Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-19@06:26:41 GMT

مصادیق اموال نامشروع مسئولان شفاف شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۲۷۸۵

مصادیق اموال نامشروع مسئولان شفاف شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصادیق اموال نامشروع را مشخص و شفاف کردند.

قدس آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان را جهت تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.  

براساس یکی از اصلاحات وکلای ملت، ماده ۱۹ الحاقی و تبصره آن موضوع ماده ۴ به شرح زیر اصلاح شد:

ماده ۱۹- مراد از اموال نامشروع، اموال ناشی از سوءاستفاده از موقوفات، سوءاستفاده از زمین های موات و مباحات اصلی و سوءاستفاده از مقاطعه کاری ها و معاملات دولتی و مانند آنها و نیز اموال ناشی از استفاده ناروا و من غیر حق از موقعیت شغلی و اموال حاصل از غصب، رشوه، اختلاس و سایر موارد مندرج در اصل ۴۹ قانون اساسی به تشخیص مقام قضایی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عواید اموال نامشروع نیز مشمول این ماده می باشد.

همچنین براساس تبصره آن مفاد تبصره یک ماده ۲ قانون مبارزه با پولشویی و اصلاحات و الحاقات بعدی آن در رسیدگی پرونده های موضوع این قانون رعایت می شود.

همچنین در ادامه جلسه نمایندگان ماده ۲۳ الحاقی موضوع ماده ۸ را به شرح زیر اصلاح کردند:

ماده ۲۳- آراء صادره از دادگاه بدوی ظرف مدت ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ، مطابق قانون آئین دادرسی مدنی قابل تجدیدنظر خواهی است. دادستان نیز رأساً یا به تقاضای مراجع موضوع ماده ۱۷ این قانون و به تشخیص خود می توانند از رأی صادر شده تجدیدنظر خواهی کنند. مرجع تجدیدنظر خواهی شعب ویژه ای از دادگاه تجدید نظر است که توسط رئیس قوه قضائیه تعیین می شود.

همچنین وکلای ملت تعیین کردند که متن زیر به انتهای ماده ۲۴ الحاقی موضوع ماده ۹ الحاق شود:

در مواردی که رأی قطعی مراجع کیفری، در ماهیت حقوقی پرونده های موضوع این قانون موثر باشد این رأی حسب مورد مانع رسیدگی توسط قاضی و یا برای او لازم الاتباع است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک سری اصلاحات شکلی را در طرح مذکور جهت تأمین نظر شورای نگهبان لحاظ کردند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۲۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه حل دانشمند ایرانی برای یک مسئله ۲۰ ساله/ کشف محدودیت‌های مواد شفاف جاذب انرژی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از از اینترستینگ اینجینیزینگ، پژوهشگران دانشگاه دوک با کمک دکتر وحید تارخ استاد این دانشگاه موفق شدند محدودیت‌های نظری میزان انرژی الکترومغناطیسی را که یک ماده شفاف می‌تواند جذب کند تعیین کنند.

این دستاورد که می‌تواند به محققان در بهینه سازی طراحی دستگاه‌های الکترومغناطیسی آینده کمک کند، به انتظار ۲۰ ساله براییک راه حل ریاضی برایاین مساله نیز پایان داده است.

هنگامی که دانشمندان در حال ساخت دستگاه‌های جدیدیایافتن کاربرد‌های جدید براییک ماده شیمیایی هستند، نقش نور بسیار مهم است. در برخی موارد، مانند سلول‌های خورشیدی، هدف اجازه حداکثر جذب نور است. در برخی دیگر، هدف محدود کردن میزان جذب نور است.

برای سال‌ها، دانشمندان بر یکراهبرد ساده برای افزایش ضخامت ماده به منظور افزایش جذب نور تکیه کرده‌اند؛ نکته‌ای صریح و منطقی. اما محققان به اینکه فکر می‌کردند آیا می‌توان ماده شفافی ساخت که اجازه عبور نور را بدهد و اینکه ضخامت مورد نیاز برای چنین ماده‌ای چقدر باید باشد؛ پاسخ چنین مساله‌ای یک راز باقی مانده بود.


راه حل روسی که به طور خلاصه جواب داد

بیش از بیست سال پیش، «کنستانتین روزانف» «Konstantin N. Rozanov» محقق مؤسسه الکترودینامیک نظری و کاربردی در مسکو روسیه، محدودیتی را در مساله معرفی کرد که برای حل معما مفید بود.

روزانوف یک سوی مواد شفاف را با یک تکه فلز پوشاند تا محدوده طول موج‌هایی را که در مواد جذب می‌شوند، کشف کند، زیرا پوشش فلزی، نوری را که از راه می‌رسد منعکس ویا جذب می‌کند.

این به محققان اجازه داد تا به یک راه حل ریاضی برای مساله برسند. با این حال، نکته اینجا بود که محققان هیچ سرنخی نداشتند که چه زمانیپوشش فلزیباید برداشته شود تا نور بتواند از آن عبور کند.

مهم‌تر از آن، روزانوف یک ترفند هوشمندانه داشت که باعث شد راه حل کار کند. او به جای فرکانس با طول موج کار می‌کرد. هنگامی که محققان با فرکانس کار می‌کردند، رویکرد فلزینمی توانست مساله را حل کند.

محققان دوک به کار خود ادامه می‌دهند

«ویلی پادیلا» «Willie Padilla» استاد مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه دوک، به دنبال حل این مشکل برای ساخت دستگاه‌های بهتر بود. او با «وحید تارخ»، استاد مهندسی برق و کامپیوتر در دوک همکاری کرد. تارخ روی فرمول‌بندی‌های جدیدتخصص دارد و بیشترین بهره را از مجموعه داده‌ها می‌برد.

تارخ بدون اینکه وارد ریاضیات زیربنایی شود، موفق شد ترفند روزانوف را رو کند. پادیلا در مورد کار تارخ می‌گوید: بازنگری گذشته می‌تواند به درک دقیق‌تر مسایل و حل آسان آن کمک کند، اما حتی ریاضیدانان این استراتژی‌های خلاقانه را ترفند می‌نامند.

کار پادیلا و تارخ علاوه بر ارائه راه حلی که مدت‌ها در انتظار آن بودیم، کاربرد‌های عملی نیز دارد. یک ماده جاذب با پشتی فلزی اجازه عبور هیچ انرژی الکترومغناطیسی را نمی‌دهد. با این حال، برای برخی از برنامه‌های کاربردی، فرد ترجیح می‌دهد فرکانس‌های خاصی از آن عبور کنند، در حالی که اکثر آنها مسدود هستند.

به عنوان مثال، خطرات تابش الکترومغناطیسی از تلفن‌های همراه به خوبی شناخته شده است. راه حل ریاضی اکنون اجازه می‌دهد تا آنها مسدود شوند در حالی که همچنان سیگنال‌های GPS یا بلوتوث را عبور می‌دهد. از طرف دیگر، می‌توان برنامه‌های مخفی کاری را برای استفاده نظامی نیزتوسعه داد.

ریاضیات می‌تواند برای آسان‌تر کردن کار محققان، به آنها کمک کند دریابند به محدودیت‌های اساسی رسیده اند و تلاش‌های بهینه‌سازی بیشتر نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.
پادیلامی گوید: بسیاری از فیزیک جهان شناخته شده در حال حاضر راه حل‌های اساسی دارد یا برایداشتن یک پاسخ دقیق، بسیار پیچیده است. در هر زمینه ای، یافتنیک نتیجه واقعی، اساسی و دقیق مانند این نادر است.

نتایج این تحقیقات در نشریه Nanophotonics منتشر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارسال لایحه اصلاح ماده ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس
  • ارسال لایحه اصلاح مواد ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس پس از عید
  • آرای نمایندگان از مجلس بعدی شفاف اعلام می‌شود
  • راه حل دانشمند ایرانی برای یک مسئله ۲۰ ساله/ محدودیت‌های مواد شفاف جاذب انرژی کشف شد
  • راه حل دانشمند ایرانی برای یک مسئله ۲۰ ساله/ کشف محدودیت‌های مواد شفاف جاذب انرژی
  • خبر خوش یک نماینده مجلس درباره کاهش مدت خدمت سربازی
  • برخی می‌خواستند نمایندگان از «اصلاح قانون نظام وظیفه» دلسرد شوند
  • وزیر فرهنگ، نماینده رئیس جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما
  • الزام مسئولان و متولیان به اجرای قانون هوای پاک در خوزستان
  • کاهش ساعت کاری ادارات و افزایش تعطیلات قطعی شد؟