Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی قم با بیان اینکه نرخ بیکاری قم از سال ۹۴ تا ۹۷ درمقایسه با کل کشور روند کاهشی داشته است، بیان داشت: نرخ بیکاری جوانان قم اندکی بیشتر از نرخ بیکاری کل این استان بوده‌است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مصطفی کاویانی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان قم اظهار داشت: سال گذشته ۴۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری درقم صورت گرفته، که همین امر به کاهش بیکاری دراین استان منجر شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با بیان اینکه نرخ بیکاری قم از سال ۹۴ تا ۹۷ درمقایسه با کل کشور روند کاهشی داشته است، بیان داشت: نرخ بیکاری جوانان قم اندکی بیشتر از نرخ بیکاری کل این استان بوده‌است.

وی افرود: نرخ بیکاری جوانان درسال ۹۴، ۱۴.۹ و در سال های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ نیز به ترتیب ۱۳.۷، ۲۴.۸ و ۲۳.۳ درصد اعلام‌ شده‌است.

کاویانی افزود: نرخ بیکاری قم نیز از ۱۲.۱ به ۱۰.۴ در تابستان امسال کاهش پیدا کرده که فاصله معناداری با بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان دارد.

وی افزود: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان قم از میانگین کشوری خیلی پایین‌تر است ولی از نرخ بیکاری استان بالاتر می‌باشد.

کاویانی با اشاره به ایجاد ۱۴ هزار شغل در این استان درسال ۹۷ خاطرنشان کرد: این اقدام از بیشتر شدن تعداد بیکاران و همچنین بدتر شدن اوضاع بیکاری جلوگیری کرده‌است.

وی گفت: درقم درصد مشارکت اقتصادی بانوان پایین‌تر از مردان است و این موضوع درقیاس با موضوع جوانان تاثیر بیشتری در نرخ بیکاری این استان برجای گذشته است.

وی همچنین با اشاره به ضرورت تشکیل بازارچه دائمی مشاغل خانگی درقم بیان کرد: درحالی که در استانهای دیگر این بازارچه شکل گرفته ولی هنوز در قم برپا نشده‌است.

کاویانی موضوع نا به سامانی کارگران ساختمانی قم را نیز مورد اشاره قرار داد، وگفت: حضور کارگران مذکور برای مبلمان شهری قم معضلاتی ایجاد کرده که باید به آن رسیدگی شود.

 

بیشتر بخوانید: افزایش سرمایه گذاری های اقتصادی در قم می تواند بیکاری و آسیب های اجتماعی را کاهش دهد/ همدلی و همگرایی در داخل، دشمنان نظام را مایوس می کند نرخ بیکاری استان قزوین در تابستان امسال کاهش یافت

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بیکاری رفاه اجتماعی سرمایه گذاری قم مردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۲۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: سال گذشته ورودی پرونده‌های مراجع قضایی استان در موضوع تصادفات، بیش از ۶۰ درصد کاهش پیدا کرد.

وی افزود: با اجرای طرح طرح پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده، ارباب رجوع‌ها در دو هزار و ۲۳۷ مورد بدون تشکیل پرونده، به سمت بیمه‌ها ارجاع شدند و بیش از هزار و ۶۰۰ نفر، دیه خود را بدون آنکه پرونده‌ای در مراجع قضایی تشکل دهند، دریافت کردند. 

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: میانگین زمان ارجاع شکوائیه در محاکم استان کاهش ۵۶ درصدی داشته ودر نتیجه اقدامات انجام شده میانگین زمان ارجاع دادخواست ۲۱ درصد کاهش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کاهش ۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان
  • قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور
  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری
  • کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است/ «آب» مهمترین دغدغه
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور
  • تجلیل از دست‌اندرکاران رویداد کشوری جامعه پرداز در همدان
  • کاهش بیکاری در شهر‌ها بیش از روستا‌ها است