Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@04:10:39 GMT

مرگ سالانه ۳۰۰۰ نفر براثر مخاطرات طبیعی در کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۵۵۷۶

مرگ سالانه ۳۰۰۰ نفر براثر مخاطرات طبیعی در کشور

به گزارش خبرنگار مهر، محمدفرید لطیفی پیش ازظهر سه شنبه در همایش ملی حفاظت از زیرساخت های حیاتی در بابلسر با بیان اینکه سالانه سه هزار نفر براثر مخاطرات طبیعی کشته می شوند افزود: فرصت های زیادی در کشور وجود دارد که متاسفانه به دلیل عدم توجه به آن به تهدید تبدیل می شود، سیل، طوفان، زلزله از مواهب الهی به شمار می رود و می توانند با نگاه درست آن ها را به فرصت تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: حجم خسارت بلایای طبیعی در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر بیشتر است از اینرو نگاه ما باید نسبت به موضوع مخاطرات تغییر کند ولی متاسفانه نگاهی که در کشور به مخاطرات طبیعی داریم، سخت افزاری است و باید به نرم افزاری تبدیل شود.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با رویکرد سخت افزاری با حوادث طبیعی برخورد شود نتایجی که به دست می آید نتایج قبلی خواهد بود و این نشان می دهد در مسائل اجرایی کشور دچار مشکل هستیم.

لطیفی یادآور شد: مازندران استانی است که بیشترین خسارت را در حوادث سیل، زلزله و طبیعی به خود اختصاص داده است.

وی افزود: هرچند تاکنون از نظر اجرای پروژه ها مشکل مالی نداریم ولی حجم خسارت آن قدر زیاد است که مشکل اقتصادی به کشور وارد می کند.

وی خسارت سیلاب را در کشور ۳۵ هزار میلیارد تومان بیان کرد و گفت: مازندران، گلستان و گیلان سه استان سیل خیز کشور هستند و متاسفانه سدها عامل اصلی به وجود آمدن سیل به شمار می رود که به درستی مدیریت نشده اند.

معاون سازمان میدریت بحران با بیان اینکه ایران به عنوان کشور صاحب تمدن به ویژه در فناوری نوین، قنات سازی، سدهای زیرزمینی است ادامه داد: تغییر اقلیم نقش چندانی در سیل ندارد و اقداماتی که انجام می دهیم خروجی خوبی ندارند و دانشگاه ها باید مبنای سیاستگذاری برای حل مشکلات کشور باشند.

لطیفی تصریح کرد: اگر علوم و مسائل مهم کشور استخراج نشود نباید انتظار حل مشکلات را داشته باشیم و باید نقش مردم را مورد توجه قرار دهیم.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور، با اظهار اینکه طرح های مخاطره سازی یا تهیه نمی شود و یا پیاده سازی نمی شود گفت: رویکرد مدیریت سیاست کشور رویکرد مناسبی نیست و مشکلاتی را به وجود می آورد.

وی با عنوان اینکه چالش سیلاب در کشور مشکلاتی را ایجاد می کند افزود: تغییر اقلیم بحث جدی است که همه کشورها را تهدید می کند و در قانون مدیریت بحران کشور به سه ویژگی توجه شده است و وظایف بین دستگاهی از اولویت ها است.

لطیفی منابع اعتباری را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: در حال حاضر ردیف بودجه مدیریت بحران برای دستگاه های درنظر گرفته شده است و دستگاه ها می توانند طبق آن پروژه اجرا کنند.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور چالش

کد خبر 4775986

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیریت بحران پدافند غیرعامل بوشهر زلزله شهرکرد ایلام شیراز گرگان قزوین بارش برف هفته وحدت خطبه های نماز جمعه سفر استانی تئاتر کودک و نوجوان بنزین قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۵۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از جان باختن ۳ نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان | ۳ مصدوم در منطقه عسلویه | هشدارهای سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور به مردم

دریافت 7 MB

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مرگ ۳ نفر مربوط به سیلاب هایی بود که دیروز در سیستان و بلوچستان داشتیم. هشدار قرمز مربوط به امروز بود که تا این لحظه فقط ۳ مصدوم در منطقه عسلویه داشتیم. توصیه ما به هموطنان این است که از توقف در حاشیه رودخانه ها،دهانه پل ها و در حاشیه سدها پرهیز کنند.

کد خبر 844843 منبع: ایرنا برچسب‌ها سيل خبر مهم استان سیستان و بلوچستان حوادث ایران

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت سیل در استانهای جنوبی کشور/ برخی روستاها تخلیه شدند
  • تخلیه ۵۰ خانوار روستا‌های کرمان به علت وقوع سیلاب
  • ۷ استان درگیر سیل و آبگرفتگی شدند | هشدار قرمز بارش شدید برای ۵ استان
  • آماده‌باش اورژانس در ۵ استان در معرض سیل و بارندگی
  • خطر فرونشست زمین در شریان‌های حیاتی کشور بررسی شد
  • آماده‌باش مدیریت بحران در ۵ استان
  • آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش‌های شدید در ۵ استان طی امروز و فردا
  • فوت ۳ نفر به دلیل سیلاب در سیستان و بلوچستان
  • ۶ فوتی و مصدوم بر اثر سیلاب در استان‌های جنوبی کشور
  • جزئیاتی از جان باختن ۳ نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان | ۳ مصدوم در منطقه عسلویه | هشدارهای سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور به مردم