Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس جمهوری سابق افغانستان در دیدار با نماینده ویژه سازمان ملل متحد در کابل از وی خواست که بی طرفی خود را در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری این کشور حفظ کند. تاریخ انتشار: 11:17 - 28 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۹۰۹۷

به گزارش خبرگزاری میزان،  نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان طی دو هفته گذشته از طرف هواداران برخی از تیم های انتخاباتی از جمله تیم ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله متهم به مداخله در امور انتخابات این کشور شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حامد کرزی روز دوشنبه در صفحه اجتماعی خود نوشت که با «تدامیچی یاماماتو» در باره انتخابات بحث و تبادل نظر کرده و نماینده سازمان ملل متحد هم اطلاعات انتخابات را با رئیس جمهوری سابق در میان گذاشته است

کرزی نوشته است که در این دیدار نگرانی جدی خود را در باره مداخلات خارجی ها در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با وی مطرح کرده است.

وی از یاماماتو خواست که برای جلوگیری از تلفات غیر نظامیان، ویرانی منازل مسکونی و موارد دیگر نقض حقوق بشر در هماهنگی با صلاحیت های این سازمان تلاش کند.

پیش از این «احمدی سعیدی» استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی افغانستان نیز در صفحه اجتماعی خود نوشته بود که سفارت های خارجی و دفتر سازمان ملل متحد در امور انتخابات این کشور بی شرمانه مداخله می کنند.

نتایج انتخابات ششم مهر ریاست جمهوری افغانستان هنوز به خاطر مشکلات شمارش آرا اعلام نشده است.

در حال حاضر وضعیت انتخاباتی در افغانستان بحرانی شده و گزارش هایی هم از صف بندی های جدید در این رابطه منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان نمایندگی سازمان ملل یوناما افغانستان هفته گذشته انتخابات ریاست جمهوری حامد کرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۴۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت به رای گذاشته می‌شود

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، پایگاه خبری الجزیرة به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت که نشست شورای امنیت با موضوع تصویب پیش‌تویس قطعنامه پیشنهادی الجزایر در خصوص عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد فردا (پنج‌شنبه) برگزار می‌شود.

این درحالی است که آمریکا با داشتن حق وتو به صراحت از مخالفت خود با اقدام سخن گفته است و نشست قبلی شورای امنیت با همین موضوع به دلیل مخالفت‌های آمریکا به نتیجه نرسید. 

آمریکایی‌ها معتقدند که برپایی دولت مستقل فلسطین باید با مذاکره مستقیم با اسرائیلی‌ها صورت گیرد نه در سازمان ملل متحد.

همچنین هیئت فلسطینی در سازمان ملل متحد در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با صدور بیانیه‌ای از سوی مجموعه کشورهای عربی در سازمان ملل متحد از شورای امنیت خواست، فلسطین رابه عنوان یک عضو دائم در سازمان ملل بپذیرد.



 

دیگر خبرها

  • ناامنی غذایی در انتظار بیش از ۱۵ میلیون افغانستانی
  • امیرعبداللهیان: عملیات تبیهی ایران در چارچوب دفاع مشروع بود
  • امیرعبداللهیان:ناکارمدی سازمان ملل راهی جزتنبیه باقی نگذاشت
  • دیدار وزیر خارجه کشورمان با گوترش
  • مهاجرین افغانستانی بازگشته در خطر انفجار مین
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای مقامات سازمان ملل و هند
  • ایران هرگونه تعرض به منافعش را پاسخ خواهد داد
  • عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت به رای گذاشته می‌شود
  • کاخ سفید از زلنسکی خواست اوکراین را با اسرائیل مقایسه نکند
  • قدرت نظامی ایران، پوشالی بودن رژیم صهیونسیتی را اثبات کرد