Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@14:35:59 GMT

تشدید مرگ و میر بیماران قلبی با حملات سایبری

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۵۱۲۰

تشدید مرگ و میر بیماران قلبی با حملات سایبری

تحقیقی جدید نشان می دهد حملات سایبری سبب می شود زمان پاسخگویی بیمارستان ها به بیماران با بیماری های قلبی ۲.۷ دقیقه افزایش یابد و در نتیجه مرگ و میر بیماران قلبی بیشتر شود.

حملات سایبری نه تنها در سیستم های بیمارستانی اختلال ایجاد می کنند، بلکه آنها فرایندهای درمانی را نیز مختل می کنند زیرا سبب می شود سرعت واکنش تیم درمانی نسبت به بیماران با شرایط قلبی بحرانی بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقی جدید نشان می دهد  بیمارستان هایی که با عملیات هک یا حمله باج افزارها برخورد می کنند با ۲.۷ دقیقه تاخیر نسبت به بیماران دارای مشکلات قلبی پاسخ می دهند. اطلاعات نشان داده در نتیجه این تاخیر سالانه در هر ۱۰هزار نفر دچار حمله قلبی تعداد مرگ و میر ۳۶ نفر بیشتر می شود.

 گروهی از محققان دانشگاه وندربیلت اطلاعات مربوط به نشت های اطلاعات بخش خدمات درمانی در بیمارستان ها را بررسی کرده اند.

این محققان متوجه شدند کمتر از ۱۰ درصد از ۳ هزار بیمارستان تایید شده در فهرست «وزارت بهداشت و خدمات درمانی آمریکا»  با نوعی حمله سایبری روبرو شده اند.

---

تلاش ها برای برطرف کردن عملیات هک منجر به از دست رفتن زمان برای مراقبت های درمانی می شود.  فعالیت ها برای برطرف کردن مشکلات فناوری مراحل درمان بیمار را مختل می کند.

به گفته لئو اسکانلون مدیر سابق امنیت اطلاعات در سازمان «وزارت بهداشت و خدمات درمانی آمریکا» ویروس واناکری در می ۲۰۱۷ از طریق شکاف امنیتی در ویندوز سیستم های درمانی قدیمی منتشر شد. این امر اطلاعات جالبی را نشان می دهد. او می گوید: حملات امنیتی به مرگ افراد منجر می شود.

پس از حمله ویروس واناکری اطلاعات نشان داد نشت اطلاعات بیش از ۱۲۹ میلیون دلار خسارت به بار آورده و به خدمات درمانی بیماران خسارت زده است. بیش از ۱۹۰۰ وقت ویزیت پزشک در ۸۱ بیمارستان کنسل شد./مهر

بیشتر بخوانیم: افزایش حملات هکری از سوی دولت ها

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۵۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد شریفی با بیان اینکه مبلغ ریالی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش یافته، افزود: ارزش نسبی خدمات پرستاری به میزان ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته، با افزایش همراه بوده است.

وی در ادامه از تلاش برای اصلاح فرمول محاسبه اضافه کاری پرستاران خبر داد و گفت: نشست‌های متعددی در این راستا با مسؤولان ارشد دانشگاه، رؤسا و مدیران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و نمایندگان گروه‌های مختلف پرستاری برگزار شده و در تلاش هستیم تا در روزهای آینده شیوه‌نامه اصلاح فرمول اضافه کاری پرستاران را به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ابلاغ کنیم.

این مقام مسؤول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با نگاهی به مسیر توسعه خدمات حوزه درمان فارس از ابتدای سال جاری تاکنون، مجموعه درمان فارس را شبکه ای گسترده شامل ۷۱ بیمارستان با هشت هزار و ۱۹۰ تخت فعال، هزار و سیصد درمانگاه و مؤسسه درمانی، هزار و ۶۰۹ مطب متخصص، یک هزار و ۳۰ مطب عمومی و ۵۱۳ دفتر کار عنوان کرد.

سال گذشته بیمارستان‌های دولتی فارس پذیرای بیش از سه میلیون بیمار بودند

شریفی با قدردانی از کادر درمان و بخش‌های پشتیبانی واحدهای زیر مجموعه دانشگاه افزود: در سال گذشته، بیمارستان‌های دولتی فارس پذیرای بیش از سه میلیون بیمار بوده و تلاش شده تمامی خدمات موردنیاز این بیماران در سطوح اولیه تا فوق تخصصی به طور کامل به آنان ارائه شود.

وی با اشاره به اعزام ۵۱۳ پزشک فوق تخصص، متخصص و پزشک عمومی در سال گذشته به مناطق مختلف فارس، این اقدام را تلاشی برای شتاب بخشیدن به فرآیندهای ارائه خدمات درمانی و توزیع عادلانه خدمات درمانی در سطح استان دانست و ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۱۴۰ هزار عمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده است.

انجام ۷۳۹ پیوند عضو، ۱۳۰ جراحی کاشت حلزون شنوایی ،۳۸۰ پیوند قرنیه ،۱۸۰ پیوند مغز استخوان، انجام بیش از ۳۰ میلیون خدمت آزمایشگاهی و بیش از ۱۴۰ هزار مورد ام. آر. ای و ۵۰۰ هزار مورد سی تی اسکن در بیمارستان‌های دولتی زیر مجموعه دانشگاه، از دیگر اقدامات ارائه شده مجموعه‌های درمانی در سال ۱۴۰۲ بود که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به آن اشاره کرد.

بیش از ۱۵۰ مرکز ارائه دهنده خدمات غیرمجاز سلامت در فارس سال گذشته تعطیل شدند

شریفی با اعلام اینکه طرح‌های توسعه‌ای مهمی در سال گذشته به بهره برداری رسید، گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، بیش از ۵۵۰ تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های درمانی استان فارس اضافه شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه در سال گذشته، بیش از ۱۰ هزار بازدید نظارتی در حوزه‌های مختلف معاونت درمان انجام شده از تعطیلی بیش از ۱۵۰ مرکز ارائه دهنده خدمات غیرمجاز سلامت در شیراز و شهرستان‌های استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

وی گفت: سال گذشته پروانه بهره برداری ۴۱۷ مؤسسه درمانی در بخش خصوصی از سوی اداره ارزیابی و صدور پروانه‌های این معاونت صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه تحویل داده شده است.

کد خبر 6084651

دیگر خبرها

  • کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد
  • بانک ملی ایران پیشگام در حمایت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی
  • افزایش ۵۰ درصدی تعرفه گذاری خدمات پرستاری
  • (ویدئو) سگ‌های درمانگر
  • تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش می‌یابد
  • اختصاص دستگاه تخصصی آنژیوگرافی عروق قلبی به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد
  • ارتقاء بستر ارتباط پزشک با بیمار حیاتی است/ پلتفرم مناسب نوبت دهی اینترنتی باید ایجاد شود
  • افزایش طول عمر بیماران تالاسمی با دریافت خدمات درمانی مطلوب در بیمارستان های استان