Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@22:25:38 GMT

احتمال تشکیل پرونده جدید برای حسین فریدون

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۴۴۹۶

احتمال تشکیل پرونده جدید برای حسین فریدون

سخنگوی قوه قضائیه از احتمال مطرح‌شدن ابعاد جدید ارتباط دانیال‌زاده و حسین فریدون و ایجاد تغییر در پرونده فریدون خبر داد.

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی در چهاردهمین نشست خبری خود درباره برج سعادت آباد که کاربری حسینیه داشته است اظهار کرد: این پرونده با یکی از نمایندگان ادوار مجلس مرتبط است. این زمین را که برای حسینیه گرفته بودند تغییر کاربری دادند و به برج تبدیل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پرونده حکم مبنی بر قلع و قمع این برج صادر و قطعی شده است. 

وی افزود: در آستانه اجرای حکم به لحاظ اینکه برخی از خریداران واحدهای آپارتمانی اعلام کردند که با تخریب متضرر می‌شویم، به عنوان اعتراض ثالث، اعتراض کردند و پرونده به دادگاه تجدیدنظر رفته و دادگاه دستور داده تا زمان رسیدگی به اعتراض این افراد، حکم قلع و قمع اجرا نشود. امیدواریم با رسیدگی به اعتراض معترضین ثالث، زمینه اجرای این حکم فراهم شود. 

بیشتر بخوانید: «حسین فریدون» الان کجاست؟ ماجرای ارتباط دانیال‌زاده در پرونده حسین فریدون

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه در پاسخ به سوال دیگری رویکرد قوه‌قضائیه در ارتباط با اقدام اخیر کشور کانادا علیه ایران گفت: اقداماتی که آمریکا و کانادا و برخی کشورهای دیگر که مدعی دروغین حقوق بشر هستند، کاملا سیاسی و غیر حقوقی است و بی‌جهت از عنوان حقوق بشر استفاده می‌کنند. تصمیماتی را یکجانبه اتحاذ می‌کنند که ارزش حقوقی ندارد زیرا اقدامات سیاسی است. آبان امسال، نشست دوره‌ای بررسی حقوق بشر چند کشور از جمله ایران در ژنو تشکیل شد که هم ستاد حقوق بشر و هم معاون حقوقی قوه قضائیه و سایر نهادهای ذی‌ربط و سازمان‌های مردم نهاد در این نشست شرکت کردند و حال و هوای این نشست کاملا متفاوت از نشست‌های قبلی بود به گونه‌ای که 85 درصد از کشورهای حاضر در این نشست، اقدامات اخیر جمهوری اسلامی ایران را تحسین و استقبال کردند. 

وی افزود: این اقدامات موجب عصبانیت آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه که تابع محض آمریکا هستند، شد و برخی تصمیمات از ناحیه کانادا به عنوان تصمیم سیاسی اتخاذ شد. اما کسانی که اهل خرد و تدبیر بودند متوجه شدند که جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای پایبند به موازین حقوق بشری است. 

اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت پرونده شورای شهر و شهرداری شهریار گفت: این پرونده جدید است و 13 متهم داد که 9 نفر از آنها بازداشت هستند و چهار نفر دیگر با قرار تامین آزاد هستند. به لحاظ موضوعاتی که در بحث رشوه‌های متعدد مطرح شده، پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی و اظهارنظر کارشناسی است. 

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر دستگیر رسول دانیال‌زاده و احتمال مطرح شدن ابعاد جدید در ارتباط با پرونده فریدون و اینکه می‌تواند تغییراتی در پرونده فریدون اتفاق بیفتد یا خیر گفت: آنچه اتفاق افتاد یک تدبیر قضایی، اطلاعاتی و امنیتی برای بازگشت دانیال‌زاده به کشور بود و تدابیر جواب داد و این فرد به کشور بازگشت. اقدامات بعد از بازگشت در ارتباط با وی در حال انجام است. در پرونده حسین فریدون رای قطعی صادر شده و در ارتباط با آن بخش که رای قطعی صادر شده، بحثی در ارتباط با تغییرش مطرح نیست. اگر در فرایند تحقیقات در ارتباط با هر یک از اشخاص اطلاعات جدیدی بدست بیاید، پرونده جدیدی باز می‌شود. 

اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری درباره اعلام اسامی محکومان امنیتی مشمولان امنیتی و اینکه آیا حکم شبنم نعمت‌زاده صادر شده یا خیر گفت: در ارتباط با اسامی کسانی که مشمول عفو شدند، رویه قوه قضائیه این نیست که اسامی را به اطلاع مردم برساند. در جاهایی هم که اعلام می‌کنیم در محکومیت‌های قطعی است. بنابراین بنا به اعلام لیست افراد مشمول عفو را نداریم و در هیچ‌یک از موارد قبلی هم لیست رسانه‌ای نشده است. قوه قضائیه بنا ندارد به خاطر عفو، منت بگذارد زیرا این یک رأفت بی‌منت است. 

وی افزود: در پرونده شبنم نعمت‌زاده نیز محاکمه تمام شده و آخرین دفاع اخذ شده و وکلا فرصتی را برای ارائه لایحه تکمیلی خواستند و دادگاه‌ در روزهای آتی رای خود را صادر می‌کند. 

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق تحولات لبنان سهمیه بندی بنزین حقوق بشر حسین فریدون غلامحسین اسماعیلی آمریکا قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۴۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اژه ای: تلاش خود را در جهت امنیتِ روان، جان و مال مردم معطوف دارید

به گزارش قدس آنلاین، امروز (پنجشنبه ۳۰ فروردین) نشست فصلی اعضای شورای‌عالی قوه قضائیه با رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان‌ها به صورت وبیناری برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، در بخش نخست سخنانش در این نشست با اشاره به عملیات غرورآفرین و ظفرمندانه «وعده صادق» در تنبیه جنایتکاران صهیونیستی، اظهار کرد: «وعده صادق» عملیات غرورآفرینی بود که همه دشمنان عَنود و شرور ما، نسبت به بی‌نظیر بودن آن اذعان کردند؛ این عملیات، تجلّیِ قدرت ایمان و مجاهدت و پایداری بر ارزش‌های متعالی دینی بود؛ لهذا به سهم خود مجدداً از سپاه پاسداران و کلیه نیروهای مسلح که این مجاهدت بزرگ را آفریدند و قلوب مؤمنین را شاد کردند، سپاسگزاریم.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی به سمت معاون اول قوه قضائیه، گفت: مدتی پیش معاون اول قوه قضائیه از سمت خود در این مسؤولیت استعفا داد و پس از پذیرش این استعفا به دلیل همان استدلالی که خودشان مطرح کردند، به سبب سلسله اختیارات، وظایف و مسئولیت‌هایی که برعهده معاون اول عدلیه چه در داخل و چه در خارج از دستگاه قضا، از حیثِ عضویت و حضور در جلسات و تصمیم‌گیری‌ها است، پس از مشورت‌های بسیار و جمع‌بندی‌هایی که منطبق با شاخص‌های مربوطه داشتیم، حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی را به سمت معاون اولی منصوب کردیم.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به سوابق قضاییِ ارزنده‌ی حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اولِ تازه منصوب‌شده قوه قضائیه در استان‌های تهران، گلستان، قم، گیلان و خراسان رضوی گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی به لحاظ سوابق، مدیریت، خلاقیت و ابتکار، شخصیتی توانمند است و اهل کار میدانی و تعامل می‌باشد.

وی سالیان زیادی در استان قم در سمت ریاست دادگستری، مشغول خدمت بود و با مراجع عظام تقلید و مسؤولان و مقامات در مرکز در ارتباط بود؛ در مدت کوتاهی هم که وی در استان خراسان رضوی حضور داشت، منشأ اثر بود، به گونه‌ای که مسؤولان استان خراسان رضوی اصرار داشتند که آقای خلیلی در سمت ریاست دادگستری استان باقی بماند.

رئیس عدلیه در ادامه این نشست با اشاره به ابلاغ سندِ روزآمدشده‌ی تحول و تعالی قضائی و تشریح فرآیند تدوین آن، اظهار کرد: در تنظیم و تدوین سند تحول قضائی جدید که اخیراً ابلاغ شده، از نقطه‌نظرات نخبگان و صاحبنظران در داخل و خارج از قوه قضائیه بهره گرفته شده است و امروز این سند باید مبنای همه حرکت‌ها، تصمیمات و اقدامات ما در عدلیه باشد؛ همه مسؤولان و مدیران در دستگاه قضائی در سطوح مختلف باید ملتزم به اجرای مفاد سند تحول باشند. همچنین باید این نکته را نیز متذکر شوم که در سند مزبور، تمهیدات لازم برای اصلاح در صورت نیاز، پیش‌بینی شده است.

قاضی‌القضات در ادامه نشست امروز، به کلیه مقامات و مسئولان قضائی در سراسر استان‌ها دستور مؤکد داد که در همکاری با مقامات و مسؤولان سایر دستگاه‌ها به منظور تحقق شعار سال ناظر بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اهتمام تام و تلاش مضاعف داشته باشند و توجه کنند که در تحقق شعار سال، باید شاهد جهش نه صرفاً پیشرفت معمولی باشیم.

رئیس دستگاه قضا در همین راستا تصریح کرد: بالطبع هر استانی مسئله و مشکل خاص خود را دارد که ممکن است این مسائل و مشکلات، مُزمن باشند؛ مسؤولان قضائی استان‌ها با همکاری مسؤولان سایر دستگاه‌ها در استان، ضمن احصای این مسائل و مشکلات، در جهت رفع آنها با لحاظ اولویت، تمهیدات و تدابیر مقتضی و منسجم را اتخاذ نمایند و چنانچه نیاز دارند تا ما از مرکز و ستاد، اختیاری را به آنها برای رفع آن مشکلاتِ مزمن، تفویض کنیم، مراتب را به سرعت به ما اعلام دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست امروز، خطاب به همه مقامات و مسؤولان قضائی در سراسر کشور دستور داد که در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم و شهروندان در همه شوؤن و ابعاد، اقدامات و تدابیر مقتضی را اتخاذ نمایند و همه تلاش خود را در جهت آرامش و امنیتِ روان و جان و مال و عِرض مردم معطوف دارند.

رئیس قوه قضائیه در پایان بخش نخست سخنانش در نشست امروز خاطرنشان کرد: وظیفه همه ما مسؤولان و کارگزاران نظام آن است با همدلی و انسجام و وحدت هر چه بیشتر، در خدمت‌رسانی به نظام و مردم تلاش مضاعف کنیم. ما ایمان داریم و تجربه نیز ثابت کرده که هر گاه با وحدت و همدلی کاری را شروع کردیم، به موفقیت نائل شدیم و امسال نیز قطعاً همینطور خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تراکتور مغلوب نساجی شد
  • نساجی یک تراکتور صفر
  • اعلام ترکیب تراکتو برای دیدار با نساجی
  • روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک
  • انتصابات جدید در ستاد راهیان نور
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • بارگذاری ۹۰ میلیون رأی و تصمیم قضایی گمنام‌شده در سامانه تناد
  • در جهت امنیتِ روان، جان و مال مردم تلاش کنید
  • اژه ای: تلاش خود را در جهت امنیتِ روان، جان و مال مردم معطوف دارید
  • کشف ۱۵ سهره وحشی، تور و قفس صید پرندگان در خرامه