Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد: راه‌اندازی بورس بین‌الملل تا پایان سال‌جاری می‌تواند مبنای تعاملات بنگاه‌های داخلی با شرکت‌های خارجی شود.

به گزارش خبرنگار  عصر ایران، غلامحسین مظفری رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و یازدهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور اظهار داشت: ایران ظرفیت های زیادی در حوزه اقتصادی دارد و با وجود تحریم های ظالمانه، اقتصاد کشور به ثبات نسبی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بازار سرمایه پیشران‌اقتصاد

وی افزود: استفاده از بازار سرمایه به عنوان پیشران در اقتصاد می تواند زمینه های مناسبی از تامین مالی مناسب در صنعت را شکل دهد. مظفری گفت: بانک ها نیز با اصلاح ساختار مناسب و تشدید نظارت های بانک مرکزی می تواند با بازوی مکملی در شکل گیری اقتصادا کارا را ایجاد کند.

رشد ۶۹ درصدی شاخص صنایع بانک ها

وی افزود: رشد ۶۹ درصدی شاخص صنایع بانک ها در بورس نشان می دهد که این گروه از چشم انداز مناسبی برخوردار است. مظفری گفت: صنعت بیمه در سال های اخیر از رشد بیش از ۱۰۰ درصدی در بورس برخوردار بوده اند و پوشش ریسک و فرهنگ سازی را همانند همیشه دنبال می کند.

نقش صنعت بیمه

ریس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادعان داشت: صنعت بیمه در کنار بانک ها و بورس می تواند نقش عمده ای در توسعه تولید در اقتصاد داشته باشد. مظفری اظهار داشت: تعریف و ارائه فرصت های کارآفرینی توسط بخش های متفاوت و بخش خصوصی و تلفیق با بازار سرمایه می تواند اتفاق مناسب را جهت دهی کند.

فرصت های سرمایه گذاری

وی گفت: کشورهای دنیا نباید نگران اتفاق های سخت و زودگذر فعلی ایران باشند و می بایست از فرصت های ویژه سرمایه گذاری در ایران استفاده کنند. مظفری اعلام کرد: منطقه کیش می تواند به روند جذب سرمایه های خارجی در کسور کمک کند و در عین حال راه اندازی بورس بین الملل تا پایان سال جاری می تواند مبنای تعاملات بنگاه های داخلی با شرکت های خارجی شود.

  پروژه ۳۰ هزار میلیارد تومانی

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: اجرای همزمان ۱۳۰ پروژه با مبلع ۳۰ هزار میلیارد تومان، تولید ارز دیجیتال و پرداخت های آینده از این طریق از جمله برنامه های منطقه آزاد کیش است که باعث رونق و کارآفرینی می شود.

دلیل اصلی تاب آوری اقتصاد ایران

حسین سلاح ورزی؛ نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در اقتتاحیه کیش اینوکس اعلام‌کرد: آمار تجارت نشان می دهد که صادرات ۴۴ میلیارد دلاری ایران به ۲۴ به کشور همسایه یکی از دلایل تاب آوری اقتصاد ایران در برابر تحریم ها بوده است.

برگزاری رویدادی مثل کیش اینوکس که استمرار دارد نشان از سیاست گذاری صحیح مسولان دارد و باید از این فرصت سازی نهایت استفاده را کسب کرد. آمار تجارت نشان می دهد که صادرات ۲۴ میلیارد دلاری ایران به ۱۶ به کشور همسایه یکی از دلایل تاب آوری اقتصاد ایران در برابر تحریم ها بوده است.

از مجموع واردات ۱۶ کشور دنیا که به بیش از ۱۱۸۰ میلیارد دلار می رسد، صادرات ۲۴ میلیارد دلاری سهم ایران است که حدود دو درصد است و باید به ۴۸ میلیارد دلار  یعنی ۴ درصد برسد.
حضور حداکثر بیمه ها

همچنین غلامرضا سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی و رییس شورای عالی بیمه نیز در مراسم افتتاحیه کیش اینوکس ۲۰۱۹ اعلام کرد : حضور ۶۰ درصدی صنعت بیمه در نمایشگاه نشان از آن دارد که شرکت های بیمه ای با پتانسیل تقریبا کامل در این رویداد حاضر شده اند.

تبدیل اوراق بیمه ای به اوراق بهادار

وی با بیان این که در دنیا شرکت های بیمه ای بانک تاسیس می کنند اما در ایران این مساله برعکس است اعلام کرد : تبدیل اوراق بیمه ای به اوراق بهادار هدف گذاری تازه بیمه مرکزی است که از مدت ها قبل اجرایی شدن آن در دست اقدام است.

رییس کل بیمه مرکزی در ادامه با بیان این که صنعت بیمه کمک قابل توجه ای به بازارهای مالی کشور می کند، افزود: علاقه مندیم در بورس بین الملل به عنوان هیات موسس حضور داشته باشیم.

سلیمانی افزود : هر چه جامعه پیشرفته باشد، صنعت بیمه نقش مهم تری را برعهده خواهد گرفت و باید در ایران هم این اتفاق ملموس تر رخ دهد.

تضمین سرمایه گذاری ها

رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد : میزان رشد سرمایه گذاری در کشور و تضمین آن توسط شرکت های بیمه ای زمینه ساز اطمینان پایدار در اقتصاد می شود.

وی تصریح کرد : در گذشته شاهد این بودیم که در دوره ای تنها ۴ شرکت بیمه وجود داشت اما در حال حاضر ۳۲ شرکت بیمه ای در ایران وجود دارد.

کمک صنعت بیمه به بازار سرمایه

سلیمانی افزود: صنعت بیمه به بازار سرمایه کمک می کند به طوری که با جمع آوری پول های خرد و سرمایه گذاری آن در بازار سهام که مجوز ۴۰ درصدی نیز در این‌میان وجود دارد در توسعه و بازدهی این بازار سهیم بوده است‌.

ارتقای سهم بیمه زندگی

رییس کل بیمه مرکزی در ادامه گفت : بهترین فرصت در جوامع پیشرفته، بیمه زندگی پس انداز است که نفوذ آن مساله مهمی است که الان ۱۱ میلیون در ایران از این بیمه استفاده می کنند که باید بیشتر شود به طوری که باید از پرتفوی ۱۴.۵ درصدی به ۶۰ درصدی برسد تا به استانداردهای جهانی دست پیدا کنیم.

سلیمانی با بیان این که یکی از راه های افزایش درصد نفوذ، بیمه زندگی پس انداز است تصریح کرد ؛صنعت بیمه در سال گذشته ۴۴۰‌ هزار میلیارد دلار ریسک را پوشش داد.

گفتنی است : نقش بازار سرمایه در رونق تولید، هدایت نقدینگی های سرگردان به سمت تولید، معرفی ابزارها و روش های نوین تامین مالی، معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور در حوزه های استراتژیک، گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه، همجوار و کشورهای دوست، توسعه سرمایه گذاری و کارآفرینی در مناطق آزاد، جذب سرمایه گذاری خارجی در ابعاد منطقه ای و جهانی و نقش صنعت بیمه در توسعه اقتصادی کشور محورهای اصلی کیش اینوکس ۲۰۱۹ است.


منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بورس بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۳۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمایه

سهام بیمه ملت با نماد «ملت» در بازار اول بورس تهران معامله می‌شود. روند حرکتی قیمت سهام این شرکت در ۱۲ ماه گذشته منتهی به ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲، با توجه به نوسانات شدید و عمدتا رکودی بازار سرمایه، حالت متعادلی داشته و با ۱۱۹ روز مثبت و ۱۱۳ روز منفی، ۲۳۵ روز معاملاتی باز را پشت سر گذاشته است. در این مدت تنها ۹ روز بدون معامله داشته است.

در اولین روز معاملاتی فروردین ۱۴۰۲، قیمت سهم این شرکت بیمه‌ای ۱۴۲ تومان بود و با نوسانات مثبتی که طی این دوره کسب کرد، در روز ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ به ۲۵۳ تومان رسید که نشان دهند رشد ۷۸ درصدی سهام این شرکت است.

بر اساس این گزارش، شاخص صنعت بیمه در بازار سرمایه در مدت زمان مذکور سال جاری از ۸۲ هزار و ۱۹۸ هزار واحد به ۱۰۷ هزار و ۲۲۱ واحد رسیده و تنها ۳۰ درصد رشد کرده است.

در این بازه زمانی، شاخص کل هم‌وزن نیز که نشان دهنده آهنگ رشد کلیه سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس تهران است نیز به رشد ۲۵ درصدی اکتفا کرده و نهایتا مقایسه رشد قیمت سهم «ملت» با شاخص کل نیز که تنها ۹ درصد رشد داشته است، روند مناسب وضعیت حرکتی این سهم را نشان می‌دهد.

میانگین ارزش معاملات «ملت» نیز در ۱۲ ماه اخیر بالغ بر ۶.۶ هزار میلیارد تومان بوده و میانگین حجم معاملات نیز از رقم ۳۴.۶ میلیون عبور کرده است.

شرکت بیمه ملت با سرمایه ثبتی افزون بر ۳۰۶۵ میلیارد تومانی در کنار ظرفیت مجاز ۱.۴ هزار میلیارد تومانی نگهداری ریسک، به عنوان یکی از برترین شرکت‌های بیمه کشور به شمار می‌آید. این ادعا با نگاهی به رتبه توانگری این شرکت بیمه‌ای که اکنون به رقم ۴۵۷ رسیده و تفاوت معناداری با شرکت بیمه‌ای بعدی در صنعت بیمه کشور دارد، اثبات می‌شود.

توانگری مالی در واقع به معنای جبران خسارت و سرعت شرکت بیمه به منظور پرداخت خسارت به زیان‌دیده تلقی می‌شود. در علم اقتصاد به نسبت سرمایه موجود به سرمایه مورد نیاز، توانگری مالی گفته می‌شود. هر چقدر سطح توانگری شرکت بیمه بالاتر باشد، امکان آن شرکت برای پرداخت خسارت بالاتر است.

نگاهی به روند سودآوری شرکت بیمه ملت طی ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ در صورت‌های مالی، حکایت از رشد ۱۵۵ درصدی سودآوری این شرکت در مدت زمان مذکور دارد.

بیمه ملت از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان اسفندماه، مانند عمده شرکت‌های بیمه‌ای کشور، بیشترین میزان درآمد و خسارت پرداختی را ابتدا در حوزه بیمه نامه‌های شخص ثالث اجباری و سپس در بخش درمان کسب کرد. با این حال در ارتقاء سبد محصولات بیمه‌ای خود نیز فعال بوده و توانسته است لاین بیمه‌های مهندسی و انرژی را فعال کرده و به عنوان بیمه‌های حائز نقش در پرتفوی درآمدی خود قرار دهد، به نحوی که اکنون بیمه نفت و انرژی سهم ۸ درصدی از حق بیمه‌های صادر شده این شرکت را به خود اختصاص داده است، بیمه مهندسی سهم ۴ درصدی دارد، بیمه کشتی و هواپیما نیز به ترتیب سهم ۹ و ۴ درصدی دارند که این موضوع حاکی از ارتقاء نگاه مدیران این شرکت بزرگ بیمه‌ای برای آینده فعالیت بیمه ملت است.

پیش‌بینی می‌شود که بازار بورس در سال جدید نیز دچار نوسانات شدید باشد، اما با توجه به عملکرد مثبت شرکت بیمه ملت در زمینه جذب پرتفوی متوازن، کنترل و مدیریت ریسک و کاهش نسبت خسارت، سرمایه‌گذاری مطمئن و سودآوری مناسب در سال ۱۴۰۳ نیز سهم بیمه ملت جز سهم‌های ارزشمند بازار سرمایه باشد و این شرکت یکی از گزینه‌های جذاب برای سرمایه‌گذاری در این بازار به حساب آید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888628

دیگر خبرها

  • دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی نیست!
  • راه‌ اندازی سوت‌ زنی سایبری بازار سرمایه در سال جدید
  • راه‌اندازی سوت‌زنی سایبری بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳
  • حضور بیش از ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت
  • توجه ویژه به غزه و فلسطین از اهداف اصلی بخش بین الملل بود
  • حضور بیش از ۱۵۰۰ شرکت داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت
  • حضور خوزستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمایه
  • رشد ۱۱ هزار واحدی بورس در پایان نخستین هفته کاری ۱۴۰۳
  • بخش بین الملل نمایشگاه قرآن