Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@10:27:44 GMT

ضرورت اجتناب از عملکردهای جزیره‌ای در حوزه اجتماعی

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۳۷۳۷

ضرورت اجتناب از عملکردهای جزیره‌ای در حوزه اجتماعی

ایسنا/مرکزی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: مرکز استان نیازمند تعامل، همفکری و حساسیت بیشتری برای پیشبرد امور است.

سید احمد سجادی در صحن رسمی شورای شهر اراک که با 17 دقیق تاخیر و در غیاب مرتضی سورانه نایب رییس شورا و تاخیر ۵۰ دقیقه ای کاوه فلک افلاکی و تاخیر ۸۰ دقیقه ای علیرضا مرادی آغاز شد، با اشاره به تدوین برنامه‌هایی در دفتر امور اجتماعی با توجه به اسناد بالادستی در حوزه اجتماعی و فرهنگی و با رویکرد عملیاتی و اجرایی بیان کرد: با تعامل بین‌بخشی برنامه‌های دفتر با 8 محور تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی برنامه‌های تدوین شده را شامل برنامه‌های حوزه فرهنگی همچون معرفی مفاخر استان با محوریت الگوسازی برای جوانان، ایجاد انگیزه و افزایش سرمایه‌های اجتماعی، توسعه سازمان‌های مردم نهاد جهت افزایش ارتباط با جامعه، آموزش عمومی، عالی و فنی و حرفه‌ای، آسیب‌های اجتماعی، سلامت و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه اجتماعی و فرهنگی دانست.

سجادی با اشاره به طرح دهکده خانواده، افزود: این طرح در محل دانشگاه آزاد قنات اجرایی خواهد شد و براساس آن مراکز آموزشی، خدماتی و رفاهی و ... شکل خواهد گرفت و در گام نخست، مرکزی با موضوع آموزش‌های پیش از ازدواج شکل خواهد گرفت. این طرح براساس تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی، آزاد و دفتر اجتماعی استانداری از ۱۵ مهر ماه کار خود را آغاز کرده است، همچنین راه‌اندازی مرکز علوم و فنون نیز در دستور کار است.

وی راه‌اندازی خانه ریاضی و پارک هنرمندان را از دیگر برنامه‌های این دفتر برشمرد و تصریح کرد: مرکز استان نیازمند تعامل، همکاری و حساسیت بیشتر برای پیشبرد امور است، تعامل در شهرستان‌های کوچک ساده‌تر و سازنده‌تر است و امور با کمترین اصطحکاک اجرایی می‌شود، اما در مرکز استان باید سطح تعاملات افزایش یابد و امور مشمول مرور زمان نشود، همچنین باید از عملکرد جزیره‌ای و موازی‌کاری‌ها در امور فرهنگی و اجتماعی اجتناب کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به برنامه های دفتر ویژه مناطق حاشیه نشین در استان بیان کرد: استان مرکزی در شهرستان های اراک و ساوه دارای ۳۰ منطقه حاشیه ای است که در سال گذشته ۱۰.۵ میلیارد تومان اعتبار نقدی برای این مناطق تخصیص یافت، اما امسال دوسوم این اعتبار کاهش یافته است.

وی افزود: دو دفتر تسهیلگری در استان وجود دارد که تاکنون اطلاعات کالبدی، اعتیاد، کودکان بازمانده از تحصیل و ... را جمع آوری و برای تحلیل به تهران ارائه کرده اند که پس از تحلیل آنها برنامه ریزی عملیاتی انجام می شود، همچنین فردا جلسه هیات اندیشه ورز استان مرکزی را با محوریت ارائه پیشنهاد در خصوص مناطقه حاشیه ای برگزار خواهیم کرد.

سجادی با اشاره به تشکیل هیات اندیشه ورز جوانان در استان، پیرامون مشکلات این قشر از جامعه، اشتغالزایی را مرتبط با سرمایه گذاری و ارتباط با دنیا دانست و افزود: اگر حوزه اشتغال کشور قوی نباشد قطعا سایر بخش ها نیز رشد نخواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۳۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ سومین نشست مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی در سال جدید به منظور هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت در سازمان بهزیستی با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد.

در این نشست که با حضور رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت جناب حجه‌الاسلام والمسلمین «خداداده» و جناب حجه‌الاسلام و المسلمین «مشرف» معاون فرهنگی آستان مبارک حضرت معصومه (س) برگزار شد، برنامه‌های ستاد مرکزی دهه کرامت اعلام و مقرر شد برنامه‌های با برش زنانه و با تنظیم برنامه‌ها با محوریت بانوان تصمیم سازی‌هایی انجام شود.

در این نشست ضمن ارائه برنامه‌های پیشنهادی مصوب شورای سیاستگذاری روز دختر با هدف ایجاد هماهنگی و انسجام اجرای برنامه‌ها در سراسر کشور از دستگاه‌های اجرایی خواسته شود برنامه‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند.

از جمله برنامه‌های پیشنهادی این شورا می‌توان به دختران مشاور دستگاه‌های اجرایی، برگزاری پویش‌ها، دریافت نقطه نظرات و دیدگاه‌های دختران خطاب به رئیس جمهور، نمایشگاه روایت پیشرفت دختران، در حریم آستان، مراسم پدر دختری و چند ویژه برنامه دیگر که قرار است در ایام ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر برگزار شود.

انسیه خزعلی، از مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی خواستند برنامه‌هایی نظیر تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم و تقدیر از نویسندگان کتاب‌هایی که با موضوع دختران و هویت دختران نگارش شده است، نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، از کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده خبر داد و گفت: بعد از خبر تعطیل شدن برخی شیرخوارگاه‌ها و سپردن نوزادان به خانواده‌ها امروز خبر صفر شدن عدد زنان سرپرست خانوار در صف انتظار و مورد حمایت قرار گرفتن همه کسانی که در نوبت بودند، موجب آرامش شد.

دیگر خبرها

  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • طراحی الگوهای جدید برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • الگوی جدیدی برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • اجرای ۴۰۰ ویژه برنامه در هفته کار و کارگر استان مرکزی
  • تدوین ۴۰۰ برنامه‌ در هفته کار و کارگر استان مرکزی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • دشواری ساخت مستند‌های رادیویی | ضرورت آموزش و مهارت در تولید مستند‌های رادیویی