Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

امین حسین نقشینه روز سه‌شنبه افزود: امروز برای استان‌های ساحلی شمال کشور، مرکز، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، استان‌های دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی بارش برف و باران همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است.

وی اظهارداشت: شمال غرب و غرب بارش‌های پراکنده برف وباران رخ می‌دهد، در جنوب و جنوب غرب نیز بارش‌ها با رعد و برق و مناطق مستعد با بارش تگرگ همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز شدت بارش‌ها در فارس و غرب هرمزگان خواهد بود که میزان بارش‌ها بین ۴۰ تا ۶۰ میلیمتر پیش‌بینی شده است و موجب آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها خواهد شد و احتمال رخداد سیل نیز وجود دارد.

نقشینه ادامه داد: فردا چهارشنبه بارش در نوار غربی کشور پایان خواهد یافت و بارش‌ها در نیمه شرقی، مرکز، سواحل شمالی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکزی و شرقی تداوم دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: پنجشنبه شمال شرق، شرق، جنوب شرق، سواحل شمال، اردبیل و ارتفاعات البرز شرقی بارش خواهند داشت. جمعه بارش‌ها در سواحل شمالی کشور، اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز شرقی و خراسان شمالی خواهد بود.

وی گفت: از فردا و روز پنجشنبه دمای هوا در شمال شرق و شرق بین ۷ تا ۱۲ درجه کاهش خواهد یافت، همچنین دریای خزر و خلیج فارس طی دو روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: همچنین پیش‌بینی کردیم که امروز در مناطقی از استان‌های یزد و اصفهان بارش برف رخ دهد.

تهران امروز برفی و بارانی

نقشینه افزود: امروز تهران بارش برف و باران خواهد داشت که بارش‌ها از غرب آغاز و به سمت شرق حرکت می‌کند، فردا بارش در تهران پراکنده خواهد بود و اوایل شب همراه با وزش باد و کاهش ابر همراه است. پنجشنبه پایتخت غبار صبحگاهی و جمعه و شنبه غبار محلی خواهد داشت. کمینه دمای امروز در مهرآباد و شمیرانات یک درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز مهرآباد ۷ درجه و شمیرانات ۵ درجه بالای صفر می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: فریدونشهر ۱۰ درجه زیر صفر، خدابنده ۸ درجه زیر صفر، شهرکرد با دمای ۷ درجه زیر صفر، سنندج و کرمانشاه ۴ درجه زیر صفر و میناب ۳۳ درجه بالاس صفر، بندرعباس ۳۰ درجه بالای صفر و کنارک چابهار ۳۱ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هواشناسی برف و باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۲۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی رگباری به خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سبزه زاری گفت: براساس آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی طی امروز تا اواسط وقت، جوِ استان خوزستان نسبتاً پایدار و پدیده غالب غبار صبحگاهی یا مه رقیق در جاده‌های مواصلاتی خواهد بود.

 

وی افزود: به تدریج از اواخر وقت امروز سامانه بارشی از سمت غرب و شمالِ غرب وارد استان خواهد شد و تا روز چهارشنبه سبب رگبار شدید باران و رعد وبرق، وزش باد متوسط تا شدید در اغلب نقاط استان، احتمال ریزش تگرگ در برخی از نقاط و احتمال بارش برف در قلل مرتفع و کاهش محسوس دما در سطح استان می‌شود.

 

سبزه زاری ادامه داد: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها طی روز سه شنبه در مناطق شمالی، شرقی، شمال شرقی، غربی، مرکزی و بخش‌هایی از جنوب خواهد بود.

 

مدیر کل هواشناسی خوزستان می‌گوید: با توجه به میزان بارش‌ها آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها در سطح استان مورد انتظار است.

 

وی اضافه کرد: شمال خلیج فارس طی امروز و فردا مواج و متلاطم و فردا همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود و پنحشنبه جوِ پایداری در سطح استان خواهیم داشت.

 

به گفته سبزه زاری؛ سامانه بارشی بعدی در روز جمعه استان خوزستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.


وی گفت: در شبانه روز اخیر هندیجان ۳۰.۱ و ایذه با ۸.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان گزارش شده اند و در این مدت اهواز به بیشینه دمای ۲۹ و کمینه دمای ۱۵.۱ درجه سانتیگراد رسیده است.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۲۹ اسفند / چالوس بازگشایی شد
  • بارش شدید باران و برف در ۷ استان ؛ امروز | سامانه بارشی جدید در این روز وارد کشور می‌شود
  • ورود سامانه بارشی به خوزستان از امروز / وقوع بارش‌های سیل‌آسا
  • آسمان خوزستان بارانی می‌شود
  • ورود سامانه بارشی رگباری به خوزستان
  • ورود سامانه بارشی پرقدرت به کشور از امروز
  • سامانه بارشی امروز از این منطقه وارد کشور می شود | روز اول فروردین کدام استانها باران می بارد؟
  • باران در راه خوزستان
  • بارش باران و رگبار در شرق کشور
  • منتظر سامانه بارشی جدید باشید / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور برف و باران می‌بارد؟