Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@14:56:54 GMT

برقراری تدریجی اینترنت در استان‌های کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۴۳۴۹

برقراری تدریجی اینترنت در استان‌های کشور

سخنگوی دولت با بیان اینکه گازوئیل با برای روستاییان گران نکردیم تا هزینه حمل و نقل برای این قشر افزایش نیابد، از برقراری تدریجی اینترنت در برخی استان‌های کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در دوره آموزشی مدیریت پروژه‌های اشتغال‌زایی روستایی و کاهش فقر اظهار کرد:‌ این عادلانه نبود که پول یارانه بنزین از طریق قاچاق سوخت به کشورهای همسایه برود یا به افرادی پرداخت شود که ۳۳ برابر از دهک‌های پایین جامعه بیشتر یارانه بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نظام تأمین مالی خرد را مهم دانست و افزود: این نظام باید در کشور گسترش یابد و شورای پول و اعتبار این موضوع را در دستور کار خود قرار بدهد.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: امروز توسعه زنجیره اشتغال و بازار در روستاها نیازمند همکاری و دانش بیشتر است و ما روی اشتغال زنان روستایی متمرکز شده‌ایم تا از طریق فعالیت‌های آن‌ها به توسعه اشتغال روستایی کمک شود.

به گفته ربیعی، ۶۶ درصد اشتغال در سال گذشته متعلق به زنان بوده و زنان سهم بزرگی از بازار اشتغال را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در عین حال همکاری صندوق کارآفرینی امید و تعدادی از بانک‌های کشور در طرح اشتغال روستایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: زنان روستایی ۴۰ درصد سهم دریافت تسهیلات را به خود اختصاص داده‌اند و امروز نرخ مشارکت اقتصادی زنان در بحث اشتغال از ۱۲ درصد به ۱۸ درصد و در حوزه روستایی از ۱۸ درصد به ۲۳ درصد رسیده است.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنان خود درباره قطع اینترنت در کشور و مشکلاتی که برای برخی از مشاغل به ویژه دانشجویان ایجاد شده گفت: طبیعی است که در این شرایط بسیاری از مشاغل و بانک‌ها از جمله مشاغل اینترنتی دچار مشکل شده باشند ولی ما سعی کردیم که این مشکل را حل کنیم. البته بعضی مشاغل و کارهای دانشجویان باقی مانده که می‌پذیریم.

ربیعی تصریح کرد: شورای عالی امنیت کشور این تصمیم را گرفته و براساس آنچه که اطلاع دارم در برخی از استان‌ها که آرام آرام این اطمینان ایجاد شود که سوءاستفاده از اینترنت صورت نمی‌گیرد این برگشت صورت خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: تصمیم‌گیری درباره بازگشت اینترنت و برقراری آن با کسانی است که باید آن را اعلام کنند.

به گفته سخنگوی دولت با اینکه مردم دچار سختی شدند و برخی مشاغل به این دلیل برایشان مشکل ایجاد شده اما نگرانی بزرگ‌تر حفظ آرامش و ثبات کشور است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سخنگوي دولت توسعه اشتغال روستایی اينترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۴۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان ضمن اشاره به تعهد ۱۱۷ درصدی اشتغال گفت: نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، وحید نقوی بعد از ظهر امروز به مناسبت هفته کار و کارگر در نشست خبری با اشاره به شعار این هفته که «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی» است، اظهار داشت: اداره کار و رفاه اجتماعی اردستان 20 درصد رشد عملکرد از لحاظ ارزیابی عملکرد استانی داشته که در تمامی حوزه‌ها به صورت میانگین از چهار درصد تا 9 درصد بوده و رتبه سوم را در شهرستان‌های هم‌تراز کسب کرده است.

وی افزود: افزایش حل و فصل پرونده‌های حل اختلاف به صورت سازشی بوده که در این خصوص 150 فقره پرونده باقی مانده در دو سال گذشته تا تاریخ 31 فروردین 1403 حل و فصل شده است و در زمینه واحدهای دارای مشکل در بازدید و رصد میدانی از 15 واحد اقتصادی مشکل‌دار و مکاتبه با فرمانداری و اداره کل مربوطه در این خصوص صورت پذیرفت.

نقوی ضمن اشاره به رشد بازدیدهای ادواری و موردی از واحدهای اقتصادی نسبت به سنوات قبل ابراز داشت: شاهد رشد معرفی مقرری‌بگیران بیمه بیکاری به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جهت مهارت آموزی و جذب بازار کار را در یک سال گذشته بوده‌ایم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان گفت: پیگیری جهت تشکیل تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، مکاتبه با واحدهای پرخطر جهت الزام به کارگیری مسئول ایمنی و کمیته حفاظت فنی، برگزاری دوره‌های آموزشی مربوطه و کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در حوزه پشتیبانی و توسعه منابع انسانی را شاهد بوده‌ایم.

وی ابراز داشت: پیگیری جذب اصلاح و بازسازی موضوع حفاظت از اداره در راستای پدافند غیرعامل و حفاظت فیزیکی از مجموعه و پیگیری جهت اختصاص دو میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه تملک دارایی و سرمایه‌ای به اداره توسط فرمانداری اردستان و همچنین ایجاد تونل امن اینترنتی و شبکه در محل اداره با هزینه 750 میلیون ریال انجام شده است.

نقوی با بیان اینکه اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی اردستان در حوزه فرهنگی اجتماعی و ورزشی فعال بوده است،  افزود: برگزاری اولین یادواره شهدای معزز کارگری در شهرستان اردستان در سال گذشته به مناسبت هفته کارگر با پیام زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی، حامی و همراه بودن با نظام و افتخار خدمت در سنگر کار و تلاش و برگزاری اولین مسابقات ورزشی حوزه کارگری به مناسبت گرامی‌داشت هفته کارگر در رشته فوتسال و راه‌اندازی مجدد ورزشگاه فرهنگی ورزشی کارگران در شهرستان اردستان بعد از چندین سال که غیرفعال بودند، از جمله اقدامات است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی قانون کار و آسیب‌های اجتماعی در 20 واحد اقتصادی شهرستان اردستان و افتتاح چهارمین خانه بهداشت کارگری شهرستان در کارخانه مهاباد ریس را داشته‌ایم و پایین‌ترین نرخ بیکاری در استان در بازه عملکرد نرخ بیکاری 7.82 و ثبت 117 درصدی تعهد اشتغال شهرستان در سامانه رصد اشتغال کشور و همچنین تاسیس دومین مرکز کاریابی غیردولتی در این شهرستان را انجام داده‌ایم.

وی بیان کرد: پیگیری جذب اعتبارات تبصره 16 و روستایی به مبلغ 225 میلیارد ریال با اشتغال‌زایی 220 نفر، پیگیری جذب اعتبارات مشاغل خانگی به مبلغ 15 میلیارد ریال با اشتغال‌زایی 95 نفر و برگزاری جلسات منظم کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در فرمانداری و رصد واحدهای دارای اتباع غیرمجاز و گشت مشترک و جریمه هشت واحد متخلف به مبلغ 7 میلیارد و 350 میلیون ریال از اهم فعالیت‌های این اداره بوده است.

42درصد تسهیلات اشتغال به فارغ‌التحصیلان بیکار اعطا می‌شود

نقوی همچنین با اشاره به اینکه تعداد کارگاه‌های فعال یک‌هزار و 473 نفر است و تعهد اشتغال این اداره که یک‌هزار و 839 نفر بوده است، افزود: تعداد دو هزار و 163 نفر تعهد اشتغال را در سامانه کشوری ثبت کرده‌ایم که درصد عملکردمان 117.62 درصد شده است و بیمه‌شدگان از اسفند 1401 که هفت هزار و 493 نفر بوده در اسفند 1402 به هشت هزار و 138 نفر افزایش یافته و آمار مقرری بگیران از 82 نفر سال 1401 به 61 نفر در سال 1402 رسیده است که کاهش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/802

دیگر خبرها

  • اینترنت فردا قطع می‌شود؟
  • اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • آغاز طرح پرورش مرغ بومی ویژه زنان روستایی در مهاباد
  • مرگ ۲۵ کارگر در اثر حوادث کار در همدان
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال رسید/ ارسال پیامک تعداد روز‌های اشتغال به بیمه‌شدگان
  • اپراتور‌ها چقدر به تعهدات خود عمل کردند؟/ مردم بهبود کیفیت اینترنت را احساس نمی‌کنند
  • جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور