Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دژپسند گفت:با تمام فشار نسبت ایجاد اشتغال خالص از تابستان سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و مرکز آمار ایجاد ۸۴۰ هزار شغل را نوید داده است. تاریخ انتشار: 10:47 - 28 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۹۱۸۵ به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در پنجمین نمایشگاه ایران تراکنش اظهار کرد: فعالان حوزه ict طلایه دار اقتصاد هوشمند است و مسیری برای افزایش قدرت ایران در این مسیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: روزی که بحث اقتصاد هوشمند را بیان کردم عده‌ای این موضوع را فانتزی و رویایی تصور می‌کردند و آن را در شان اظهارات یک وزیر نمی‌دانستند. بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری خارجی در تابستان امسال ۲۰ درصد رشد کرد دژپسند با اشاره به این که اقتصاد هوشمند نباید یک آرمان باقی نمی‌ماند، گفت: طرح خود برای برنامه وزیر امور اقتصادی و دارایی را بر مبنای توان داخلی جوانان ایرانی ارائه کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: ضرورت‌های اجتماعی در کشور اجازه نمی‌دهد که ما برای هوشمندسازی اقتصاد تعلل کنیم. بلکه کشور را برای افزایش مطالبات دیجیتالی و فرایند‌های تولید دیتا‌ها آماده کنیم.

دژپسند گفت: داشتن رتبه‌های برتر در حوزه نفت و اکتشافات بسیار خوب است، اما نباید با اتکا به بودجه نفتی به خواب خرگوشی و عدم رشد غیرنفتی گرفتار شویم.

این مقام مسئول بیان کرد: اقتصاد ایران از طرفی ما را به غصه گرفتار می‌کند چرا که در عرصه بین المللی اقتصاد ایران با همراه فروش نفت به ۰.۷ می‌رسد.

دژپسند بیان کرد: ایران با تمام فشار‌های وارده بر اقتصاد تاب آوری خوبی را طی کرد هرچند کمک مردم به دولتمردان را نادیده نمی‌گیریم. زمانی کشور‌های بیگانه و دشمنان مدعی بودند که ایران اسلامی چهل سالگی خود را نخواهد دید. اما بعد از مدتی به نخست وزیر ژاپن و رئیس جمهور فرانسه اعتراف می‌کند که ایران کشوری نیست که به راحتی سرنگون شود.

این مقام مسئول گفت: با تمام فشار نسبت ایجاد اشتغال خالص از تابستان سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و مرکز آمار ایجاد ۸۴۰ هزار شغل را نوید داده است.   در حال تکمیل/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اقتصاد اخبار اقتصادی وزارت اقتصاد اقتصاد هوشمند بودجه نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۳۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی سازی امروز در آئین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار کرد: امروز آئین واگذاری دو باشگاه بزرگ فوتبال ایران یعنی استقلال و پرسپولیس پیرو تلاش‌های صورت گرفته طی ۲ دهه است.

وی افزود: امروز به طور رسمی واگذاری دو باشگاه فوتبال از دولت به بخش خصوصی اعلام می‌شود و امیدوار هستیم که ۵ اردیبهشت سرآغاز دوره شکوفایی و پیشرفت در ورزش ایران باشد.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: در این مرحله از برگزاری مزایده که به صورت شفاف در فرابورس برگزار شد، در یک عرضه عمومی و با تأمل و نظارت سهام دو تیم واگذار شد. در این دوره از واگذاری بعد از برگزاری ۸ بار مزایده بالاخره وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی با نمایندگی از مجموعه دولت در امر این واگذاری در تعامل نزدیک با وزارت ورزش و در یک نگاه همگام و همه جانبه در یک بازه زمانی ۲ ماهه، به ثمر رساند.

وی یادآور شد: در گام اول پذیرش این دو باشگاه در بازار فرابورس ایران ۱۰ درصد از سهام این باشگاه‌ها به مردم واگذار شده بود. اگر این اتفاق نمی‌افتاد شاید به این زودی توان واگذاری این دو تیم را نداشتیم.

بازیان افزود: در سال جهش تولید با مشارکت مردم و تأکیدات رهبری بر زمینه سازی مشارکت همه جانبه مردم در اقتصاد، سازمان خصوصی سازی توانست در طلیعه سال ۱۴۰۳ این امر مهم و مورد تاکید ریاست جمهور، هیأت دولت و وزارت ورزش و اقتصاد در عرضه سهام دو تیم فوتبال تهرانی را به سرانجام برساند. در واقع واگذاری سهام عمده دولت که اعلان اراده حداکثری دولت در واگذاری تصدی گری های دولت در اول سال است.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: سوم اردیبهشت ماه مزایده در بازار فرابورس برگزار و دو کنسرسیوم پتروشیمی و بانکی تشکیل شد؛ در نهایت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس داوطلبی خود را برای خرید باشگاه استقلال اعلام کرد و در حال حاضر ۸۵ درصد سهام این باشگاه متعلق به این هلدینگ است.

وی گفت: کنسرسیوم دوم هم کنسرسیوم بانکی با حضور بانک شهر، بانک تجارت، بانک ملت، بانک رفاه و بانک اقتصاد نوین برگزار شد.

بازیان اظهار کرد: در نهایت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را به دو کنسرسیوم بانکی و پتروشیمی واگذار کردیم.

کد خبر 6087419 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • وزیر اقتصاد: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • روز ملی کارآفرینی روز مردمان خالق ارزش است
  • تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
  • گام مردم در کشاورزی هوشمند/ راه میان‌بر مردمی‌سازی فناوری باز شد
  • ثبت۳۱۷هزار فرصت شغلی در سامانه جستجوی شغلی