Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: گیلان از دیرباز در رونق تجارت بین‌الملل نقش آفرین بوده و در این مسیر نمایندگی وزارت خارجه در استان به منظور اجرای رویکرد تقویت بسترهای اقتصادی دولت تدبیر و امید موثرتر از گذشته اقدامات خود را گسترش دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ محمود قاسم نژاد در دیدار مسئول نمایندگی‌های وزارت خارجه در داخل کشور و مشاور معاون اداری-مالی این وزارت خانه به سابقه‌ی دیرین استان گیلان در زمینه روابط سیاسی و اقتصادی با کشورهای همسایه و حاشیه دریای خزر و نیز دروازه ارتباط با اروپا اشاره کرد و افزود: وجود نمایندگی وزارت خارجه در گیلان از قریب به 30 سال گذشته، نشان از اهمیت این استان در مراودات تجاری  و نیز مسائل سیاسی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ متعدد توسط تجار گیلانی از اوایل دهه هفتاد در کشورهای روسیه و آذربایجان اشاره و خاطرنشان کرد: حضور تجار گیلانی در حوزه‌های صنعتی و کشاورزی در نمایشگاه بین المللی صنعتی باکو با محوریت ایران در راستای گسترش ارتباطات اقتصادی و تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر است که می‌تواند گام مثبتی در جذب بازار صدها میلیون نفری این کشورها در صادرات تولیدات گیلان باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید همواره بر تقویت نهادهای اقتصادی بوده است، گفت: ایجاد معاونت اقتصادی در وزارت خارجه یکی از این اقدامات موثر در جهت تبدیل امکانات و توانمندی‌های بالقوه موجود کشور به بالفعل است.

وی به همکاری مطلوب نمایندگی وزارت خارجه در گیلان در مسیر تسهیل سفر زائران خارجی اربعین حسینی اشاره کرد و اظهار داشت: امسال حدود 18 هزار نفر زائر غیرایرانی از طریق مرز آستارا برای شرکت در پیاده‌روی اربعین عبور کردند.

رضا پیرپیران مسئول نمایندگی‌های وزارت خارجه در داخل کشور نیز در این دیدار تغییر در رویکرد اقتصادی دفاتر نمایندگی وزارت خارجه در استان‌ها را از تأکیدات دکتر ظریف عنوان کرد و گفت: به منظور ارتقاء ارتباط نمایندگی وزارت خارجه با دستگاه‌ها و گسترش سطح مراودات تجاری با کشورهای دیگر و نیز تسهیل امور مرتبط با مردم، خواستار انتقال دفتر وزارت خارجه به مرکز استان هستیم.

محمود رحیمی گرجی مشاور معاون اداری-مالی وزارت خارجه نیز در این دیدار خواستار تشکیل شورای روابط خارجی در استان گیلان با عضویت دیپلمات‌های گیلانی وزارت خارجه به منظور انتقال تجربیات در حوزه‌های بین‌الملل شد و گفت: معرفی جاذبه‌های گردشگری گیلان به مردم دیگر کشورها، رونق سفر گردشگران خارجی به این استان را به دنبال دارد.


 

بیشتر بخوانید: آلمان: اولین تراکنش مالی اینستکس به سرعت انجام می شود/ صنایع اروپایی منفعت زیادی خواهند برد تلاش آلمان برای عملیاتی شدن اینستکس

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران تجارت دولت کشاورزی وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۴۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ها در آغاز سخنانش روز تحقق «وعده صادق» و عملیات غرورآفرین نیرو‌های مسلح در پاسخ به دشمن صهیونیستی را «یوم الله» خواند و گفت: در قرآن به موسی وحی شده است که مردم را به یاد روز‌های خدا که تجلی اراده و قدرت خداوند است، بیندازد. در این عملیات نیز اراداه خدا در پیروزی مسلمانان بر طاغوت و مستکبران تحقق یافت و «یوم الله» دیگری رقم خورد.

وی افزود: این اتفاق بزرگ و تاریخ ساز و تحول آفرین هیمنه امپراتوری رسانه ای، سیاسی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی استکبار و صهیونیست را فروریخت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان این که اهمیت عملیات «وعده صادق» به تعبیر مقام معظم رهبری به دلیل اراده‌ای بود که ملت از خود نشان داد، گفت: تربیت یافتگان مکتب امام (ره) و مقام معظم رهبری که در محدودیت‌های تحریم از تلاش، جهاد و پیشرفت باز نایستادند، اراده ملت غیور و عزیز ایران را که اهمیت آن از شلیک و اصابت موشک‌ها بیشتر بود، بر دشمن صهیونیستی تحمیل و مسلمانان و مستضعفان جهان را خشنود و سربلند کردند.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی در ادامه وزارت بهداشت را دستگاه مهم و راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: خوشبختانه در مدیریت جدید این مجموعه راهبردی و نخبه، شاهد ارتقای تلاش‌های انقلابی، جهادی، فرهنگی و دینی هستیم.

وی با بیان اینکه نخبگی، ارتباطات وسیع و خدمتگزاری به مردم سه ویژگی مهم وزارت بهداشت و نظام سلامت کشور است، اظهار داشت: وزارت بهداشت از مرکز تا دورترین نقاط کشور تحت شبکه بهداشتی و درمانی با مردم ارتباط دارد و به آنها خدمات سلامت ارائه می‌دهد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: مردم مهم‌ترین نیاز‌های خود را که کسب سلامتی است در وزارت بهداشت جستجو می‌کنند و امکان خدمتگزاری به مردم و اثرگذاری در کشور از ویژگی‌های این وزارتخانه است.

حجت الاسلام و المسلیمن رستمی عین اللهی را برادر، دوست و همسنگر قدیمی معرفی کرد و گفت: وزیر بهداشت در کنار سبقه علمی و آموزشی، نسبت به موضوعات مختلف حوزه سلامت دغدغه‌مند بوده و اقدامات ایشان موجب ارتقای جایگاه نظام سلامت شده است.

وی با اشاره به اینکه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از ابتدای تاسیس دانشگاه‌های علوم پزشکی در این دانشگاه‌ها حضور داشته است، ابراز داشت: فرصت خدمت، همراهی و همکاری نهاد با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، حتی با آمدن جریانات سیاسی مختلف در بهترین وضعیت قرار داشته است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، حجت الاسلام و المسلمین میراحمدی را از اعضای باسابقه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها معرفی کرد و گفت: ایشان به مدت بیش از ۳۰ سال نماینده رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر بوده و سال‌ها به عنوان معاون سیاسی و منابع انسانی نهاد فعالیت کرده اند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وی در پایان ابراز امیدواری کرد تاسیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت مایه خیر و برکت و موجب کسب توفیقات بیشتر در حوزه سلامت و افزایش انسجام و هماهنگی‌ها در ارتباطات این نهاد با وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • اصفهان صاحب ظرفیت‌های ناشناخته زیادی است
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • اجرای طرح تکام برای رونق اقتصادی روستاهای استان اردبیل
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • آغاز به کار دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در وزارت بهداشت