Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز ماهر، مشاهدات اخیر حاکی از آن است که ‫باج‌افزار Sodinokibi کاربران استفاده کننده از مرورگر اینترنت اکسپلورر را در منطقه آسیا مورد هدف قرار داده است.

باج‌افزار Sodinikibi که به اسامی دیگری از جمله Sodin و Revil نیز شناخته می‌شود، برای اولین بار در ماه آوریل ۲۰۱۹ میلادی مشاهده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این باج‌افزار در حال حاضر فاقد رمزگشا است.

طبق گزارشات رسیده، قربانیان این باج‌افزار پس از بازدید از وب‌سایت‌های آلوده، به سمت آی‌پی‌های حاوی اکسپلویت‌کیت RIG هدایت شده و از طریق آسیب‌پذیری‌های موجود در نرم‌افزار فلش پلیر، مورد حمله باج‌افزار قرار می‌گیرند.

در صورت موفقیت‌آمیز بودن حمله، اسکریپتی حاوی دستورات مخرب در پس زمینه سیستم اجرا شده و قربانی با پیغام‌های مکرری مبنی بر توقف مرورگر اینترنت اکسپلورر مواجه می‌شود که در نهایت منجر به بارگذاری و اجرای باج‌افزار Sodinokibi روی سیستم هدف می‌شود.

لذا به کاربران توصیه شده است که از نصب آخرین به‌روزرسانی‌های امنیتی ویندوز و نرم‌افزارهای نصب شده روی آن اطمینان حاصل کرده و همچنین نسبت به به‌روزرسانی اپلیکیشن‌های وابسته به اینترنت اکسپلورر نیز اقدام کنند.

کد خبر 4775315 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز ماهر اینترنت بد افزار نوآوری فناوری نانو تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان موبایل جایزه مصطفی ص فناوری فضایی امنیت اطلاعات ناسا هوش مصنوعی گوگل شبکه ملی اطلاعات خودروی برقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۲۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش داور سمنانی در مسابقات والسبال آسیایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  امیر حسین صادقی رئیس هیات والیبال و داور استان سمنان است و در تور آزاد والیبال ساحلی آسیایی نووالی فیلیپین  قضاوت کرد و عنوان پر کارترین داور مسابقات را به خود اختصاص داد .

 

دیگر خبرها

  • آیا نرم افزار حسابداری استهلاک پذیر است؟
  • ثبت دو اختراع برای نخستین بار در رشته طراحی شهری توسط نخبه دانشگاه ارومیه 
  • دراگون فایر؛ آیا این سلاح لیزری به شکار پهپادهای روسیه در آسمان اوکراین می رود؟(+فیلم و عکس)
  • آلمان میزبان بزرگ‌ترین ناوگان حمل‌ونقل تقاضامحور
  • درخشش داور سمنانی در مسابقات والسبال آسیایی
  • خدمات نرم‌افزار «اصفهان من» کمتر از پروژه‌های عمرانی نیست
  • وقف در حوزه ترویج مطالعه توسعه فرهنگی را به دنبال دارد
  • طراحی نرم‌افزار اندازه‌گیری علائم حیاتی با چهره انسان توسط محققان کشور
  • مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • ابعاد گسترده حمایت‌های نرم افزاری و اطلاعاتی آمریکا از رژیم صهیونیستی