Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:21:08 GMT

آسانسورهای غیر استاندارد در سقز پلمب می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۲۱۴۷

آسانسورهای غیر استاندارد در سقز پلمب می‌شوند

خالد زرافشان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه استاندارد سازی آسانسورها از نظر این اداره اهمیت ویژه ای دارد، عدم توجه به این موضوع مهم امکان بروز هر گونه خسارت جبران ناپذیری را بدنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: بنا بر پیگیری ها و مکاتبات فراوان و همچنین بازرسیهای صورت گرفته از آسانسورهای واحدهای مسکونی مسکن مهر شهرک دانشگاه، هیچگونه اقدامی از جانب ساکنین و یا پیمانکار این واحدها برای حل مشکل آسانسورها صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرافشان با بیان اینکه از این به بعد این اداره با حکم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شروع به پلمب آسانسورهای مسکن مهر شهرک دانشگاه می‌کند،  تاکید کرد: برای پلمب این واحدها از امروز اقدام کرده و تا زمان استانداردسازی این اقدامات تشدید خواهد شد.

وی یادآور شد: این اقدام فقط مختص واحدهای مسکونی مسکن مهر شهرک دانشگاه نخواهد بود بلکه همه اماکن عمومی، بیمارستان، اماکن تجاری و دیگر واحدهای مسکن مهر را نیز در بر می‌گیرد.

زرافشان اضافه کرد: برای اماکن خصوصی نیز صدور پایان کار از جانب شهرداری سقز تا زمان اخذ تاییدیه استاندارد آسانسور انجام نمی‌شود ضمن اینکه برای سایر املاکی که از قبل ساخته شده ولی فاقد تاییده استاندارد آسانسور هستند نیز هر گونه استعلام و یا فروش و انتقال سند تا زمان اخذ تاییدیه ایمنی آسانسور میسر نخواهد بود.

رئیس اداره استاندارد سقز از تمام مالکین واحدهای مسکونی خواست قبل از هر گونه اتفاق ناگوار به این اداره مراجعه و جهت استانداردسازی آسانسورها اقدام کنند چون در غیر این صورت این اداره موظف به اقدام قانونی جهت جلوگیری از فعالیت آسانسورهای غیر استاندارد است.

زرافشان گفت: تنها شرکت های دارای پروانه طراحی و مونتاژ از صنعت معدن و تجارت و مجوز از اداره استاندارد مجاز به نصب آسانسور هستند بنابراین لازم است مالکین قبل از اقدام جهت نصب آسانسور به استاندارد مراجعه کنند تا شرکت‌های معتبر دارای مجوز فعالیت به آنها معرفی شوند در غیر این صورت امکان صدور تاییدیه استاندارد جهت آسانسورهای نصب شده توسط نصابان غیر مجاز وجود ندارد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

برچسب‌ها کردستان ایمنی استاندارد پلمب سقز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان ایمنی استاندارد پلمب سقز کردستان ایمنی استاندارد پلمب سقز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۲۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد

رامین نسیمی دوست در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طی بازدیدهای مداوم و نامحسوس کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه یک محل غیرمجاز مامایی در اردبیل به دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان و انجام خدمات غیرمجاز درمانی، شناسایی شد.

وی با بیان اینکه این واحد با همکاری اداره اماکن انتظامی پلمب شد، افزود: افراد متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: انجام هرگونه مداخلات و اقدامات پزشکی و دندانپزشکی، طب سنتی، زیبایی و کاشت مو در مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیر مرتبط ممنوع بوده و باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص مربوطه انجام شود.

نسیمی دوست خاطرنشان کرد: هم استانی‌ها می‌توانند هرگونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها گزارش دهند.

کد خبر 6088418

دیگر خبرها

  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • معرفی بیش از یکصد واحد متخلف به مراجع قضایی استان یزد
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
  • نمونه برداری از طلافروشی‌های استان تهران برای شناسایی مصنوعات با عیار پایین
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران
  • نتایج عیارسنجی مصنوعات طلا در سطح بازار اعلام می شود
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل