Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاید هنوز دیر نباشد که فورا تولید داخلی را دریابیم، حمایت کنیم و نقدینگی را به این سمت هدایت کنیم که به تأیید اکثر متخصصین اقتصادی راه نجات این است ولی فردا قطعاً دیر است. ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷ اقتصادی صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

خبرگزاری تسنیم، تحمل اقتصاد کشور در قبال استمرار سیاستهای نادرست و تک بعدی بانک مرکزی و مجموعه سیاست گذاری های سطحی و اقتصادی مسکن‌گونه دولت و مجلس در دوران تحریم، رو به اتمام بوده و هشدارهای فعالین اقتصادی و بخصوص تولیدکنندگان، تاکنون تاثیر نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استمرار سیاستهای تهدید تقاضای صنایع مولد نسبت به تأمین نقدینگی مورد نیاز تولید نه تنها در میان مدت و بلند مدت، سبب از دست رفتن اشتغال مولد گردیده، بلکه با اتمام یا کاهش منابع محدود خزانه دولت که به جای تزریق به تولید، صرف ارتزاق عمومی و نیازهای مصرفی در کوتاه مدت می‌گردد، بحران ملی اقتصاد را رقم خواهد زد.

در چنین شرایطی تنها و فقط تنها راه برون رفت از باتلاق پیش روی اقتصاد کشور، رونق تولید و گسترش نهضت ساخت داخل در جهت کاهش وابستگی و افزایش خودکفایی داخلی است. اشتباه راهبردی و اساسی دیگر در چنین شرایطی، تکیه صرف بر تولیدات با ارزش افزوده پایین و عمدتاً متکی بر منابع خدادادی داخلی است که سودای ارزآوری و افزایش درامد ملی و توهم تولید داخلی را به همراه دارد. در حالی که خام فروشی ولو غیرنفتی حتی اگر تحریم ها مانع نشوند نه تنها حافظ اشتغال نخواهد بود بلکه نیاز داخل به کالاهای متنوع، اعم از کالاهای بادوام مثل خودرو و لوازم خانگی و کالاهای مصرفی مثل مواد غذایی، محصولات کشاورزی، محصولات صنایع تبدیلی و سایر کالاهای مورد نیاز جامعه را در برنخواهد گرفت.

ممنوعیت واردات 1 هزار و 650 قلم کالا برای حمایت از تولید داخل

سراب حفظ نرخ تورم و تثبیت نرخ ارز از طریق تهدید تقاضای صنایع تولیدی با ارزش افزوده بالا و از سوی دیگر پایین نگه داشتن توان خرید مردم و هدر رفت منابع محدود و استراتژیک خزانه در پرداخت یارانه مستقیم و غیرمستقیم، تنها سرعت فرورفتن در بحران را زیاد می‌کند و در کنار ایجاد رانت و فساد(چنانچه به عنوان مثال در اختصاص ارز 4200 تومانی شاهد بودیم)، رکود و در نهایت مرگ صنایع پیشران و لوکوموتیو سایر صنایع را به دنبال خواهد داشت.

زود است که با تعلل در حل مشکلات تولید، اشتغال مولد که ضامن درآمد ملی پایدار و ایجاد رفاه نسبی عمومی و التیام بخش تورم و التهاب اقتصادی، اجتماعی و امنیتی است به مخاطره جدی افتاده و کشور در تأمین نیازهای معمول هم ناتوان گردد، فنر رها شود و تورم لجام گسیخته با هزار ترفند و شعبده اقتصادی رام نگردد و افسار پاره کند. شاید هنوز دیر نباشد که فورا تولید داخلی را دریابیم، حمایت کنیم و نقدینگی را به این سمت هدایت کنیم که به تأیید اکثر متخصصین اقتصادی راه نجات این است ولی فردا قطعاً دیر است.

محبی نژاد/ دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه

انتهای پیام/

R1012125/P1012122/S7,77,78/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سال رونق تولید

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سال رونق تولید سال رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۴۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

امتداد - از ابتدای سال تا پایان روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ بیش از ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شد.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، طی ۲۸ روز ابتدایی سال جاری، ۵۳۳ میلیون دلار ارز جهت واردات کالاهای اساسی و دارو با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین شد.

 

 



کالاهای تجاری و بازرگانی نیز ۱۳۷۸ میلیون دلار را با میانگین قیمت ۴۱ هزار تومان طی این مدت به خود اختصاص داد و این رقم برای واردات در مقابل صادرات عدد ۴۸۵ میلیون دلار را با نرخ توافقی نشان می دهد.تامین ارز گروه خدمات نیز ۸۸ میلیون دلار بوده است.



شایان ذکر است، در مجموع یک میلیارد و ۸۶۳ میلیون دلار ارز صنایع تامین شده است. تامین ارز صنایع به دو صورت نیمایی و توافقی بوده است. صنایع حمل و نقل و خودرو به ترتیب ۳۰۵ و ۱۵۸ میلیون دلار ارز نیمایی و توافقی دریافت کردند.

همچنین، تامین ارز نیمایی «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک»، «صنایع معدنی»، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» و «منسوجات» به ترتیب معادل ۱۰۶، ۸۸، ۵۹ و ۱۲۶ میلیون دلار صورت گرفته است؛ این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ، ۲۶، ۱۱۱، ۷۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، ۶۹۴ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۱۶ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

این گزارش حاکی است، تاکنون طی ۱۸ حراج شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران، ۲۴۶۱ قطعه شمش یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ در هزار  در تالار  معاملات طلا مورد معامله قرار گرفت.

   

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • محبوبیت ایران در افکار عمومی جهان و ضرورت بازدارندگی داخلی و خارجی
  • تاکید استاندار خوزستان بر تامین پوشاک مورد نیاز صنایع استان از تولیدکنندگان داخلی
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • آمار تأمین ارز واردات تا ۲۸ فروردین+جدول
  • صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل امری ضروری است
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • اختصاص ۳۰ درصد از مالیات واحدهای تولیدی به عمران گناباد
  • فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی