Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه یزدانی بانوی رکابزن ایرانی بعد از کسب مدال برنز در مسابقات قهرمانی آسیا نخستین مدال با ارزش بانوان دوچرخه سوار ایران را در رقابت های رسمی آسیایی کسب کرد تا به این ترتیب در تاریخ این رشته نامش ثبت شود.

وی با پیوستن به تیم باشگاهی در اسپانیا باز هم خبرساز شد. دوچرخه سوار ۲۹ ساله کشورمان ۹ سالی است که در این رشته فعالیت حرفه ای دارد و امیدوار است با حضور در این باشگاه، دنیای ورزش خود را حرفه ای تر کرده و به آرزوهای خود دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین بهانه خبرنگار مهر با وی گفتگویی انجام داده است:

* خبرگزاری مهر: چه شد که سمیه یزدانی رشته دوچرخه سواری را به عنوان یک ورزش حرفه ای برای خود انتخاب کرد؟
- سمیه یزدانی : از ابتدا عاشق دوچرخه سواری بودم و علاقه شدیدی به این رشته داشتم، البته تفریحی رکاب می زدم تا اینکه در سال ۹۰ به طور جدی وارد این رشته شدم.

* دوچرخه سواری رشته سخت و سنگینی است و مشکلات خود را برای بانوان در ایران دارد  آیا از انتخاب این رشته راضی هستید؟
- از انتخاب دوچرخه سواری به عنوان ورزش حرفه ای ام بسیار راضی هستم. هر چند رشته سختی است و در مجموع هم از نظر تمرینات و شرایط مسابقه و تجهیزات جزو سخت ترین رشته ها بوده و بسیار پر هزینه است اما باز هم از انتخاب ام راضی هستم و دوست دارم تا جایی که می توانم این رشته را دنبال کنم.

* به تازگی با انعقاد قراردادی به عنوان دومین لژیونر رسمی دوچرخه سواری زنان ایران به تیمی از اسپانیا پیوسته اید، از چه زمانی کار خود را با این تیم شروع خواهید کرد؟
- قراردادم تا سال ۲۰۲۰ با تیم  تیکا اسپانیا بسته شده و قرار است از همان ابتدای سال میلادی ۲۰۲۰ تیم را همراهی کنم. برنامه کل سال تیم را نمی دانم اما در همان ابتدای ورودم چهار مسابقه پیش رو دارم. دو مسابقه در اسپانیا هست و دو مسابقه هم در ترکیه برگزار خواهد شد.

* شما قبلا هم در تیم های خارجی رکاب زده بودید اما به نظر می رسد این تیم شرایط بهتری نسبت به تیم های آسیایی داشته باشد؟
- این اولین باری است که به طور رسمی لژیونر شده ام. البته در تیم های باشگاهی چین هم حاضر بودم اما همکاری ام با تیم های محلی چین و تنها برای یکی دو مسابقه محلی یک روزه و به صورت کلاپ بود و هیچ کدام از تیم ها کنتیننتال و حرفه ای نبودند اما این بار به تیمی کاملا حرفه ای پیوسته ام.

* حضورت در این تیم را چطور می بینی و آیا فکر می کنی با پیوستن به این تیم از نظر فنی پیشرفت خواهی کرد؟
-  به نظرم شروع خوبی است. با توجه به اینکه ما در ایران تیم حرفه ای و اسپانسر خوب در بخش بانوان نداریم و از آن طرف نمی توانیم در تورهای برون مرزی خوب هم شرکت کنیم. مطمئن هستم حضورم در این تیم بسیار خوب خواهد بود. تنها در یک سال نزدیک به ۵۰ مسابقه پیش رو دارم و این مسئله به بالا رفتن سطح آمادگی فنی من بسیار کمک خواهد کرد.

* سمیه یزدانی شانس کسب سهمیه المپیک را هم داشت، چه اتفاقی برای این سهمیه افتاد؟
- بله درست است. با کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۹ تا یک قدمی کسب سهمیه المپیک هم رفتم. اگر به جای مقام سوم، دوم شده بودم الان سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را به عنوان اولین زن دوچرخه سوار ایرانی بدست آورده و به طور مستقیم راهی بازیهای المپیک توکیو می شدم. در آسیا، نفر اول که در رنکینگ آسیا هم هست مستقیم سهمیه المپیک می گرفت و اگر من در مسابقات قهرمانی آسیا دوم می شدم سهمیه به من می رسید. من تنها ۱۲ ثانیه تا کسب سهمیه المپیک فاصله داشتم.

* آیا راه دیگری هم برای کسب این سهمیه داریم و  اینکه شانسی هنوز برای کسب سهمیه وجود دارد یا خیر ؟
- راه دوم شرکت در مسابقات و تورهای مختلف بود تا به این ترتیب امتیازات بیشتری کسب کنم. اگر رنکینگ انفرادی ام بالا می رفت و می توانستم در بین صد نفر اول رنکینگ باشم می توانستم وارد المپیک شوم اما این مسئله کار خیلی سختی بود. با این حال به رنکینگ های بالای فدراسیون جهانی نزدیک شدم و تا رتبه ۱۴۹ هم بالا آمدم. اگر دو سه مسابقه می رفتم می توانستم این تفاوت امتیاز و رتبه را جبران کنم تا در انفرادی سهمیه المپیک بگیرم. به هر حال این فرصت طلایی را از دست دادم و زمان کسب سهمیه المپیک توکیو در بخش جاده زنان نیز تمام شده است.

* آیا شده از ادامه دادن ورزش حرفه ای در این رشته پشیمان شوی و جایی بگویی دیگر خسته شده ام و دیگر نمی خواهم ادامه دهم؟
- چرا پیش آمده که جایی بگویم دیگر فایده ندارد در این رشته بمانم اما بعد باز هم تصمیم گرفتم تلاش کنم. چرا که واقعا امیدم را به طور کامل از دست ندادم، تمرین کردم و تمرین تا بتوانم به حق ام برسم . این طور نبوده که چون شرایط مهیا نبوده دست از تلاشم بردارم و آخرش هم تلاش هایم ثمر داده و به آنچه خواستم رسیدم و به عنوان اولین دوچرخه سوار ایرانی وارد تیم حرفه ای از اسپانیا شدم.

کد خبر 4775542

منبع: مهر

کلیدواژه: دوچرخه سواری سمیه یزدانی اسپانیا کسب سهمیه المپیک تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی فوتبال عراق لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس والیبال لیگ برتر والیبال فدراسیون والیبال مارک ویلموتس باشگاه پرسپولیس تیم فوتبال امید ایران کشتی فرنگی لیگ کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۲۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهران برخورداری؛ دشت اولین سهمیه تکواندو در پاریس | سهمیه‌های المپیکی

مهران برخورداری، تکواندوکار ایرانی در سال 1402 جواز حضور در المپیک پاریس را کسب کرد

طرفداری | مهران برخورداری، تکواندوکار وزن 80- کیلوگرم ایران، در روز دوم مسابقات گرنداسلم ووشی چین با کسب مدال طلا، سهمیه حضور در المپیک 2024 پاریس را به دست آورد.

برخورداری در این مسابقات پس از غلبه بر حریفانی از قزاقستان، چین و ازبکستان، در فینال به مصاف جسوربک جایسانوف از ازبکستان رفت و با نتیجه 2 بر 1 به پیروزی رسید.

این اولین سهمیه المپیک تکواندوی ایران در المپیک 2024 پاریس است.

برخورداری پس از کسب این سهمیه گفت:

این سهمیه فقط با تلاش من نبود و همه اعضای تیم ملی تلاش کردند تا من بتوانم این عنوان مهم را به دست آورم. تمام تلاشم را می‌کنم تا بهترین عملکردم را در پاریس داشته باشم و باعث سربلندی ایران و خانواده بزرگ تکواندو شوم.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • بلیت‌هایی که هنوز OK نشده است/ چالش ورزش ایران برای کسب سهمیه المپیک پاریس
  • فرصتی طلایی که طارمی از دست داد
  • لزوم حمایت مسئولین از بوکسور بجنوردی جهت کسب سهمیه المپیک
  • مهران برخورداری؛ دشت اولین سهمیه تکواندو در پاریس | سهمیه‌های المپیکی
  • ورزشکاران مازندرانی ۸ سهیمه المپیک پاریس را کسب کردند
  • ۱۳ بلیت روی میز ورزشکاران ایران / امیدواری به رشته‌های غیرتوپی برای افزایش سهمیه
  • در سال ۱۴۰۲ اولین‌ها برای تکواندو ایران رقم خورد
  • هادی ساعی: در سال ۱۴۰۲ اولین‌ها برای تکواندو ایران رقم خورد
  • جزیره‌های دریاچه ارومیه بعد از ۵ سال در محاصره آب + فیلم | بارندگی‌ها چشم ایران را از خوشحالی پر آب کرد
  • اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود