Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@07:45:35 GMT

اسماعیلی: صلح و سازش در ۳۱۴ پرونده قصاص

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۴۰۲۷

اسماعیلی: صلح و سازش در ۳۱۴ پرونده قصاص

سخنگوی قوه قضائیه از صلح و سازش در ۳۱۴ پرونده قصاص خبر داد و گفت: فقط در شهرستان شوشتر، در ایام اخیر ۱۴ پرونده قصاص به سازش منجر شد. ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، غلامحسین اسماعیلی در چهاردهمین نشست خبری خود ضمن تبریک ایام میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام صادق (ع) و گرامیداشت ایام هفته وحدت اظهار کرد: ایام میلاد پیامبر رحمت و مهربانی از ناحیه قوه قضائیه با اقدامات و اخبار خوشایندی برای جامعه و مردم ما همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه تلخی حوادث روزهای اخیر بر شیرینی اقدامات قوه قضائیه سایه افکند و حلاوت این اقدامات ارزشمند از بین رفت. اکنون که به برکت کلام رهبر حکیم و فرزانه انقلاب و تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی و هوشیاری مردم انقلابی که صف‌شان را از بدخواهان و خشونت‌طلبان جدا ساخته و آرامش به جامعه بازگشته، به برخی اقدامات قوه قضائیه در ایام وحدت اشاره می‌کنم.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: یکی از اقدامات قوه قضائیه در این ایام، درخواست رئیس قوه قضائیه از رهبری برای عفو و تخفیف مجازات جمعی از محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب و نظامی سراسر کشور و تعزیرات حکومتی بود. در این مرحله نسبت به مراحل قبلی تفاوت‌هایی را شاهد بودیم؛ از جمله این، عدد محکومانی که مورد عفو قرار گرفتند رشد فزاینده‌ای داشت و سه هزار و 552 نفر از محکومان مشمول عفو شدند.

وی اضافه کرد: در جهت کیفیت شاهد بودیم که در این مرحله رئیس قوه قضائیه برای جمعی از محکومان امنیتی در حوزه دانشجویی و اصحاب فرهنگ و رسانه و برخی محکومان امنیتی دیگر تقاضای عفو کرد که مورد موافقت رهبر انقلاب قرار گرفت.

اسماعیلی افزود: همچنین 346 فقره از پرونده‌های قصاص از ابتدای امسال با تلاش همکاران‌مان منتهی به گذشت اولیاء دم شده است و این حاکی از باور مردم ما به مبنانی دینی است.

وی گفت: فقط در شهرستان شوشتر در همین ایام اخیر، 14 پرونده قصاص منجر به صلح و سازش شده است. در شهرستان بشاگرد یک درگیری که هشتاد سال بین دو طایفه ادامه داشت و دو نفر به قتل رسیده بودند، با تلاش‌های همکاران به صلح و سازش انجامید. 

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: همچنین در حوادث ناشی از جرایم غیرعمد و جرایم غیر کلاهبرداری با کمک خیرین و ستاد مردمی دیه و صندوق تامین خسارت‌های بدنی و گذشت صاحبان حق، سه هزار و 318 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در شش ماهه اول امسال از زندان‌ها آزاد شدند. 

رئیس قوه قضاییه: دولت افکار عمومی را درباره ضرورت طرح بنزینی اقناع کند/صف مردم از اشرار جداست

انتهای پیام/

R1332/P/S2,20/CT11 واژه های کاربردی مرتبط قوه قضائیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قوه قضائیه قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۴۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده ۶ میلیارد ریالی در شهرستان خرمدره به صلح و سازش منجر شد

علی جعفری با بیان اینکه پرونده ۶ میلیارد ریالی در شهرستان خرمدره به صلح و سازش منجر شد گفت: بی شک شورای حل اختلاف با اقدامات مثبت خود در حل منازعات و دعاوی مردم موثر بوده است.

وی اظهار داشت: کاهش تشریفات، هزینه ها و اطاله دادرسی همچنین از بین رفتن استرس ناشی از برخورد قضایی و جلوگیری از افزایش تعداد زندانیان از جمله اثرات مثبت وجود شوراهای حل اختلاف به شمار می ورد.

این مسوول قضایی اظهار کرد: دادگستری شهرستان خرمدره با استفاده از ظرفیت های مردمی و اعضای شوراهای حل اختلاف روستایی و شهرستانی، در جهت ایجاد صلح و سازش بین طرفین پرونده های ورودی در راستای دستاوردهای تحول در نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران که ریشه در فقه اسلامی و فرهنگ اصیل ایرانی دارد قدم برمی دارد.

پیش از این نیز اعلام شده بود ۵۸ درصد پروندهای شورای حل اختلاف استان سازش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • تسریع جذب قضات و کارکنان اداری در سال ۱۴۰۳
  • هزار و ۹۵۶ پرونده در رفسنجان منتهی به سازش شد 
  • قاتل سریالی ۱۶ مرد معتاد بعد از ۲۸ سال آزاد شد
  • از ماجرای گم شدن المیرا تا پیدا شدن یک جسد سوخته / درخواست خانواده نازگل از رئیس قوه قضائیه
  • قاتل سریالی بعد از ۲۸ سال آزاد شد
  • پرونده ۶ میلیارد ریالی در شهرستان خرمدره به صلح و سازش منجر شد
  • برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
  • کسب رتبه اول شورا‌های حل اختلاف چایپاره در حل پرونده‌ها در استان
  • آزادی ۵۸۱ زندانی جرایم غیرعمد در البرز
  • ۱۰ پرونده قتل عمد در خراسان شمالی به سازش منجر شد