Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، در اولین دوره جایزه کتاب مدافعان حرم «جایزه سردار شهید حسین همدانی» که دوشنبه ۲۷ آبان ماه با حضور محسن مؤمنی‌شریف، رئیس حوزه هنری و رئیس شورای سیاستگذاری این جایزه، حمید حسام، دبیر جشنواره، مرتضی سرهنگی، نویسنده، اکبری، دبیر مجمع بیداری اسلامی و دیگر نویسندگان و خانواده‌های شهدا و جانبازان در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، از برترین‌های این عرصه تجلیل به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسامی برترین‌ها به تفکیک بخش‌های مختلف بدین قرار است:

بخش پژوهش

تألیف / حسن مصطفی / نویسنده پژوهش «داعش؛ زیرساخت‌های معرفتی»

ترجمه / محمدرضا الفت / پژوهش «دولت اسلامی دیجیتالی»

تألیف / احمد زارعان و امیر آزاد / پژوهش «داعش، معمای جرم»

پژوهش / محمدرضا بلوردی و میترا فراهانی / پژوهش «داعش، نوستالژی خلافت»

ترجمه / حامد قدیر / «رستاخیز داعش»

تألیف به زبان عربی / غیدا ماجد / «منتصر»

بخش شعر

شعر / مجید سعدآبادی و کاظم رستمی / «ما را مدافعان حرم آفریدند»

شعر / جواد محقق و محمد صارمی شهاب / «حبیب حرم»

شعر / سعید حدادیان / «سلام سردار»

بخش داستان و مستند داستانی

الناز نجفی / «خانه ای با عطر ریحان»

مجید پورولی / «پسران دوزخ فرزندان قابیل»

مهدی صفری / «ابدی»

بخش خاطره

فاطمه سادات افقه / «قرار بی قرار»

محمد نورآبادی / «شام برفی»

مصیب معصومیان / «ام الرصاص تا خان طومان»

کد خبر 464025 برچسب‌ها جایزه ادبی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: جایزه ادبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۲۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه «مهرگان» فراخوان داد

به گزارش قدس آنلاین، دبیرخانه جایزه مهرگان با انتشار فراخوان دوره‌های بیست‌وسوم و بیست‌وچهارم جایزه مهرگان ادب برای انتخاب بهترین رمان و مجموعه داستان کوتاه فارسی، از ناشران و نویسندگان دعوت کرده حداکثر تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ آثار خود را به دبیرخانه جایزه مهرگان ارسال کنند.


ناشران و نویسندگان می‌توانند با ارسال سه نسخه از هر عنوان رمان یا مجموعه داستان چاپ اول خود که در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در ایران منتشر شده، در جایزه شرکت کنند.


همچنین ناشران و نویسندگانی که چاپ اول اثرشان در بازه زمانی اول ژانویه ۲۰۲۱ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ در خارج از ایران منتشر شده است، می‌توانند با ارسال فایل الکترونیکی (PDF) کتاب و یا با ارسال پستی سه نسخه چاپ‌شده اثر تا تاریخ ۲۰ ژوئن ۲۰۲۴ در این دوره جایزه حضور داشته باشند.


دبیرخانه جایزه مهرگان به آگاهی گویشوران زبان مادری در گستره فرهنگ و جغرافیای ایران ‌رسانده که آیین‌نامه جایزه «مهرگان ادب زبان مادری» با هدف تشکیل هیأت‌های داوری با حضور منتقدان ادبی و نویسندگان بومی زبان‌های مادری در دست تغییر است از این رو فراخوان این بخش از جایزه مهرگان ادب کمی به تاخیر افتاده و متعاقبا منتشر خواهد شد.

 

همچنین دبیرخانه جایزه مهرگان با انتشار فراخوان دوره‌های هجدهم و نوزدهم جایزه مهرگان علم از ناشران و نویسندگان کتاب‌های علمی- زیست‌محیطی که چاپ اول کتاب‌هایشان در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ منتشر شده است دعوت کرده سه نسخه از کتاب‌های خود را تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ به دبیرخانه جایزه ارسال کنند. 

در بخش تشکل‌های مردم‌نهاد، دبیرخانه جایزه مهرگان از مدیر و یا اعضای مؤسس تشکل‌های زیست‌محیطی (NGO)ها دعوت کرده تا شرح حال مختصر و فهرست مهم‌ترین فعالیت‌های خود در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را به ضمیمه یک گزارش تصویری کوتاه (کلیپ) از اقدامات انجام شده در این دو سال، به دبیرخانه جایزه ارسال کنند. همچنین عنوان شده است که توضیح نوشتاری فعالیت‌ها حداکثر در ۵۰۰ کلمه و گزارش تصویری نیز حداکثر در ۴ دقیقه پذیرفته می‌شود. مهلت ارسال عملکرد تشکل‌ها پایان خردادماه ۱۴۰۳ است. 
جایزه مهرگان علم در بخش «یک عمر تلاش در عرصه محیط زیست» با ارزیابیِ مجموعۀ آثار یا خدمات کنشگران برجسته محیط زیست ایران، به اثرگذارترین شخصیت این عرصه تعلق می‌گیرد. نامزدهای دریافت این جایزه از سوی مدیر جایزه مهرگان، داوران جایزه مهرگان علم و یا تشکل‌های فعال در عرصه محیط زیست ایران معرفی می‌شوند. شخصیت برگزیده در بخش «یک عمر تلاش در عرصه محیط زیست» با اتفاق آرای داوران انتخاب می‌شود. 
دبیرخانه جایزه مهرگان از نهادهای مستقل و فعال در عرصه محیط زیست ایران دعوت کرده چنانچه شخصیتی را برای دریافت جایزه مهرگان علم «یک عمر تلاش» صاحب صلاحیت می‌دانند نام، شرح حال مختصر و فهرستی از مهم‌ترین آثار و یا خدمات وی را به دبیرخانه جایزه ارسال کنند. مهلت معرفی نامزدها پایان خردادماه سال ۱۴۰۳ است. 

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در بازه زمانی یادشده به نشانی  تهران - صندوق پستی ۵۵۵-۱۹۶۱۵ ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • فراخوان جایزه مهرگان علم (علم برای همه) دوره‌های هجدهم و نوزدهم منتشر شد
  • معرفی نامزدهای اولین دوره جایزه داستان کوتاه گارنت
  • انتشار کتاب قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه
  • جایزه «مهرگان» فراخوان داد
  • انتشار کتاب «قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه» در چهارمحال وبختیاری
  • دانش بنیان کردن، راه‌حل حذف نگاه‌های سطحی از دیپلماسی فرهنگی
  • معرفی برگزیدگان مسابقات بوچیا جام برکت و کرامت در مشهد
  • معرفی برگزیدگان چهارمین مسابقه عکس حوادث و سوانح
  • چرا ترجمه‌ها در حوزه کودک و نوجوان بر تألیف پیشی گرفت؟
  • برگزیدگان مسابقه فیلم مستند «روایت راه» در یاسوج معرفی شدند