Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس اعلام سازمان برنامه و بودجه ۲۹ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین بین  ۱۸ میلیون خانوار (۶۰ میلیون نفر) تقسیم می‌شود. 

بامداد ۲۴ آبان ماه قیمت بنزین گران شد. براین اساس قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومان و قیمت هر لیتر بنزین آزاد هم به سه هزار تومان رسید.
پس از افزایش قیمت بنزین، رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: از محل افزایش قیمت بنزین ۲۹ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد خواهیم داشت که ظرف کمتر از ۱۰ روز به حساب خانوارهای واجد شرایط پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از گذشت سه روز از افزایش قیمت بنزین و مدت ۱۰ روزه تا مهلت باقی مانده، «علی ربیعی» سخنگوی دولت روز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه از واریز یارانه کمک معیشت خانوارها خبر داد و گفت:  این یارانه در سه مرحله ، دوشنبه ۲۷ آبان، مرحله دوم، پنجشنبه ۳۰ آبان و مرحله سوم شنبه دوم  آذر پرداخت می‌شود. 



کمک معیشتی دولت برای خانوار پنج نفر و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان در نظر گرفته شده و به خانوار یک نفره  نیز از ۵۵ هزارتومان اختصاص یافته است.

سازمان برنامه و بودجه کشور پیش از این اعلام کرده بود که سهم خانوار دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانوار سه نفره ۱۳۸ هزار تومان و خانوار چهار نفره ۱۷۲ هزارتومن است و برای خانوارهای پنج نفره و بیشتر نیز ۲۰۵ هزار تومان یارانه پیش‌بینی شده است. 

به گفته سخنگوی دولت کارگران، بازنشستگان، معلمان، نیروهای تامین اجتماعی، عشایر و افراد وابسته به صندوق‌ها و حقوق‌بگیران ثابت مشمول دریافت یارانه نقدی هستند. 

نکته مورد توجه این است که طرح حمایت معیشتی دولت، ارتباطی به یارانه ماهیانه ندارد، و یارانه آبان نیز در ۲۶ ماه جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و واریز یارانه جدید برای خانوارها که از دیشب شروع شده تا دوم آذرماه ادامه دارد. 
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته در اطلاعیه‌ای درباره مشمولان طرح حمایت معیشتی اعلام کرد:‌ افرادی که در فهرست مشمولان طرح حمایت معیشتی دولت قرار نگرفته‌اند، می‌توانند از اواسط هفته آینده از طریق کد دستوری #۶۳۶۹* از وضعیت خود مطلع شوند.

223223

کد خبر 1322579

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: هدفمندسازی یارانه ها بنزین سهمیه بندی بنزین سهمیه بندی بنزین بنزین ایالات متحده آمریکا بارش برف باران باشگاه پرسپولیس تیم ملی فوتبال ایران عراق تجمعات اعتراضی باشگاه استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۲۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، وحید اسکندری با اشاره به اینکه اولین کاروان حج عمره مفرده پس از ۹ سال وقفه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ راهی سفر حج می‌شود گفت: این کاروان ۸۵ نفره با پروازی از فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران به سفر معنوی حج عمره می‌روند.
وی همچنین با اشاره به اینکه ۵ کاروان حج تمتع نیز از گیلان سوم خرداد به عربستان اعزام می‌شوند افزود: ۲ کاروان ۹۵ نفره، یک کاروان ۱۲۰ نفره، یک کاروان ۱۳۵ نفره از فرودگاه سردار جنگل رشت و یک کاروان ۱۸۵ نفر هم هفتم خرداد از فرودگاه امام خمینی تهران به سفر حج تمتع می‌روند.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی
  • اول خرداد آخرین مهلت استفاده از بسته حمایتی ویژه مادران
  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟
  • اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • هشدار جدی سعید حجاریان درباره تداوم فعالیت گشت ارشاد و احتمال افزایش قیمت بنزین
  • آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم