Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت:با افزایش قیمت بنزین تیم‌های بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در طرحی ویژه به صورت ۲۴ ساعته بر قیمت کالا‌ها و خدمات به ویژه کالا‌های اولویت‌دار نظارت دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: با افزایش قیمت بنزین تیم‌های بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در طرحی ویژه به صورت ۲۴ ساعته بر قیمت کالا‌ها و خدمات به ویژه کالا‌های اولویت‌دار نظارت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیجانی گفت: مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور و همچنین ستاد تنظیم بازار استان قم این است که هر گونه افزایش قیمت کالا و خدمات تا اطلاع ثانوی ممنوع می‌باشد و در صورت مشاهده هر گونه تخلف به شدت برخورد می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تصریح کرد: علاوه بر بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، بازرسان اتاق اصناف نیز به بازرسی کامل اصناف مختلف می‌پردازند.

سیجانی ادامه داد: از طریق تشکل‌های تولیدی اطلاع رسانی لازم به واحد‌های صنعتی جهت جلوگیری از افزایش قیمت انجام شده است.

او گفت: اتاق اصناف قم پس از افزایش قیمت بنزین با واحد‌های صنفی جهت جلوگیری از هر گونه افزایش قیمت کالا مذاکراتی داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه افزایش قیمت کالا مراتب را به شماره ۱۲۴ اطلاع رسانی کنند تا بلافاصله با واحدی که مرتکب گرانفروشی شده است، برخورد لازم انجام شود.

سیجانی در خصوص افزایش قیمت گوجه فرنگی در قم نیز توضیح داد: افزایش قیمت گوجه فرنگی به دلیل فصل سرما و زلزله اخیر در ۶ استان کشور است و هیچ ربطی به افزایش قیمت بنزین ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: خوشبختانه طی چند روز گذشته از افزایش قیمت بنزین، هیچ گونه تخلفی در زمینه افزایش قیمت کالا در این استان مشاهده نشده است.

 

بیشتر بخوانید: هیچ صنفی حق افزایش قیمت را به بهانه بنزین را ندارد / عدم ثبت موجودی انبارها ظن به قاچاق است افزایش قیمت بنزین هیچ تاثیری در قیمت کالاها ندارد/ با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: افزایش قیمت بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت بنزین سازمان صنعت معدن و تجارت قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۲۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود

 اول اردیبهشت ماه، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیئت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.  

براین اساس کالاهای مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف کالای چای از این لیست است.  

در این راستا کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند.  

یکی از فعالان صنعت چای گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می شود.  

 طاهری اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می شود.  

این فعال صنعت چای با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هریک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می شود.  

او ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می آورد.   

این فعال بخش خصوصی با اشاره به محدودیت های وارد شده به  صنعت چای در یکسال و نیم گذشته، گفت:  مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای که با تلاشی فوق العاده، ایجاد شده دچار خدشه نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان