Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان برنامه و بودجه برای اجرای فاز نخست پارک موزه دفاع مقدس گیلان معادل ۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است. ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، همزمان با آغاز اجرای عملیات فاز نخست پارک موزه دفاع مقدس گیلان به همت اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، سازمان برنامه و بودجه نیز در راستای عمل به تعهدات خود برای اجرای فاز نخست پروژه مذکور معادل 5 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موزه دفاع مقدس در بسیاری از استان‌های کشور احداث و به بهره‌برداری رسیده است اما روند اجرایی کردن این پروژه به‌عنوان یکی از نیازهای اساسی استان تا پیش از آغاز امسال آن‌گونه که باید و شاید مطلوب و قابل توجه نبود اما در ماه‌های اخیر با مساعدت شهرداری رشت و سازمان برنامه و بودجه روند خوبی دارد.

رزمندگان فداکار و شجاع استان گیلان در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، همواره در برهه‌ها و عملیات‌های مختلف و سرنوشت‌ساز به نیروهای خط‌شکن معروف بودند به طوری‌که این خطه با وجود دوری از جبهه‌های جنگ با تقدیم هشت هزار شهید توانست به نوعی ولایتمداری و تعهد خود را به انقلاب و نظام مقدس اسلامی ادا کند.

پروژه موزه دفاع مقدس خراسان رضوی سال 1400 به بهره‌برداری می‌رسد + فیلمموزه دفاع مقدس استان مرکزی بهمن ماه امسال افتتاح می‌شودساخت موزه دفاع مقدس استان مرکزی 75 درصد پیشرفت دارد

اکنون پس از سال‌هایی که از آن دوران طلایی ایثار و فداکاری می‌گذرد لزوم آشنایی هر چه بیشتر نسل‌های جوان امروز، یادآوری خاطرات و جوانمردی‌های رزمندگان و شهدا برای اقشار مختلف مردم و خانواده‌ها از ضروریاتی است که باید به آن توجه داشته و برای ترویج، تبلیغ و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌ریزی کرد.

پارک‌ موزه‌های دفاع مقدس با داشتن قابلیت‌ها و امکاناتی که در آن‌ها چه در بخش هنری، سمعی، بصری و فیزیکی تعبیه و جانمایی شده است یکی از بهترین راهکارهایی است که می‌توان به صورت متمرکز از آن در جهت حفظ ارزش‌ها و شعائر هشت سال دوران دفاع مقدس بهره گرفت و نسل جدید را با این فرهنگ متعالی بیشتر مأنوس کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، روند احداث پارک موزه دفاع مقدس استان را بیشتر مورد تشریح قرار داد و عنوان کرد: اعتبارات سازمان برنامه و بودجه به صورت اوراق مشارکت است و امیدواریم با پیش بردن پروژه بتوانیم تمام این مبلغ را جذب و صرف کار اجرایی کنیم.

سرهنگ پاسدار عباس بایرامی با بیان اینکه فاز نخست احداث موزه دفاع مقدس گیلان در حال حاضر چیزی حدود 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی حاکم بر استان و بارش باران سعی می‌کنیم از تمام زمان‌های در دست برای تسریع بخشیدن به روند انجام کار و ساخت ابنیه فاز یک پروژه استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه با مشخص شدن پیمانکار پروژه موزه دفاع مقدس گیلان مبلغ اولیه‌ای که سازمان برنامه و بودجه برای آن در نظر گرفته قابل جذب می‌شود اظهار داشت: در حال حاضر گودبرداری ساختمان دوم نیز در محوطه پارک موزه انجام شده است و در این قسمت از پروژه در حال آماده‌سازی فونداسیون ساختمان مذکور هستیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان روند تهیه و تدوین دانشنامه علمی دفاع مقدس استان را نیز برشمرد و با بیان اینکه این بخش نیز وارد فاز اجرایی شده است ابراز داشت: سه گروه علمی در حال کار بر روی دانشنامه هستند و امیدواریم تا پایان امسال 50 پرونده و مقاله علمی توسط آنان آماده‌سازی و تدوین شود.

بایرامی از برگزاری جلسات متعدد و پیوسته برای تهیه دانشنامه دفاع مقدس گیلان خبر داد و ضمن اشاره به اینکه مشکلات مالی این کار تا حدودی رفع شده است افزود: اگر مانعی پیش نیاید و پرونده‌های مذکور به موقع توسط گروه‌های علمی فعال جمع‌آوری شوند امیدواریم بتوانیم 150 مقاله علمی را برای دانشنامه به ثبت برسانیم.

وی تسریع در روند تدوین دانشنامه دفاع مقدس و برداشتن گام‌هایی قوی‌تر در این زمینه برای سال‌ آینده را از اولویت‌های اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان خواند و گفت: اجرای این طرح آثار و برکات فراوان بسیاری دارد و از فراموش شدن مجاهدت‌های رزمندگان در طول دوران دفاع مقدس جلوگیری به عمل می‌آورد.

گیلان/ 614/ح

R7877/P/S6,71/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۲۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۴ پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

به گزارش خبرنگار مهر، رضا شعبانی زاده عصر پنجشنبه در آئین افتتاح نمادین پل روستای پایین محله قاسم آباد بخش چابکسر اظهار کرد: به مناسبت دهه بنیاد مسکن ۱۴ پروژه بنیاد مسکن در قالب اجرای طرح هادی در روستاهای شهرستان رودسر با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد.

رضا شعبانی زاده این پروژه‌ها را شامل اجرای دیوار حائل سنگی به مساحت ۶۱۹ مترمکعب با اعتبار ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، اجرای پروژه آسفالت معابر ۷ میلیارد تومان، اجرای سنگ فرش معابر با مساحت دو هزار متر مکعب به مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ذکر کرد که به صورت نمادین در پایین محله قاسم آباد اجرای پل و دیوار حائل سنگی با اعتبار ۲ میلیارد و۳۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه از ۲۱ فروردین تا ۳۱ فروردین دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) است، افزود: هدف از افتتاح حساب ۱۰۰ توسط امام راحل، تأمین مسکن محرومین و استفاده از ظرفیت و مشارکت مردم در این امر پسندیده بوده است.

کد خبر 6082002

دیگر خبرها

  • گرامیداشت فرزندان گلکون کفن ۲ شهرستان گیلان
  • برگزاری جلسه باشگاه کتابخوانی جوانی جمعیت خانه نسا
  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد
  • اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای اجرای روکش آسفالت در تویسرکان
  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای فاز سوم پروژه‌‎های زودبازده
  • بهره برداری از ۱۴ پروژه اجرای طرح هادی در رودسر
  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای احداث فضای سبز بیشه خزایی
  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد