Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - سخنگوی دولت با بیان اینکه اصلاح قیمت بنزین برای توزیع عادلانه یارانه‌ها انجام شد، گفت: این اقدام پیوست‌هایی داشت تا قیمت در روستاها افزایش نیابد.
به گزارش خبرگزاری آریا، امروز علی ربیعی سخنگوی دولت در مراسم افتتاحیه «دوره آموزش بین‌المللی مدیریت پروژه‌های اشتغال روستایی و کاهش فقر» که با حضور نمایندگان 15 کشور عضو سیرداپ در هتل انقلاب تهران برگزار شد، با اشاره به تصمیم اخیر اصلاح قیمت بنزین گفت: طی دو، سه روز گذشته برای عادلانه کردن پرداخت یارانه‌ها برای اصلاح قیمت سوخت تصمیم‌گیری کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه 50 درصد مردم کشور خودرو ندارند، گفت: یارانه بنزین نصیب کسانی که خودرو دارند می‌شود و یا در قالب قاچاق به کشورهای دیگر می‌رود.
ربیعی همچنین گفت: افراد دهک‌های بالا 33 برابر دهک‌های پایین از این یارانه برخوردارند و ذات اصلاح قیمت بنزین توزیع عادلانه یارانه‌ها است.
سخنگوی دولت همچنین اشاره کرد که اصلاح قیمت بنزین پیوست‌هایی نیز دارد که از جمله قرار شده است با تثبیت قیمت گازوئیل، هزینه حمل‌ونقل در روستاها اضافه نشود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌ها با انجام 5 برنامه توسعه‌ای در کشور اشاره کرد که با اجرای آنها هنوز بهبود زیادی در زندگی و سفره مردم و روستائیان صورت نگرفته است.
ربیعی تأکید کرد: باید دانش‌های محلی را برای توسعه روستاها تولید کنیم که این دانش می‌تواند بخشی مشترک با سایر کشورها باشد اما بخش دیگری از این دانش باید بومی آن منطقه باشد یعنی باید هر منطقه‌ای مطالعه شود و متناسب با شرایط آن منطقه برنامه‌های آن پیاده شود.
سخنگوی دولت با بیان اینکه اشتغال در روستاها از چند جهت حائز اهمیت است،‌گفت: اشتغال روستایی صرفاً برای رفع بیکاری در روستا نیست، درست است که رفع بیکاری در روستاها در نهایت به انجام سیاست‌های اشتغال در سطح کلان کمک می‌کند اما مسأله اصلی زدودن فقر از روستاها است. اگر هر کشوری بخواهد عادلانه زندگی کند بخشی از برنامه‌های آن باید بر روستا استوار باشد و تلاش کند تا توازن بین شهر و روستا برقرار باشد. بنابراین برنامه‌های اشتغال در روستا باید در جهت فقرزدایی باشد.
وی به مسأله آب، زیست محیطی، فشار بر آب و خاک و نامهربانی با طبیعت در روستاها اشاره کرد و گفت: این مسائل باعث شده دچار بحران آب بشویم و زمانی که اشتغال در روستا اجرا می‌شود در حقیقت پاسخ به کمبود آب است.
ربیعی مسأله حاشیه‌نشینی و مهاجرت را به عنوان مسأله عمده شهر و روستا اشاره کرد و گفت: مهاجرت از روستاها و حاشیه‌نشینی در شهر یک جریان اجتماعی بزرگ است و آسیب‌های زیادی به شهر وارد می‌کند. اگر به مسائل انسانی و اشتغال در روستاها پاسخ مناسبی نداشته باشیم مشکلات زیادی در شهرها ایجاد می‌شود که باید تاوان زیادی برای آن بپردازیم.
سخنگوی دولت، گفت: اگر در روستاها سرمایه‌گذاری شود هم به توازن اجتماعی کمک کردیم و هم اقتصاد روستا را رشد خواهیم داد. تمرکز در اشتغال روستایی ضرورت بسیار مهمی است و باید طبقات پایین جامعه را بیشتر رشد بدهیم تا فقر از چهره جامعه زدوده شود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اختصاص 1.5 میلیارد دلار به اشتغال روستایی خبر داد و گفت: تاکنون 11 هزار و 500 میلیارد تومان تصویب شده و 98 میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شده است و تنها 2 هزار میلیارد تومان برای نهادهای هدف تحت حمایت در نظر گرفته شده است.
ربیعی ادامه داد: تجربه ما نشان داده پول‌پاشی اشتغال ایجاد نمی‌کند با دادن وام هم شغلی صورت نمی‌گیرد، برای ایجاد اشتغال باید مدل‌های محلی را استخراج کنیم و متناسب با دانش آن منطقه برنامه‌ریزی کنیم.
*بانک ها باید بیشتر تسهیلات خرد بدهند
سخنگوی دولت همچنین گفت: برای اشتغال در یک منطقه باید احساس نیاز و تحرک در خود منطقه هم صورت بگیرد و نظام تأمین مالی هم باید برمبنای حمایت از تأمین مالی خُرد باشد متأسفانه بانک‌های ما هنوز به تضامین خُرد را نمی‌توانند دریافت کنند و عادت به پرداخت‌ وام‌های کلان دارند. مثلاً وام‌های 80 هزار میلیارد تومان برای ساختمان‌سازی مغایر با اشتغالزایی خرد است و همچنین وام‌های 4 هزار میلیارد تومان و 20 هزار میلیارد تومان که پرداخت می‌شود اینها می‌توانند با پرداخت‌های خرد اشتغال‌های زیادی ایجاد کنند. اگر بتوانیم با وام‌های صد میلیون و 50 میلیون اشتغال ایجاد کنیم امروز حاشیه‌نشینی در شهرها را نداشتیم.
*بازار مهمترین مشکل کشاورزی
وی مسأله بازار را از مشکلات عمده روستاییان مطرح کرد و گفت: اتصال افقی و عمودی در روستاها نداریم و اگر این زنجیره را تکمیل کنیم به روستاییان کمک زیادی کردیم که البته تکمیل این زنجیره را تا حدودی آغاز کرده‌ایم. باید بازارهای منطقه‌ای را به هم متصل کنیم.
ربیعی با اشاره به اینکه تمرکز دولت در اشتغال روی زنان است، گفت: سهم زنان در تسهیلات خرد 40 درصد است و زنان بهترین وام‌گیرندگان و خوش‌حساب هستند نرخ مشارکت اقتصادی زنان در سال‌های گذشته از 12 درصد به 18 درصد و در بخش روستایی از 18 درصد به 23 درصد رسیده است.
سخنگوی دولت همچنین گفت: به رغم نقطه ضعف‌هایی که در طرح اشتغال روستایی وجود دارد اما این طرح قابل دفاع است و توانسته اشتغال بسیار خوبی در روستاها ایجاد کند.
به گزارش فارس، وی با بیان اینکه 3 میلیون و 300 هزار نفر در روستاها تحت پوشش بیمه‌ای هستند، گفت: افزایش جمعیت سالمندی هشدار بزرگی است و در آینده نزدیک جمعیت سالمندی به 30 میلیون نفر خواهد رسید.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۵۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه ۷۵۰ هزار لیتر بنزین در جایگاه های عرضه دماوند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اکبریان بعد از ظهر دوشنبه از توزیع روزانه بیش از ۷۵۰ هزار لیتر بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت دماوند خبر داد و افزود: این میزان حدود ۲۰ درصد رشد مصرف سوخت در نوروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه دماوند از تأمین و عرضه بی وقفه سوخت در نوروز سال ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار کرد: همچنین طرح نظارت بر جایگاه‌های عرضه سوخت با تشکیل گروه‌های بازرسی و برقراری گشت‌های شبانه‌روزی تا ۱۵ فروردین برای ارائه خدمات سوخت‌رسانی مطلوب ادامه دارد.

کد خبر 6062377

دیگر خبرها

  • یارانه باید به دست مصرف کننده نهایی برسد
  • توزیع ۲۲ هزار بسته معیشتی میان مددجویان کمیته امداد مازندران
  • دهیاران در روستاها منابع درآمدی ایجاد کنند
  • یارانه سوخت هواپیما‌ را حذف کنید
  • یارانه سوخت هواپیما‌ها فقط به دهک‌های بالا تعلق گرفته است
  • توزیع بیش از ۲ هزار تن کود یارانه‌ای در اشنویه 
  • مشارکت‌محوری و مردمی‌سازی به دنبال توزیع عادلانه ثروت در نظام سلامت است
  • مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک چه زمانی آغاز می‌شود؟
  • توزیع روزانه ۷۵۰ هزار لیتر بنزین در جایگاه های عرضه دماوند
  • پیشبینی دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران از انفجار قیمت مسکن در آینده؟