Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی صحرایی در نشست خبری امروز درباره انجام معاملات برخط با توجه به قطعی اینترنت اظهار داشت: ایجاد هر محدودیتی تبعاتی در بر خواهد داشت اما مردم می‌توانند معاملات برخط خود را ادامه دهند و سایت برای انجام معاملات در دسترسی است.

وی تاکید کرد:‌ کسانی که با قطعی اینترنت مواجه هستند، می‌توانند با کارگزاری خود تماس بگیرند و نسبت به انجام معامله مورد نظر اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هر چند که شرایط برای عده‌ای در زمینه دسترسی به اینترنت سخت شده است اما انجام معاملات متوقف نیست و راهکارهایی از جمله خرید و فروش از طریق کارگزاری‌ها وجود دارد.

مدیرعامل بورس تهران همچنین درباره سوددهی بورس تهران گفت:‌ سود خالص بورس تهران در شش ماه 98 حدود 82 میلیارد تومان و در 12 سال گذشته 89 میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: سود هر سهم در شش ماه 98، 410 ریال و در 12 ماه سال گذشته 446 ریال بوده است.

صحرایی با تاکید بر اینکه بورس تهران در بین بورس‌های آسیایی رتبه نخست را کسب کرد گفت: با توجه به افزایش شاخص بازدهی، بورس تهران در بین بورس‌های آسیایی توانست مقام اول را کسب کند.

رئیس بورس تهران همچنین با رد حذف معافیت‌های مالیاتی سهام در بازار سرمایه‌ گفت: هیچ تغییراتی در این زمینه در سال جاری وجود ندارد اما نگاه کلان بر آینده این است که در بخش مالیات بر عایدی، مالیات پنج درصدی برای سود سهام احصا کنیم.

صحرایی با اشاره به نوسانات اخیر در بازار سرمایه و بورس تهران گفت:‌ ایجاد این نوسانات طبیعی است و اساسا این نوسانات خود عامل سرمایه‌گذاری در انواع بازارها هستند.

وی با تاکید بر اینکه بورس تهران یکی از جذاب‌ترین بورس‌های منطقه است گفت:‌ تنوع صنایع در بورس تهران بسیار زیاد است و در حالی که در گذشته سهم سه شرکت برتری بورسی در بورس تهران به 75 درصد می‌رسید امروز سهم ارزش این سه شرکت در کل بورس تهران به 65 درصد رسیده است یعنی سایر شرکت‌ها هم توانسته‌اند ارزش خود را افزایش دهند.

این مقام مسئول تاکید کرد: به مردم توصیه می‌کنیم در سرمایه‌گذاری در بورس دنباله‌روی فضای مجازی نباشند چرا که عده‌ای با تبلیغات هدفمند قصد سودجویی از طریق فضای مجازی را دارند و بسته شدن برخی از کانال‌ها به دلیل قطعی اینترنت در این روزها می‌تواند فرصتی برای تثبیت بازار باشد.

وی تاکید کرد:‌ یکی از الزامات ما برای شرکت بورسی این است که بازارگردان باشند و نقدشوندگی بالایی داشته با شند تا بازار سرمایه جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاری داشته باشد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با بورس شانگهای اظهار داشت: به دنبال بین‌المللی شدن بورس در ایران هستیم از این رو به زودی بورس بین الملل کیش راه‌اندازی می‌وشد و در این زمینه تفاهماتی با بورس شانگهای که چهارمین بورس برتر دنیا است داشته‌ایم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران بورس تهران سرمایه گذاری فضای مجازی قطعی اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۵۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۸ فروردین/رشد ۱۱ هزار واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۱۱۹۷۱ واحدی به ۲,۲۶۱,۳۹۸ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ با رشد ۱۱۹۷۱ واحدی به ۲,۲۶۱,۳۹۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۲۷۹۹.۶۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۱۴.۱۸۱ میلیارد سهم بود که طی ۴۰۸,۴۱۶ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۶,۷۹۴.۴۸۲ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۴۲۶,۱۹۱.۳۷۰ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فارس»، «ذوب» و «بوعلی» بیشترین تأثیر منفی را در شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 739469

دیگر خبرها

  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • دستگیری سه نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات
  • دستگیری ۳ نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات
  • عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی در بروجرد دستگیر شدند
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • شاخص بورس امروز ۸ فروردین/رشد ۱۱ هزار واحدی
  • درج صندوق سرمایه‌گذاری بخشی صنایع مفید با نماد سیمانو در بورس تهران؛ سیمانو چیست؟
  • سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام
  • اقدام آبروبَر صداوسیما در فضای مجازی وایرال شد
  • با حواله جانبازی، تانک ۴ میلیارد تومانی بخرید!