Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-10@06:43:26 GMT

مرمت ۱۳۲جایگاه چادر عشایری در شیروان

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۵۳۸۳

مرمت ۱۳۲جایگاه چادر عشایری در شیروان

علی ابراهیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مساحت مفید هر باب جایگاه را ۳۰ متر مربع عنوان کرد و اظهار داشت: طرح احداث و مرمت جایگاه چادرهای عشایری این شهرستان از سال ۹۱، در سفر مقام معظم رهبری مصوب شد که این جایگاه ها در مناطق عشایرنشین رشته کوه های شاه جهان، باغان و گلیل مرمت و بهسازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف از این طرح محل امن و مستحکم برای ایجاد زندگی عشایری، جلوگیری از ورود خزندگان به چادر، ایجاد محیطی بهداشتی و به دور آلودگی و جلوگیری از ورود آب و سیلاب به داخل  چادر است.

رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: با مرمت و بهسازی جایگاه چادرهای عشایری این شهرستان در سال جاری، ۱۳۲ خانوار مشتمل بر ۶۶۰ نفر جمعیت از محل سکونت مناسب برخوردار شدند که برنامه اجرای این طرح برای هزار و ۱۱۰ خانوار عشایری شیروان است.

وی در ادامه گفت: برای مرمت و بازسازی ۳۵ جایگاه چادر عشایری در سال جاری سه میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

شهرستان شیروان ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر دارد که در قالب ۹ طایفه ۳۵۰ هزار رأس دام سبک در اختیار دارند.

برچسب‌ها زندگی عشایری مرمت خراسان شمالی شیروان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری مرمت خراسان شمالی شیروان زندگی عشایری مرمت خراسان شمالی شیروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۵۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرشته‌های زمینی در ضیافت خاص الهی/ تصویری که از خدا بر ذهن روزه‌اولی‌ها نقش بست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جشن بزرگ روزه‌اولی‌ها در سمای شیروان برگزار شد.

سرپرست اداره‌کل امور مدارس سمای شیروان، هدف از برگزاری جشن روزه‌اولی‌ها را تقویت نگرش معنوی آنها به ماه مبارک رمضان و تشویق به طاعت از امر خداوند عنوان کرد.

ابراهیم رئوفی اضافه کرد: این جشن بزرگ و معنوی برای دختران ۹ ساله دبستان دخترانه سمای شیروان مانند سال‌های گذشته با هدف تشویق، آشنایی و انس هرچه بیشتر دانش‌آموزان با مسائل و احکام روزه و ماه مبارک رمضان در فضایی شاد و خاطره‌انگیز با حضور رئیس حوزه علمیه، سرپرست امور مدارس سمای شیروان، مدیر و همکاران برگزار شد و با اقامه نماز و افطار خاتمه یافت.

وی، خطاب به دانش‌آموزان عنوان کرد: از امروز وارد مرحله جدیدی از زندگی شده‌اید و برای رسیدن به کمال باید به سه موضوع توکل و توسل، تلاش و احترام به پدر و مادر اهمیت ویژه‌ای داشته باشید.

سرپرست اداره‌کل امور مدارس سمای شیروان با بیان اینکه حفظ احترام و نیکی به والدین بالاترین سرمایه و پشتیبان انسان است، ادامه داد: بالاترین عبادت بعد از توحید خداوند، نیکی به پدر و مادر است.

رئوفی با تأکید بر برنامه‌محوری در راستای ترویج فرهنگ روزه‌داری مطرح کرد: متولیان فرهنگی باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ نماز و روزه‌داری برنامه داشته باشند.

مدیر دبستان دخترانه سمای شیروان هم در این نشست با اشاره به ارزش و جایگاه معرفتی و معنوی روزه‌داری افزود: روزه‌داران اول سحرخیزان کوچک، اما مقربان بزرگ در ماه ضیافت الهی هستند.

راضیه احمدزاده خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات روحی و روانی با روزه‌داری و انجام اعمال ماه رمضان رفع می‌شود.

وی افزود: حال و هوای خوب و سرشار از معرفت را در تک‌تک روزه‌اولی‌هایی که امروز در سالن اجتماعات سمای شیروان گرد هم آمده‌اند، می‌شود دید، روزه‌اولی‌هایی که با چادر‌های زیبا، سفید و صورتی فضای این مراسم را عطرآگین کرده‌اند.

بیش از ۳ هزار روزه‌اولی آباده‌ای مهمان سفره پروردگار

دانش‌آموزان روزه‌اولی دبستان دخترانه سمای شهرستان آباده در آخرین روز‌های ماه مهمانی خدا سفره ساده افطار برپا کردند.

کارشناس آموزش و پرورش شهرستان آباده در ابن باره به خبرنگار آنا گفت: روزه‌اولی‌ها و دانش‌آموزان دختر دبستان دخترانه سمای شهرستان آباده همزمان با ماه مبارک رمضان به برپایی سفره ساده افطار و اقامه نماز پرداختند.

حجت‌الاسلام علی یوسفی افزود: در این مراسم که آموزگاران، اولیاء و دانش‌آموزان دبستان حضور داشتند، دانش‌آموزان با همکاری اولیای خود اقدام به برپایی سفره افطار کرده و وارد فصل بندگی و عبودیت پروردگار شدند.

وی متذکر شد: این برنامه با هدف آشنایی دانش‌آموزان با سنت حسنه افطاری و فرهنگ روزه‌داری در مدارس شهرستان آباده اجرا شده و امسال بیش از ۳ هزار روزه‌اولی در شهرستان آباده مهمان سفره پروردگار بودند.

 کارشناس آموزش و پرورش شهرستان آباده مطرح کرد: در این برنامه ۳۰ دانش‌آموز روزه‌اولی، روزه خود را با یک افطاری ساده باز کرده و وارد فصل جدیدی از عبودیت و بندگی پروردگار شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرشته‌های زمینی در ضیافت خاص الهی/ تصویری که از خدا بر ذهن روزه‌اولی‌ها نقش بست
  • عمل جراحی قلب با تماس تلفنی از بجنورد به شیروان
  • ۲۴ هزار نخ سیگار قاچاق در شیروان کشف شد
  • درآمد ۱۷ میلیارد ریالی عشایر از محل برپایی سیاه چادر نوروزی
  • درآمد۱۷میلیاردریالی عشایر از محل برپایی سیاه چادر نوروزی
  • کشف اجزای دو قلاده روباه و یک حلقه کفچه ماردر شیروان 
  • حضور ۱۱ هزار مسافر در نوروزگاه‌های عشایری سیستان و بلوچستان
  • هزاران نخ سیگار قاچاق در شیروان کشف شد
  • شهری با سه شهردار در خراسان شمالی
  • ماجرای ۳ شهردار در شهر شیروان چیست؟