Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - نماینده کارگران در کمیته دستمزد درباره جلسه روز گذشته کمیته دستمزد گفت: مقرر شد میزان هزینه‌کرد و درآمد خانوار در جلسه بعدی کمیته دستمزد از سوی نمایندگان دولت مطرح و در جلسه بررسی شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، فرامرز توفیقی، نماینده کارگران در کمیته دستمزد درباره جلسه شب گذشته کمیته دستمزد گفت: در جلسه شب گذشته نمایندگان وزارت اقتصاد، وزارت صمت، کارفرمایان و کارگران حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: نماینده مرکز آمار گزارشی از میزان هزینه‌کرد خانوار ارائه داد و مقرر شد جلسه بعدی درباره آمار و ارقام به‌دست‌آمده درباره سبد هزینه‌کرد خانوار توضیحاتی ارائه دهد.
بیشتر بخوانید
در جلسه کمیته مزد چه گذشت؟ الگوی جدید برای تعیین رقم سبد معیشت کارگران
وی اضافه کرد وزارت اقتصاد نیز موظف شد بودجه خانوار سال97 را به دست بیاورد و در آن راستا نیز در جلسه بحث و بررسی صورت گیرد.
توفیقی با بیان اینکه این ادعا وجود دارد که افزایش دستمزد موجب تورم می‌شود گفت: در ایران چنین نیست. با توجه به اینکه دستمزد 50درصد سبد معیشت را پوشش می‌دهد بنابراین، این چرخه بین افزایش دستمزد و تورم در ایران به‌عکس است و افزایش دستمزد باعث مهار تورم می‌شود.
وی تصریح کرد: بر اساس ماده 41 قانون کار باید افزایش حقوق کارگران با نگاهی بر تورم بر هزینه‌ها و سبد معیشت کارگران انجام شود و این درحالیست که میزان واقعی تورم در افزایش حقوق کارگران لحاظ نمی‌شود و همیشه افزایش دستمزد مطابق میزان واقعی سبد معیشت نیست.
توفیقی افزود: براساس علم اقتصاد باید نرخ تورم در هزینه کارگران ضرب شده و عدد حاصل از مابه‌التفاوت دریافتی و هزینه‌ها به حقوق کارگران افزوده شود، اما افزایش حقوق کارگران با چنین معیاری اعمال نمی‌شود.
رئیس کمیته مزد کانون عالی شورای اسلامی کار اضافه کرد: سالیانه اعلام می‌شود که افزایش حقوق و دستمزد کارگران، کمی پایین‌تر از رشد نرخ تورم اعمال می‌شود، درحالی که میزان دریافتی کارگران با هزینه خانوار هماهنگی ندارد.
وی بیان کرد: به‌طور مثال اگر دستمزد 2میلیون تومان است، هزینه سبد معیشت 4میلیون تومان است، یعنی دستمزد 50 درصد سبد معیشت را تأمین می‌کند در چنین وضعیتی انگار افزایش دستمزد معنا نداشته است.
نماینده کارگران در شورای‌عالی کار در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: اعداد و ارقام تورم، اعداد و ارقام درج‌شده در سال124، سهم هزینه خانوار و درآمد خانوار از سوی نمایندگان دولت حاضر در جلسه بیان شد که مقرر شد در جلسه بعدی نماینده وزارت اقتصاد و صمت در این باره توضیحاتی ارائه کنند. زمان بعدی کمیته مزد مشخص نیست.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۴۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ تورم حمل و نقل رکورد زد

تین نیوز

مرکز آمار در گزارش جدید خود اعلام کرد که تورم سالانه در فروردین ۱۴۰۳ به کانال ۳۰ درصد افت کرده و به ۳۸.۸ درصد رسیده و تورم نقطه به نقطه نیز به ۳۰.۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، بررسی آخرین داده های مرکز آمار نشان می دهد تورم خدمات حمل و نقل عمومی در فروردین 1403 رکوردشکن شد. در فروردین امسال خدمات حمل و نقل عمومی در صدر تورم نقطه به نقطه نشسته تا بیشترین افزایش قیمت را در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته به ثبت برساند.

خبر پربازدید مرتبط را بخوانید:

مالیات از درآمدی که مربوط به رانندگان کامیون نیست

براساس جدول تورم ماهانه کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور درصد تورم خدمات حمل و نقل عمومی  4.4 اعلام شده در حالی که این رقم در اسفند ماه 2.7 درصد بود و رقم تورم نقطه به نقطه خدمات حمل ونقل نیز 19.5 درصد برآورد شده است.

 

نگاهی به گزارش مرکز آمار نشان می دهد طی فروردین حمل و نقل عمومی رشد بیش از هفت درصدی قیمت را به ثبت رسانده است.

به نظر می رسد با توجه به مجوزهای اخیر افزایش کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو و همچنین پیک تقاضای بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما در نوروز، این رکوردشکنی اتفاق افتاده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه
  • ◄ تورم حمل و نقل رکورد زد
  • آخرین وضعیت خرید شمش در حراج مرکز مبادله | خرید شمش افزایش یافت
  • افزایش ۱۷ برابری خرید شمش در حراج مرکز مبادله
  • افزایش ۱۷برابری خرید شمش طلا در مرکز مبادله
  • سرکوب دستمزد کارگران و لطمات بزرگی که به کشور تحمیل شده
  • آمار ورزشکاران سازمان یافته استان مرکزی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • ارگران مهاجر در کشورهای همسایه ایران چقدر حقوق می‌گیرند؟