Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست ساماندهی امور جوانان استان قم ضمن رونمایی از طرح اصلاح فرهنگ نگرش اشتغال از روند نزولی نرخ بیکاری در استان و برگزاری کلاس‌های آموزشی در حوزه جوانان در استان خبر داده شد. ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، امور جوانان و اشتغال آنان در سال‌های گذشته به نگرانی برای نسل جوانان تبدیل‌شده که در این راستا علیرغم تلاش‌های دولت ولی هنوز فاصله زیادی بین اشتغال این نسل با خواسته آنان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه نشست ساماندهی امور جوانان استان قم عصر امروز با حضور مسئولان استانی و نماینده وزارت ورزش و جوانان در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد.

درباره قانون «تسهیل ازدواج جوانان» اختلاف تفسیر وجود داردمدیر حوزه‌های علمیه: هنر در گام دوم انقلاب با بهره‌گیری از جوانان مسیر روشنی دارداین صدای جوانان ایران بود آقای روحانی!

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم در این جلسه با اشاره به لزوم ایجاد دغدغه برای امور جوانان، با انتقاد از عدم تشکیل جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان تا امروز اظهار داشت: ابتدا باید جوانان را بشناسیم و سپس برای آنان برنامه‌ریزی کنیم.

بیژن سلیمان‌پور با انتقاد از نبود نماینده از جوانان در این جلسه ابراز کرد: دین اسلام تأکید بسیاری در زمینه جوانان دارد، چراکه جوان سرمایه کشور است و این سرمایه در تمام ادیان و جوامع وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه جوانان در معرض آسیب‌پذیری قرار دارند، عنوان کرد: نسل جوان در رشد علمی و دستیابی به پیشرفت‌های کشور نقش بسیار مهمی دارند که نمونه از این افراد را می‌توان به شهیدان تهرانی مقدم و شهریاری اشاره کرد که در صنعت موشکی و هسته‌ای کشور نقش برجسته‌ای داشته‌اند.

روند نزولی نرخ بیکاری در قم

ابوالفضل کاویانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این جلسه با بیان اینکه نرخ بیکاری از سال 94 در استان روند نزولی داشته است، یادآور شد:  نرخ بیکاری در استان فاصله زیادی با میانگین کشوری داشته و این در شرایطی است که مهاجرپذیری قم باید این نرخ را افزایش می‌داده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم نیز در بخشی از این جلسه با اشاره جوانان در معرض تهدید و فرصت قرار دارند، اضافه کرد: اگر نگاه تهدیدی به موضوع جوانان داشته باشیم تمامی امور در این زمینه محدود می‌شود ولی اگر نگاه فرصتی داشته باشیم می‌توانیم از اشتباهات آنان چشم‌پوشی کنیم.

برگزاری 160 کارگاه آموزشی برای جوانان

رسول منعم با بیان اینکه همه فعالیت‌های حوزه جوانان در ستاد ساماندهی امور جوانان متمرکز شده است، افزود: ستاد ساماندهی امور جوانان استان دارای شش کمیته تخصصی بوده که در سال گذشته 57 مصوبه داشته است

وی توجه به ازدواج جوانان را مورد توجه قرار داد و گفت: 160 کارگاه در سال جاری برای جوانان استان برگزار شده است که تأثیر زیادی در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته است و در زمینه وام ازدواج نیز در استان بانک‌های عملکرد مطلوبی داشته‌اند.

گفتنی است در ادامه این جلسه طرح اصلاح فرهنگ نگرش اشتغال که توسط طلاب جوان و با بررسی فرمایشات رهبر انقلاب تدوین و طراحی‌شده بود رونمایی شد.

انتهای پیام/451/ ت

R7854/P/S6,62/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۴۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهشی نرخ بیکاری خراسان شمالی در دولت سیزدهم

  مهدی اسلام‌خواه در نشست خبری به مناسبت هفته کار و کارگر اظهار داشت : حدود ۳۰ برنامه محوری طی این هفته در استان اجرا می‌شود که از جمله آن‌ها اعزام جمعی از کارگران استان برای دیدار با مقام معظم رهبری است.  اسلام خواه ، عیادت از بیماران و خانواده‌های جامعه کارگری، پیاده‌روی بزرگ خانوادگی کارگران استان ، افتتاح زمین تنیس خاکی، تجلیل از زنان کارگر برگزیده، تجلیل از کارگران و کارآفرینان برتر، برگزاری مسابقات فوتسال و وزنه‌برداری، دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار را از جمله برنامه‌های شاخص این هفته اعلام کرد و افزود: تلاش ما این است که این هفته، شور و نشاط خاصی را برای جامعه کارگری، کار و تولید ایجاد کنیم. مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران درباره نرخ بیکاری، گفت: روند نزولی نرخ بیکاری در استان و افزایش اختلاف آن با میانگین کشوری ادامه دارد. نرخ بیکاری خراسان شمالی سال ۱۴۰۰ معادل ۹.۷ درصد بود که در پایان سال ۱۴۰۱ به ۸.۷ درصد کاهش یافت. اسلام‌خواه اظهار کرد: روند نزولی نرخ بیکاری خراسان شمالی در سال گذشته ادامه یافت و به ۷.۴ رسید. این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری کشور در پایان سال گذشته ۸.۱ محاسبه شد و نشان‌دهنده پایین‌تر بودن نرخ بیکاری در استان نسبت به میانگین کشوری است. وی به نرخ مشارکت اقتصادی استان اشاره کرد و ادامه داد: براساس آخرین آمار، نرخ مشارکت اقتصادی خراسان شمالی در پایان سال گذشته ۴۴.۹ درصد محاسبه شد که بیش از ۳.۵ درصد از متوسط کشوری (۴۱.۳) بالاتر است. او بیان کرد: شعارهای سال انتخاب‌شده توسط رهبر انقلاب در سال‌های اخیر، نشان‌دهنده ضرورت توجه ویژه به حوزه اقتصاد و تولید است. امسال شعار هفته کار و کارگر «مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی» انتخاب شد. وی اظهار کرد: باید به مدل مردم‌پایه برای تحول توجه کنیم و این موضوع را در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار دهیم تا با بسیج امکانات و بهره‌مندی از نیروی انسانی ماهر و متخصص بتوانیم مسائل استان و کشور را حل کنیم. اسلام‌خواه ادامه داد: علم به مردمی‌سازی و ضرورت آن وجود دارد، اما باورمندی لازم در این زمینه همچنان کافی نیست. بنابراین باید به سمت تقویت بخش خصوصی حرکت کنیم. وی گفت: همت مضاعفی در این دولت برای تحقق این موضوع اتفاق افتاده است. در استان خراسان شمالی نیز در دو - سه سال گذشته توجه ویژه‌ای به بخش خصوصی شده است و ما نیز این مسیر را دنبال می‌کنیم. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: دولت در حال اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی پس از شش برنامه توسعه و سند چشم‌انداز است. در این راستا، تعدادی از بنگاه‌های صنفی و تولیدی کوچک در رقابت با بنگاه‌های تولیدی قرار گرفته‌اند و دسترسی به اطلاعات اقتصادی شفاف شده است که از جمله توفیق‌های مهم دولت در کشور و استان محسوب می‌شود./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • بررسی روند عملیات اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های امور آب و فاضلاب سلماس
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • روند کاهشی نرخ بیکاری خراسان شمالی در دولت سیزدهم
  • ادامه روند نزولی قیمت طلا
  • نشست ساماندهی اشتغال اتباع در کردستان
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی
  • تشکیل جلسه بررسی روند نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه
  • بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید