Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد دانشگاهی توسعه اقتصادی متکی بر توان ملی و توان ملی متکی بر مجموعه فعالیت‌هایی برپایه علم و فناوری است که قتصاد دانش‌بنیان را شکل می‌دهد و به نظرم اگر طی سال‌های اخیر به روی این حوزه سرمایه‌گذاری هدفمند و مطلوبی داشتیم، در این برهه از زمان شاهد بروز برخی اعتراض‌ها در حوزه موضوعات معیشتی که بیشتر قشر جوان کشور را درگیر خود کرده است، نبودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، مراسم تقدیر از شورای سیاستگذاری، هیئت داوران، اعضای ستاد برگزاری و عوامل اجرایی دبیرخانه پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی«فردا»، عصر روز گذشته ۲۷ آبان در دفتر مرکز جهاد دانشگاهی برگزار شد.

این مراسم با حضور حمیدرضا طیبی؛ رئیس جهاد دانشگاهی، عیسی علیزاده؛ معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، بهزاد رشیدی؛ رئیس جهاد دانشگاهی واحد هنر و دبیر پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی«فردا» در سالن کنفرانس دفتر مرکز جهاد دانشگاهی برگزار شد. 

دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از عوامل برگزاری جشنواره گفت: توسعه علم و فناوری و پیشرفت در حوزه مشاغل  دانش‌بنیان از جمله رویکردهای اساسی نهادهای انقلابی و از جمله جهاد دانشگاهی است که توسعه اقتصادی را در پی خواهد داشت و باید در شرایط کنونی در این زمینه تمرکز و حساسیت ویژه‌ای به خرج داد.

وی تصریح کرد: به هر حال جوان ایرانی نیاز به کار و شغل آبرومند، با میزان درآمد مکفی دارد که بتواند هم از پس مخارج خود برآید و هم در جامعه جایگاه درخور شأن شخصیت و عزت خود را داشته باشد و این امر میسر نخواهد شد مگر با تکیه و تمرکز بر مظاهر اقتصاد دانش‌بنیان که بحمدلله هم بسترهای آن را در اختیار داشته و هم به قدر کافی نیروی انسانی برای نیل به این هدف بزرگ در کشور تربیت و آموزش دیده‌اند که البته باید با چشم‌انداز مشخصی هدایت شوند.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: برای توسعه علم و فناوری و فراهم آمدن بسترهای جدید لازم به منظور تحقق آن که به تبع آن رونق اقتصادی را نیز شاهد خواهیم بود ابتدا نیازمند الگوسازی هستیم که جهاد دانشگاهی در مجموعه اقدامات و فعالیت‌های خود تا حد بضاعت و توان خویش سعی در تحقق آن داشته و دارد و جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی یکی از ابزارهای الگوسازی در این راستا است.

طیبی افزود: بسیار خوشحالم که جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی تا به اینجا توانسته است بر مدار همین الگوسازی گام بردارد و از دریچه آثار هنری و مشخصاً عکس و فیلم به حوزه صنعت و فناوری دقیق شده و علاوه بر توصیف پیشرفت‌های صورت گرفته، موانع، چالش‌ها و ضعف‌های این عرصه را نیز به تصویر بکشد.

رئیس جهاد دانشگاهی تأکید کرد: توفیقات این جشنواره تا به اینجا به دست نمی‌آمد مگر با جدیتی که من در دبیرخانه و ستاد برگزاری این جشنواره دیده‌ام و دلسوزی‌ها و علاقه‌مندی وافری که آقای رشیدی؛ دبیر این جشنواره در طول این پنج دوره برگزاری از خود نشان داده است و البته تلاش شما دوستان کارشناس و متخصص که هر کدام با داشتن پیشینه علمی و هنری خود پای کار آمده‌اید و دلسوزانه و با کمترین چشم‌داشتی برای قوام و پیشرفت هر چه بیشتر این جشنواره تلاش می‌کنید.

طیبی در پایان سخنان خود گفت: قطعاً پیشرفت این جشنواره، تجربیات به دست آمده از برگزاری هر دوره، موجب رفع نواقص و کاستی‌های آن خواهد شد و علاوه بر اینکه این جشنواره روایتگر پیشرفت‌ها و افت و خیزهای عرصه صنعت و فناوری است، به واسطه دغدغه‌مندی هر یک از عوامل برگزاری آن، خود نیز به پیشرفت و تأثیرگذاری روزافزون نائل آمده تا آنجا که هم‌اکنون تأثیر مثبت برگزاری چند دوره از این رویداد را در عرصه فناوری و صنعتی و فرهنگسازی لازم در این حوزه مشهود است.

شرط‌هایی که برخی برای حضور در جشنواره گذاشتند

بهزاد رشیدی؛ رئیس جهاد دانشگاهی هنر و دبیر پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی«فردا» نیز در این مراسم گفت: هدف از برگزاری این مراسم علاوه بر تقدیر از عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره اعم از اعضای شورای سیاستگذاری، اعضای هیئت انتخاب و داوران و همکارانم در دبیرخانه و ستاد برگزاری جشنواره، مجدد نشستن پای صحبت صاحبنظران و کارشناسانی است که در این دوره از جشنواره با ما همکاری داشته یا از نزدیک شاهد تحولات آن بوده‌اند تا از نقطه نظرات آنها در پیشبرد اهداف جشنواره استفاده شود و بر همین اساس از حضار گرامی خواهشمندم تا فرصت این نشست را مغتنم شمرده و نقدهای مثبت و سازنده خود را در مورد این جشنواره که می‌تواند چراغ راه ما برای برگزاری ادوار آینده باشد، مطرح کنند.

رشیدی با اشاره به مشارکت و همیاری برخی از نهادهای صنعتی و سینمایی در برگزاری دوره پنجم این جشنواره، ادامه داد: البته حمایت و همراهی برخی دیگر از این دوستان مسئول میسر نشد در حالیکه ما توقع این همدلی و همراهی را داشتیم و البته در بعضی مواقع  بیان انتظارات عجیب و غیرواقع از سوی ایشان مانع از این همکاری شد چرا که شرط حمایت از جشنواره را در شرکت و برگزیده شدن برخی از آثار تولیدی خود در بخش مسابقه این جشنواره می‌دانستند که البته با وجود این ادعا، آثار هنری آنها فاقد کیفیت لازم بود و من همینجا اعلام می‌کنم که این جشنواره در فضایی کاملاً سالم و با کمال عدالت در ارزیابی آثار به گواه هیئت داوران در هر دو بخش عکس و فیلم برگزار شد و هیچ اثری به دبیرخانه تحمیل یا سفارش نشد.

دبیر جشنواره «فردا» تصریح کرد: این دوره از جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی چند ویژگی داشت اول اینکه غالب گروه اجرایی این جشنواره و همکاران من در دبیرخانه را جوانان دانشجو و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های هنری تشکیل می‌دادند که با روحیه بالا و انگیزه و پویایی لازم مراحل اجرایی این جشنواره را با موفقیت پشت سر گذاشتند و دیگر اینکه این جشنواره مانند بسیاری از رویدادهای دیگری که جهاد دانشگاهی برگزار می‌کند با کمترین هزینه و با روحیه‌ای کاملاً جهادی و مسئولانه برگزار شد که ما به واسطه طی شدن چنین روند اجرایی از تمامی دوستان همکارم کمال تشکر را دارم.

رئیس جهاد دانشگاهی هنر با اشاره به عملکرد فراگیر دبیرخانه جشنواره در حوزه اطلاع‌رسانی، تبلیغات و برگزاری رویدادهای مقدماتی جشنواره نظیر بازدید فیلمسازان از مراکز صنعتی، گفت: ارسال فراخوان جشنواره در ارتباط با بسیاری از دفاتر جهاد دانشگاهی سراسر کشور، انجمن‌های هنری و فیلمسازی و نظایر آن سبب شد که ما در بُعد کمی جشنواره و ارسال آثار به دبیرخانه نسبت به ادوار گذشته از جهش چشمگیری برخوردار باشیم مضاف بر اینکه به تأیید دوستان در هیئت انتخاب و داوری این جشنواره آثار از نظر کیفی نیز پیشرفت قابل توجهی نسبت به دوره‌های قبلی داشت.

رشیدی تأکید کرد: در این دوره از جشنواره شاهد حضور فیلم‌هایی بودیم که برای نخستین‌بار در این رویداد هنری رونمایی می‌شدند و از آنجا که این جشنواره چشم‌انداز بین‌المللی شدن نیز دارد، در دوره پنجم با نمایش ۹ فیلم از ۸ کشور در بخش جنبی، جرقه‌های این مهم را زد که خوشبختانه هم در بخش مسابقه و در استقبال از آثار بین‌المللی شاهد حضور چشمگیر مخاطبان و علاقه‌مندان بودیم.

دبیر جشنواره «فردا» گفت: درست است پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی به پایان رسیده است اما دبیرخانه این جشنواره تعطیل نشده و ما همچنان با روشن نگاه داشتن چراغ دبیرخانه، سلسله اقداماتی را در دست اقدام داریم که از جمله مهمترین آنها برگزاری نمایشگاه عکس و اکران فیلم‌های منتخب جشنواره با همکاری سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و دفاتر جهاد دانشگاهی سراسر کشور خواهد بود.

تلاش برای برگزاری نمایشگاه‌های عکس در مترو

وی افزود: رایزنی نیز با متروی تهران به انجام رسیده است تا در زمانی مناسب در برخی از ایستگاه‌های راه‌آهن شهری تهران و حومه، اقدام بر برپایی نمایشگاه عکس جشنواره که بیشتر عکس‌های صنعتی را دربرمی‌گیرد، کنیم ضمن آنکه همچنان برنامه‌ریزی‌ها برای بازدید فیلمسازان علاقه‌مند از مراکز صنعتی و فناورانه در دستور کار قرار دارد.

رشیدی در پایان گفت: استدعای من از همه دوستان کارشناس و مسئول در عرصه سینمایی و هنری و فعالان صنعتی این است که برای ارائه نقطه نظرات و راهکارهای خود در پیشبرد هرچه مطلوب این جشنواره، با دبیرخانه جشنواره قرابت و معاونت داشته باشند تا ما بتواند با رفع موانع و نواقص، شاهد برگزاری هرچه کیفی این جشنواره در ادوار آتی باشیم.

در ادامه این مراسم برخی از مسئولان سینمایی و هنرمندان در حوزه فیلم و عکس به ارائه نقطه نظرات و نقدهای مثبت و منفی خود در مورد جشنواره پرداختند و در پایان نیز با حضور رئیس جهاد دانشگاهی از دست‌اندرکاران و گروه اجرایی پنجمین جشنواره فیلم و عکس «فردا» با ارائه لوح سپاس و هدایایی، تقدیر به عمل آمد.

طبق اعلام روابط عمومی پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی«فردا»، محمدمهدی طباطبایی‌نژاد؛ معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد حمیدی‌مقدم؛ مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، شهاب‌الدین عادل؛ عضو شورای سیاستگذاری جشنواره و رئیس دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر، مجید رجبی‌معمار؛ مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، مسعود سفلایی؛ عضو هیئت انتخاب جشنواره، مصطفی رزاق‌کریمی؛ عضو هیئت داوران بخش فیلم جشنواره، داریوش کیانی؛ عضو هیئت داوران بخش عکس جشنواره و بهنام حقیقی؛ کارشناس و فعال صنعتی حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره فردا دکتر طیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۴۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار عالیرتبه دفتر رهبری: دنبال کشته گرفتن نبودیم | با انواعِ جدیدی از تسلیحات مواجه می‌شوید

معاون دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: به محضِ اینکه صهیونیست‌ها علیه خاک ایران خطایی کنند، پاسخ ما شروع خواهد شد.

سردار سنایی راد، معاون دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، در گفتگویی، با تاکید بر اینکه ایران در عملیات تنبیهی علیه اسرائیل دنبال کشته‌گرفتن نبود، گفت: آنچه در عملیات وعدۀ صادق اتفاق افتاد، اقدامی مشروع عقلانی و اخلاقی بود.

اهم اظهارات سردار سنایی راد را به نقل از فارس بخوانید؛

*پس از حملۀ رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق ما به مجامع به بین‌المللی شکایت کردیم اما افرادی که باید این اقدام را محکوم می‌کردند نه تنها این کار را انجام ندادند بلکه همکاری‌هایی را هم با این اقدام نشان دادند.

*ما در شرایطی قرار داشتیم که رژیم صهیونیستی خود را با مانعی برای ادامۀ اقداماتش مشاهده نمی‌کرد و احتمال تکرار این جنایت وجود داشت. به همین دلیل برای متوقف‌کردن روند ترور و جنایت از یک سو و تنبیه متجاوز از سوی دیگر این عملیات طراحی شد.

*اگر صهیونیست‌ها می‌توانستند ۵ پیکر زن و کودک در این عملیات در اختیار داشته باشند، حتماً به‌دنبال فضاسازی علیه ما بودند لذا اقدامی که انجام گرفت برای گرفتن تلفات از دشمن نبود.

*موشک هایپرسونیک را ما چند ماه پیش رونمایی کردیم اما واقعیت این است که چند سال پیش به این فناوری رسیده‌ایم.

*در عرصه‌های دیگر توانمندی‌هایی داریم که زمان رونمایی از آن‌ها فرانرسیده اما اگر اتفاقی برای کشور بیفتد حتما از آن استفاده می‌کنیم؛ چون آمادۀ استفاده است.

* به محضِ اینکه صهیونیست‌ها علیه خاک ایران خطایی کنند، پاسخ ما شروع خواهد شد.

*ما هیچ محدودیتی نداریم و صهیونیست‌ها با انواعِ جدیدی از تسلیحات مواجه خواهند شد. تاکتیک ما این‌بار متفاوت خواهد بود.

*کتمان‌درمانی را انگلیسی‌ها به صهیونیست‌ها یاد داده‌اند. برای همین است که صهیونیست‌ها مدعی هستند ۹۹ درصد موشک‌ها و پهپاد را رهگیری کرده‌اند. ترامپ هم بعد از حملۀ ایران به عین‌الاسد گفت خسارت مختصر بوده و چند نفر ضربۀ مغزی شده‌اند. صهیونیست‌ها همین الگو را با روش دیگری دنبال می‌کنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدامی تأمین اجتماعی در لرستان
  • زندی: اصلاً خوب نبودیم/ استقلال تیم یکدستی دارد
  • استخدام۳۰۰ معلم در بشاگرد و جزایر استان هرمزگان
  • آغازنام نویسی در آزمون استخدام۳۰۰ معلم در بشاگرد و جزایر استان هرمزگان
  • آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی جذب ۳۰۰ معلم برای بشاگرد و جزایر استان هرمزگان
  • حمایت از طرح ها و برنامه های جهاد دانشگاهی
  • برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب شهرستان بردسکن در روستای باب الحکم
  • سردار عالیرتبه دفتر رهبری: دنبال کشته گرفتن نبودیم | با انواعِ جدیدی از تسلیحات مواجه می‌شوید
  • انتشار کتاب قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه
  • انتشار کتاب «قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه» در چهارمحال وبختیاری