Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از خبرگزاری‌های دولتی ترکیه امروز (سه شنبه) گزارش داد، دولت آنکارا دستور به بازداشت ۱۳۳ پرسنل نظامی به ظن ارتباط با شبکه گولن را صادر کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این مظنونان در جریان عملیاتی در ازمیر، واقع در غرب ترکیه دستگیر شده‌اند و ۸۲ تن از آنها از اعضای در خدمت ارتش این کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنکارا، فتح الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه مستقر در آمریکا را مقصر کودتای ناکام ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ می‌داند اما گولن دخالت در این کودتا را رد می‌کند.

در طول سه سال از سرکوب پس از کودتا، بیش از ۷۷ هزار تن در انتظار دادگاهی در بازداشت هستند و حدود ۱۵۰ هزار تن دیگر از نیروهای کارمند، پرسنل نظامی و سایر مقام‌های دولتی ترکیه از کار اخراج شده یا تعلیق شده‌اند. هنوز هم دستگیری‌ها در سراسر ترکیه ادامه دارند.

متحدان غربی ترکیه و گروه‌های حقوق بشری این سرکوب گسترده را مورد انتقاد قرار داده و می‌گویند، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از کودتای ناکام به عنوان توجیهی برای سرکوب مخالفانش استفاده کرده است.

آنکارا از این اقدامات به عنوان پاسخی ضروری و لازم برای تهدیدهای امنیتی که کشور با آنها روبروست، دفاع کرده و وعده از بین بردن شبکه گولن را نیز داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شبکه گولن کودتای ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۴۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/آماده باش پرسنل درمان در بیمارستان المحاویل در بابل

در پی انفجار در پایگاه مورد استفاده نیروهای حشد الشعبی در نتیجه حمله هوایی آمریکا؛ پرسنل درمان در بیمارستان المحاویل در بابل به حالت آماده باش در آمدند.

دریافت 5 MB

دیگر خبرها

  • فیلم/آماده باش پرسنل درمان در بیمارستان المحاویل در بابل
  • فعال سیاسی: به وقت جنگ به فکر اتحاد داخلی باشید نه سرکوب بخاطر حجاب
  • زلزله ۵.۶ ریشتری در ترکیه / آنکارا هم لرزید
  • ۵ ارتش قدرتمند خاورمیانه بر اساس تجربه جنگی، تعداد پرسنل و تسلیحات نظامی (+عکس)
  • تغییر دستور کار مقاومت در جبهه شمالی؟ / بررسی معنای افزایش تنش و درگیری میان حزب الله و رژیم صهیونیستی
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه
  • نگاهی به روابط رژیم پهلوی و رژیم صهیونیستی/ آنها چگونه حافظ منافع اسرائیل بودند؟ + عکس ها
  • جزئیات انتقال حمید نوری به سوئیت امنیتی سوئد/ ارتباط شهروند ایرانی با خانواده‌اش بار دیگر قطع شد
  • سرکوب مزد در سنوات گذشته باید جبران شود/ حداقل مزد ۱۵میلیون تومان