Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:33:49 GMT

۲ فرانسوی از برف زنجان نجات یافتند

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۴۷۳۰

۲ فرانسوی از برف زنجان نجات یافتند

ایسنا/زنجان مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان گفت: نیروهای عملیات هلال‌احمر این استان ۲ تبعه فرانسوی گرفتار در برف نوکیان به سمت ماسوله در شمال شرقی روستای آندارق را پس از ۱۲ ساعت جست‌وجو نجات دادند.

شهرام میرزایی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که ساعت ۱۸:۳۰ شامگاه روز دوشنبه گزارش مفقودی ۲ نفر گرفتار در برف به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری (EOC ) اعلام شد، اظهار کرد: با اعلام این گزارش، موقعیت مفقودان از روی نقشه‌های استان و محاسبه مختصات با کمک GRID روی نقشه مشخص شد که مفقودان در مسیر جاده نوکیان به سمت ماسوله (شمال شرقی روستای آندراق) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که بلافاصله نخستین تیم با خودروهای امدادی از آب‌بر شعبه شهرستان طارم به منظور بررسی وضعیت جوی منطقه به محل حادثه اعزام شد، ادامه داد: علاوه بر این تیم، تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان، با تجهیزات کامل از مرکز پایگاه امداد و نجات استان زنجان به همراه تیمی از پایگاه تهم – چورزق به محل اعزام شدند.

میرزایی یادآور شد: با توجه به بارش شدید برف و نامساعد بودن شرایط جوی، تیم نخست ساعت ۱:۲۰ بامداد به روستای جلال‌آباد رسیده و با توجه به شرایط موجود، ادامه پیمودن مسیر ناممکن بود که این تیم قبل از رسیدن تیم‌های بعدی با اهالی روستا، رایزنی و اقدام به بررسی دقیق دسترسی به محل مفقودان کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: با استفاده از بیل‌های دستی مسیر تردد خودروها تا نزدیک ۲ کیلومتری مفقودان بازگشایی شد و یک تیم با تجهیزات کامل به صورت پیاده به محل اعزام شدند و گزارشی از سلامت آن‌ها ارسال شد.

میرزایی با اشاره به این‌که خودروی ۲ تبعه فرانسوی مفقود شده از جاده منحرف شده بود که نیروهای امداد و نجات نیز مسیر خودروهای امدادی را به سمت خودروی آنها بازگشایی کردند، گفت: با توجه به ادامه بارش و بسته بودن مسیر، نیروهای عملیاتی به همراه ۲ تبعه فرانسوی در روستای اندراق اسکان یافتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان گرفتار در برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۴۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار پراکنده باران و رعد و برق در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: هم اکنون آسمان استان در اغلب مناطق ابری و در برخی نقاط با بارش‌های پراکنده و محلی باران همراه است.

وی افزود: از بعدازظهر امروز بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق برای استان پیش‌بینی شده که بر همین اساس هشدار سطح زرد هواشناسی نیز صادر شده است.

قدیمی ادامه داد: با فعالیت این سامانه بارشی احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد که به همین سبب توصیه می‌شود هم استانی‌ها از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و حضور در ارتفاعات به دلیل رخداد رعد و برق اجتناب کنند.

کارشناس هواشناسی استان گفت: این سامانه از اواخر وقت امروز از منطقه خارج می‌شود و از فردا تا پایان این هفته بارشی برای استان پیش بینی نشده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: طی روز‌های آینده سرعت وزش باد در مناطق مختلف استان افزیش می‌یابد و شدت آن روز چهارشنبه در برخی مناطق به حدنسبتاً شدید خواهد رسید.

وی با بیان اینکه روز‌های سه شنبه و چهارشنبه دما‌ی هوا به طور موقت کاهش یافته و هوا خنک‌تر می‌شود، گفت: دمای فعلی شهر زنجان ۱۶ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.

دیگر خبرها

  • آبشار زیبای داله‌لان نور‌آباد+فیلم
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»
  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد
  • نجات جان دو مفقودی ارتفاعات روستای نوروزلو شاهین دژ
  • جست‌وجوی نجاتگران هلال‌احمر زنجان برای یافتن مرد ۶۰ ساله
  • پایان تلخ جوان سنندجی در ته چاه | ۴ نفر توسط جوان سنندجی نجات یافتند
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • رگبار پراکنده باران و رعد و برق در زنجان