Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در آیین بازگشایی سالن اصلی مجموعه فرهنگی و هنری تئاتر شهر که با کمک یک شرکت دانش‌بنیان ارتقا یافته است، با اشاره به توانمندی این شرکت‌ها در حل مهم‌ترین نیازهای جامعه و تحول بخشیدن عرصه فرهنگ و هنر، گفت: اکنون زیست‌بوم نوآوری این کسب‌وکارها، در حل مهم‌ترین و پیشرفته‌ترین نیازهای فناورانه کشور توانمند است و اعتماد به فعالان زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی کشور می‌تواند ضمن بهبودبخشیدن به کیفیت زندگی جامعه، تحولی جدی را در عرصه فرهنگ و هنر به ارمغان بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، روز گذشته سالن اصلی تئاتر شهر، میزبان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، جمعی از مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان بود تا با کالبد و روحی تازه‌ ضمن حفظ اصالت و مؤلفه‌های هنری خود، بازگشایی شود.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در این مراسم با اشاره به تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان برای احیای این مجموعه هنری و افزودن امکانات فنی پیشرفته، اظهار کرد: توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در نوسازی، بهسازی و بازسازی و احیای تجهیزات این سالن با تجهیزات ایران ساخت و افزودن تجهیزات فنی پیشرفته، نشان می‌دهد اکنون زیست‌بوم نوآوری این کسب و کارها، در حل مهم‌ترین و پیشرفته‌ترین نیازهای فناورانه کشور توانمند است و نیازهای داخلی را نه تنها رفع می‌کند بلکه محصول و خدمتش را به دیگر کشورها نیز صادر می‌کند.

ستاری افزود: باید از اعتماد و حمایتی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این مجموعه دانش‌بنیان داشت و کار را به دست فعالان فناور دانشگاهی کشور سپرد، قدردانی کرد؛  مهم‌ترین لازمه رونق این کسب و کارها و بروز توانمندی‌هایشان، قرار دادن میدان عمل در اختیار آن‌ها و ایجاد زیست‌بومی مساعد مبتنی بر اعتماد برای اجرا کردن ایده‌های نوآورانه‌شان است.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی و ترویج در همه بخش‌ها و ارگان‌های جامعه برای حمایت از فناوری‌های بومی و محصولات و خدمات ایران‌ساخت، اظهار کرد: باید همه بخش‌ها به میدان اعتماد و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و صایع خلاق ایرانی قدم بگذارند و ثمره این حمایت و همراهی را در تحولی که به دست این کسب و کارها رخ می‌دهد، نظاره کنند. این مسیر، راهی است که همه بخش‌های جامعه از آن منتفع خواهند شد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان این که کار نوآورانه و تلاش جدی تعدادی از دانشگاهیان خلاق و مستعد کشور روی پروژه‌ ماشینری که بسیار پیچیده است، الگویی برای گام گذاشتن دانشگاهی‌ها در مسیر پروژه‌های اجرایی و فناور خواهد بود، از تبدیل شدن ایده‌های دانشگاهی به شرکت دانش‌بنیان با کمک استادان بارز ابراز خرسندی کرد و افزود: کیفیت زندگی، تحول جامعه و ارتقای فرهنگ و هنر، ارمغانی است که به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در این پروژه محقق شده است. اعتماد به جوانان خلاق که مهاجرت می‌توانست انتخابشان باشد، اما ماندند، با توسعه یک فناوری پیشرفته، فرهنگ کشور را ارتقا دادند، کاری ماندگار را رقم زد.

به گفته معاون علمی و فناوری رییس جمهور، ماشینری، نگهداری، خدمات بعد از فروش و توسعه آن، ماحصل کار شبانه‌روزی و پیچیده‌ای است که توسط یک گروه کوچک و جوان، اما انگیزه‌مند و خلاق به بار می‌نشیند. ماهیت این شرکت‌ها همین گونه است و وقتی به این تیم‌های خلاق میدان داده می‌شود و از اعتماد لازم برخوردار شوند، علیرغم کوک بودن، دست به کارهای بزرگ و تحول آمیز می‌زنند.

ستاری، نوآوری را مهم‌ترین سرمایه‌ای دانست که خداوند متعال به بشر ارزانی داشته است و ادامه داد: این سرمایه ذی‌قیمت، حدی توقفی بر آن متصور نیست و محدوده‌ای ندارد و زمینه‌ساز تمایز بشر نسبت به دیگر مخلوقات است. انسان به مدد همین سرمایه گران‌سنگ می‌تواند مشکلاتش را حل کند و کیفیت زندگی خود و جامعه را تحول ببخشد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، به حمایت از ایده‌های نوآورانه و فناوری‌های حوزه تولید محتوا، فناوری‌های نرم و فرهنگی اشاره کرد و افزود: ستاد نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در حوزه تولید محتوا، اعم از فضای مجازی و همچنین زیرساخت‌ها و امکانات فناورانه تولید حمایت می‌کند و تیم‌های دانشی که در این حوزه‌ها از ایده‌های نوآورانه برخوردارند، می‌توانند از این حمایت‌ها بهره ببرند.

هم‌پای پیشرفته‌ترین سالن‌های نمایشی دنیا با تجهیزات «ایران‌ساخت»

دورعلی، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف و مسئول پروژه ماشینری سالن اصلی تئاتر شهر، با بیان این‌که تا پیش از این پروژه، تجهیز و ارتقای سالن‌های نمایشی، در تسخیر شرکت‌های خارجی بود، ادامه داد: هیچ کس باور نمی‌کرد شرکت‌های دانش بنیان کشورمان بتوانند این کار بزرگ را انجام دهند. اما اکنون و به مدد جوانان دانشگاهی و خلاق این شرکت، کار توسعه و تجهیز این سالن، با پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و تجهیزاتی که در داخل کشور ساخته شده و توسعه یافته‌اند، با موفقیت به سرانجام رسیده است.

دورعلی، تجهیز سالن اصلی تئاتر شهر را ماحصل کار شبانه‌روزی گروهی از دانشگاهیان شرکت دانش بنیان طراحی سیستم و اتوماسیون دانست و افزود: تعدادی از پرسنل با توجه به محدودیت‌های این سالن تئاتری، شبانه‌روزی روی پروژه کار می‌کردند و در نهایت این کار با موفقیت به سرانجام رسید. امروز در این سالن با رعایت استانداردهای جهانی امکاناتی وجود دارد که در پیشرفته‌ترین سالن‌های تئاتری جهان وجود دارد، در اختیار جامعه هنری قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تئاتر شهر سورنا ستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۵۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، آرام حیدری پیش از ظهر چهارشنبه در جمع فعالان ict کردستان که با حضور معاون وزیر ارتباطات برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه فناوری اطلاعات در سطح کشور شاخص IBI است و مصرف دیتا در کردستان پایین است.

وی بیان کرد: پهنای باند استان ۵۷۰ گیگابایت است که مصرف روزانه استان ۲۱۰ گیگ است.

وی خاطر نشان کرد: در زیر شاخص مهارت رتبه ۲۸ داریم که در استفاده از مهارت‌های دیجیتال ارزیابی شده است.

حیدری از اجرای طرح آموزش ایران دیجیتال در کردستان خبر داد و بیان کرد: این طرح یک طرح ملی است که در استان نیز اجرا می‌شود.

وی اعلام کرد: یک‌هزار و ۲۶۰ کسب و کار فعال کردستان دارای نماد الکترونیک است و ۱۱۳ استارت آپ فعال در استان وجود دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان اذعان کرد: تعداد شرکت‌های عضو نظام صنفی رایانه‌ای استان نیز ۱۰۴ مورد است.

حیدری اذعان کرد: از ۶۲ شرکت دانش بنیان استان ۱۶ شرکت در حوزه فناوری اطلاعات مجوز فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: پارک علم و فناوری از ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده ۱۸ میلیارد به شرکت‌ها پرداخت کرده است.

کد خبر 6087405

دیگر خبرها

  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است