Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@08:49:12 GMT

کاهش مراجعه درتهران برای اهدای‌خون

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۲۵۰۰

به دنبال سرد شدن هوا، مدیرکل انتقال خون استان تهران ضمن اشاره به کاهش مراجعات برای اهدای خون، از مردم خواست که برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند تا قسمتی از نیاز بیماران تامین شود. ناطقان: دکتر سید مرتضی طباطبایی درباره وضعیت اهدای خون در استان تهران، گفت: طی روزهای گذشته با توجه به آلودگی و سردی هوا و با توجه به برفی که آمد، ‌ علی‌رغم اینکه تمامی مراکز اهدای خون باز بودند و ساعت کاری‌شان هم افزایش یافته بود، اما آمار مراجعه جهت اهدای خون کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش آمار مراجعین باعث می‌شود که ذخایر مراکز انتقال خون هم کاهش یابد.

وی افزود: بر همین اساس امیدواریم مردم در کنار سایر دغدغه‌های زندگی‌شان زمانی را برای اهدای خون قرار دهند تا بیماران دچار مشکل نشوند. باید توجه کرد نیاز بیماران به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است و به فصل و سرما و گرمای هوا ارتباطی ندارد. بنابراین بیمارانی که در بیماستان‌ها بستری هستند به خون نیاز دارند و امیدواریم مردم در این امر خداپسندانه ما را یاری کنند.

طباطبایی با بیان اینکه ما روزانه حداقل به ۱۲۰۰ واحد خون در تهران نیاز داریم، گفت: در حال حاضر میزان اهدای خون در تهران نسبت به این عدد کاهش یافته است و امیدواریم که مردم برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند تا قسمتی از نیاز بیماران تامین شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر میزان مراجعه کم شده و نیاز مراکز درمانی را به سختی تامین می‌کنیم. در سایر فرآورده‌ها وضعیت‌مان مناسب‌تر است. زیرا مثلا در زمینه پلاکت، بحث پلاکت فرزیس را داریم که در این روش در هر واحد پلاکت فرزیس شش واحد پلاکت تامین می‌شود و دغدغه کمتری در این حوزه داریم. منبع: ایسنا برچسب ها: کاهش مراجعه ، تهرانی ها ، اهدای خون

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کاهش مراجعه تهرانی ها اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۲۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳ درصد حیوان گزیدگی در استان سمنان مربوط به سگ است

کامران قدس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه حیوان گزیدگی از جمله مواردی که سالانه افراد زیادی بابت آن به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه دارند، ابراز داشت: موضوع حیوان گزیدگی می‌تواند موجب بیماری و در صورت عدم درمان به مرگ افراد منتهی شود.

وی ضمن بیان اینکه سال گذشته دو هزار و ۱۰۰ نفر برای حیوان گزیدگی به مراکز تحت پوشش این دانشگاه مراجعه داشتند، افزود: در این میان سگ‌ها بیشترین عامل حیوان گزیدگی را به خود اختصاص دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه ۸۳ درصد حمله مربوط به سگ‌های صاحب دار بوده است، ابراز داشت: سگ‌های بی صاحب ۱۷ درصد حیوان گزیدگی را شامل می‌شود.

قدس ضمن بیان اینکه مقایسه آمارها از سال ۹۹ رشد حیوان گزیدگی را نشان می‌دهد، تصریح کرد: طی این سه سال گذشته در حوزه مناطق تحت پوشش با رشد حیوان گزیدگی مواجه هستیم به طوری که سال ۱۴۰۱ آمار یک هزار و ۹۹۶ نفر و سال ۹۹ به میزان یک هزار و ۳۷۰ نفر بوده است.

وی افزود: حیوان گزیدگی امکان انتقال بیماری از سگ به انسان همراه دارد لذا باید به دلیل بیماری هاری افراد بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند.

کد خبر 6085772

دیگر خبرها

  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • مراجعه بیش از ۴۶ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان وبلوچستان
  • نیاز اصفهان روزانه به ۶۴۰ اهداکننده خون
  • مراجعه ۸۰ هزار خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان
  • ۶۳ درصد حیوان گزیدگی در استان سمنان مربوط به سگ است
  • مراجعه بیش از ۸۰ هزار دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان 
  • مراجعه بیش از 80 هزار دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان
  • مراجعه بیش از یک هزار ایلامی به پایگاه انتقال خون
  • مراجعه بیش ۷ هزار خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی مازندران
  • چه زمانی برای تست روانشناسی به مراکز مشاوره مراجعه کنیم