Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد نیک‌‌‌‌پسند معاون آموزشی و مهارتی(سما استان گیلان) در گفت‌‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مدارس سما فعال در استان گفت: در حال حاضر، 23 مدرسه مستقل به همراه مدارس وابسته دیگر داریم که در مجموع شامل 32 مدرسه، هنرستان و 8 آموزشکده می‌‌‌شود. بیش از 4 هزار دانش آموز در مدارس سما تحصیل می‌کنند و حدود 1300 دانشجو در آموزشکده‌‌‌ها داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تشریح کرد: بیشتر رشته‌‌‌‌‌‌هایی که در آموزشکده‌‌‌‌‌ها تدریس می‌‌‌شود شامل تربیت بدنی، برق، مکانیک، حسابداری و عمرانی می‌‌‌شود.

معاون آموزشی و مهارتی (سما استان گیلان) خاطرنشان کرد: درصددیم تا تا سال 1400 هر سال به طور متوسط 3 تا 5 مدرسه اضافه کنیم و به این ترتیب تا زمان تعیین شده باید حدود 40 مدرسه داشته باشیم که برای سال بعد 3 مجوز آماده از الان داریم.

نیک‌‌پسند تاکید کرد: برای توسعه آموزشکده‌‌‌‌‌‌ها هم به لحاظ گسترش کمی با توجه به اینکه امکان ادغام با دانشگاه وجود ندارد برنامه‌‌‌ای نداریم اما به لحاظ کیفی تجهیزات کارگاهی را توسعه می‌‌‌‌دهیم و از استادان عضو هیئت علمی و با تحصیلات دکتری برای تدریس در آموزشکده‌‌‌‌های سما استان بهره‌‌‌‌‌مند خواهیم شد.

وی درباره ایجاد مدارس مهارتی در استان گیلان خاطرنشان کرد: بیشتر فضاهایی که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانیم برای مدرسه استفاده کنیم نیازمند اجاره فضای مناسب بوده در نتیجه امکان انجام چنین کاری وجود ندارد و استقبال چندانی هم از این مدارس مهارتی نمی‌‌‌شود. بر همین مبنا، درصددیم همین اهداف مهارت‌‌‌‌آموزی را در قالب تاسیس هنرستان در رشته هایی چون هتلداری و طراحی دوخت داشته باشیم تا دانش آموزانی که در این هنرستان‌‌‌ها تربیت می‌‌‌‌‌‌شوند بتوانند در همان رشته مورد نظر در آموزشکده‌‌‌‌های ما مشغول به ادامه تحصیل شوند.

معاون آموزشی و مهارتی(سما استان گیلان) درباره نحوه انتخاب دانش‌‌‌‌آموزان برای ورود به مدارس سما اظهار کرد: دانش‌‌‌‌‌آموزانی که خواهان ورود به مدارس سما هستند بعد از بررسی‌‌‌‌های لازم در زمان ثبت‌‌نام توسط کادر مدیریت و مشاوران مدرسه سطح‌‌بندی شده و مشغول به تحصیل می‌‌شوند.

نیک‌‌پسند درباره انتخاب معلمان برای تدریس در مدارس سما گفت: یک بخش از معلمانی که در مدارس سما مشغول به تدریس می‌‌‌‌‌‌شوند از میان معلمان برجسته و بازنشسته شهر و برخی از نیروهای آزاد و حق‌‌‌التدریس انتخاب می‌‌‌شوند.

وی درباره نحوه پرداخت حقوق معلمان در مدارس سما استان یادآور شد: معلمانی که رسمی هستند حقوقشان ار حقوق پرداختی آموزش و پرورش کمتر نیست و معلمان حق‌‌‌التدریس هم به عنوان معلم تمام وقت در نظر گرفته شدند که تنها در مجموعه سما به این شکل به معلمان حقوق پرداخت می‌‌‌شود.

معاون آموزشی و مهارتی(سما استان گیلان) درباره کلاس‌‌‌‌‌های فوق برنامه برای دانش‌‌‌‌آموزان مدارس سما یادآور شد: برای مقاطع مختلف مدارس سما دوره‌‌های متفاوتی چون آمادگی کلاس‌‌‌های تیزهوشان، دوره‌‌‌‌‌های مرتبط با رباتیک و کارگاه‌‌‌های آموزشی آشنایی با برق را تاکنون برگزار کردیم.

انتهای پیام/

188 / 167 معاون آموزشی و مهارتی(سما استان گیلان) محمد نیک‌‌‌‌پسند 1300 دانشجو مدارس سما

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: 1300 دانشجو مدارس سما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۴۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآنی دانش آموزان دلیجان

آخرین مرحله مسابقات منطقه‌ای قران، عترت ونماز در ۴رشته حفظ، قرائت تقلیدی ومداحی و احکام نماز با رقابت ۶۵نفر از منتخبین مدارس ابتدایی دخترانه دوره دوم، در مسجدالنبی (مسجد مسر) برگزار شد.

حجت الاسلام غفوری امام جمعه دلیجان باحضور در مسجد مسر و بازدیداز این مسابقات اجرای این برنامه‌ها را در گسترش فرهنگ قرآنی درجامعه بویژه نسل جدید موثر دانست. امام جمعه دلیجان درپایان از برگزارکنندگان این مسابقات قدردانی کرد.

درمرحله اول مسابقات منطقه‌ای قران، عترت ونماز در سه رشته حفظ، قرائت تقلیدی و اذان حدود ۷۰نفر از منتخبین مدارس ابتدایی پسرانه دوره اول به رقابت پرداختند.

منتخبین این مسابقات‌ها به مرحله استانی راه یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • برگزاری نمایشگاه عکس در هوراند
  • مسابقات قرآنی دانش آموزان دلیجان
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • حدادعادل: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام جدا ندانند
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق 
  • نواختن زنگ سلامت در مدارس لرستان
  • چوب معلم گل نیست | تنبیه بدنی تا کی؟