صهیونیست‌ها ادامه داد که بیانیه‌های رسمی آمریکا درقبال فعالیت‌های شهرک‌سازی در کرانه باختری طی سال‌های گذشته متغیر بوده است.

پمپئو تاکید کرد: در سال ۱۹۷۸ دولت (جیمی کارتر) به این نتیجه رسید که احداث شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری مغایرتی با قانون بین‌الملل ندارد و بعد از آن دولت‌های دیگر با تصمیم کارتر مخالفت کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا ادعا کرد، اینکه دیگر شهرک‌سازی‌ها برخلاف قانون بین‌المللی نیست گامی مبتنی بر واقعیت‌ها، تاریخ و شرایط است.

وی افزود، برخلاف قانون بین‌الملل دانستن احداث شهرک‌های اسرائیلی چیزی را حل نکرده و هیچ پیشرفتی در مساله صلح رقم نزده است.

پمپئو در توجیه موضع‌گیری کشورش گفت، حقیقت تلخ است زیرا هرگز هیچ حکم قضایی برای درگیری و بررسی جدال برای روشن شدن اینکه چه کسی محق و چه کسی خاطی است، وجود نخواهد داشت، هیچ یک از مسائل مربوط به قانون بین‌الملل صلح را برقرار نخواهند کرد.

وی درگیری اسرائیل و فلسطین را مشکل سیاسی پیچیده خواند و در ادامه با وجود این موضع‌گیری جانبدارانه، دو طرف اسرائیل و فلسطین را به مذاکره به عنوان تنها راه حل مشکلات سیاسی دو طرف دعوت کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۲۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد سنگینی در کرانه باختری جریان دارد

منابع خبری از تداوم درگیری میان شهرک نشینان صهیونیست و فلسطینی‌ها در کرانه باختری خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، اوضاع کرانه باختری همچنان شعله ور است.

منابع وابسته به رژیم صهیونیستی به نگرانی ارتش این رژیم از درگیری میان شهرک نشینان و فلسطینی‌ها در کرانه اشاره کردند.

این منابع بیان کردند که ارتش تصمیم به استقرار گسترده نیرو در کرانه باختری پس از رایزنی‌های امنیتی گرفته است.

بر اثر تیراندازی نظامیان صهیونیست در جریان درگیری در بیت فوریک در شرق نابلس یک جوان زخمی شد.

این درحالی است که فلسطینی‌ها با شهرک نشینانی که به این منطقه هجوم آورده بودند، به شدت درگیر شدند.

شهرک نشینان صهیونیست به شهرک قصره در جنوب شرق نابلس حمله ور شدند.

این درحالی است که درگیری در شهرک المغیر در رام الله همچنان ادامه دارد.

شهرک نشینان یک خودرو امداد رسانی را در این شهرک واقع در شمال شرق رام الله به آتش کشیدند.

دیگر خبرها

  • گزارش الجزیره درباره شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری
  • دولت رام الله جنایت‌های شهرک نشینان را محکوم کرد
  • کرانه باختری در قلب درگیری و طرح صهیونیستی قرار دارد
  • حماس خواهان خیزش ملت فلسطین شد
  • ۲ عملیات ضد صهیونیستی در کرانه باختری
  • واکنش جهاد اسلامی به تعرض‌های شهرک‌ نشینان به کرانه باختری
  • واکنش جهاد اسلامی به تعرض‌های شهرک‌نشینان به کرانه باختری
  • نبرد سنگینی در کرانه باختری جریان دارد +فیلم
  • نبرد سنگینی در کرانه باختری جریان دارد
  • درگیری‌های بسیار شدید در کرانه باختری+فیلم