Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۱۵ هزار راس دام سنگین ۶۰۰ تا ۸۰۰ کیلو گرمی روی دست دامداران این استان مانده‌ است که رفع این مشکل و کمک به دامداران باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

«جواد فراهانی» روز سه شنبه افزود: ارایه ۲ مجوز ۱۵ هزار راسی صادرات دام سنگین و یا ورود شرکت پشتیبانی امور دام و خرید و قطعه‌بندی گوشت این دام‌ها از جمله راهکارهای رفع مشکل دامداران استان، حفظ تولید، اشتغال و جلوگیری از بروز مشکل کمبود گوشت در فروردین ماه سال آینده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:با افزایش قیمت محصولات کشاورزی و دامداری در سال گذشته و ایجاد رونق در این بخش، بسیاری از واحدهای دامپروری نیمه فعال و تعطیل استان مرکزی با گوساله‌ریزی در این واحدها فعالیت خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: واحدهای دامداری استان مرکزی سال گذشته با قیمت حدود ۴۰۰ هزار ریال اقدام به گوساله‌ریزی کردند و اکنون پس از ۹ ماه پرورش با قیمت ۲۵۰ هزار ریال مشتری ندارند.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد:کاهش قیمت گوشت دام زنده خسارت های مالی برای دامداری‌ها به همراه داشته و تولیدکنندگان این بخش پس از عرضه دام‌ها در بازار، از گوساله ریزی در واحدها خودداری می‌کنند.

فراهانی گفت: خودداری دامداری برای گوساله ریزی در واحدها مشکلاتی را ابتدای سال آینده در تامین گوشت مورد نیاز استان مرکزی به همراه‌ خواهد داشت.

وی ادامه داد: اکنون گوشت یخی وارداتی با ارز نیمایی با قیمت ۶۵۰ هزار ریال در بازار استان مرکزی عرضه می‌شود در صورتی که گوشت گرم استان با قیمت ۵۰۰ هزار ریال روی دست تولیدکنندگان استان باقی مانده که نیاز است این مهم مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

فراهانی با یادآوری کاهش قیمت گوشت دام سبک زنده از کیلویی ۵۰۰ هزار ریال به ۳۵۰ هزار ریال افزود: با وجود افزایش قیمت نهاده‌ها،قیمت گوشت دام سبک زنده ۳۰ و گوشت دام سنگین ۴۰ درصد کاهش یافته‌است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: با توجه به کاهش قیمت گوشت در کشتارگاه‌ها و عمده فروشی ها، این محصول با قیمت گذشته در بازار عرضه و در اختیار مردم قرار می گیرد.

فراهانی یاد آور شد: استان مرکزی از جمله قطب‌های تولید گوشت قرمز در کشور بوده و سالانه ۱۹۰ راس گوساله با وزن ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم به استان وارد و پس از ۹ ماه پرورش با وزن ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم به بازارهای بزرگ کشور از جمله استان تهران و استان های همجوار ارسال می‌شود.

وی یادآور شد: اکنون ۶۷ درصد نهاده‌های مورد نیاز دامداری‌های استان تامین شده و با اختصاص سهمیه پنج هزار تنی جو به این استان، مشکلی در تامین این محصولات وجود ندارد.
استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در بخش دامداری کشور برخوردار است./ ایرنا

بیشتر بخوانید:

دام زنده 19 هزار تومان ارزان شد



 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۵۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت گوشت قرمز، امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ شامل گوسفند زنده، ران گوسفندی، سردست گوسفندی، دنبه گوسفندی، قلوه گوسفندی، شقه گوسفندی، پرده گوسفندی، چرخ کرده گوسفندی بدون چربی و فیله گوسفندی اعلام شد.

منبع: انتخاب

tags # گوشت قرمز سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • قیمت گوشت مرغ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • افزایش ۳۲ درصدی جمعیت دام سنگین نژاد اصیل کشور
  • تصمیم جدید درباره سقف برداشت از حساب‌های بانکی
  • قیمت گوشت مرغ امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سالانه ۶۰۰ هزارتن گوشت قرمز از دام سنگین تامین می شود