Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@18:32:29 GMT

ایجاد ۲۷۰ پرونده فرهنگی برای شهدا

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۵۸۱۸

ایجاد ۲۷۰ پرونده فرهنگی برای شهدا

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تاکنون ۹۰ هزار وصیت نامه از شهدا به جا مانده برای همین امسال برنامه داریم مناجات‌های شهدا را توسط هنرمندان تجسمی به ویژه خوشنویسی که در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قلم می‌زنند، توسعه بخشیم.

به گزارش ایمنا، رحیم نریمانی در نشست با مدیرکل و معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با تاکید بر لزوم ثبت خاطرات مکتوب والدین شهدا در قالب طرح «سرگذشت پژوهی» در استان‌ها، اظهار کرد: در حال حاضر تنها ۶۰ هزار نفر از والدین شهدا در قید حیات هستند و گذر زمان موجب از دست دادن این گنجینه‌های ایثار و مقاومت می‌شود، لذا آثار مکتوب در کنار آثار تصویری مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران کار در بنیاد را نیازمند همدلی و روحیه جهادی دانست و عنوان کرد: استان گیلان در شاخص‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جایگاه خوبی دارد و محصولات فرهنگی فاخری در این استان تولید شده است. خبررسانی و تبلیغات، رکن اساسی مباحث فرهنگی است و بدون تبلیغات نمی‌توانیم زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را فراهم کنیم.

رحیم نریمانی همچنین در حاشیه برگزاری اردوی فرهنگی و تربیتی «قهرمان دل‌ها» ویژه دانش‌آموزان ابتدایی شاهد ناحیه یک و دو رشت در گلزار شهدای رشت که تا ۲۹ آبان برپا است، با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت نقش بسزایی در حفظ دین و ارزش های اسلامی و انقلابی دارد، گفت: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین و مردمی‌ترین نهاد کشور وظیفه سنگینی در تربیت نسلی ارزشی، متعهد و کارآمد را بر عهده دارد.

وی افزود: در فرهنگ اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اسلام، ایثار و از خودگذشتگی به عنوان اوج وارستگی انسان و نشانه قرب بشر به خداوند متعال است و اگر ایثار و از خودگذشتگی با نثار جان در راه خدا باشد، شهادت تلقی می‌شود. خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان سرمایه های معنوی انقلاب و ملت هستند.

نریمانی همچنین در آیین افتتاح نمایشگاه «مشق مناجات»، کتابت مناجات‌های شهدای گیلانی که توسط اساتید برجسته خوشنویسی در حسینیه هنر رشت برگزار شد، ضمن قدردانی از اجرای برنامه‌های فرهنگی خلاقانه در استان گیلان و انعکاس رسانه‌ای مناسب، یادآور شد: بیش از ۲۲۰ هزار شهید و حدود ۹ میلیون سند از این شهدا وجود دارد.

وی از ایجاد ۲۷۰ هزار پرونده فرهنگی برای شهدا خبر داد و افزود: تاکنون ۹۰ هزار وصیت نامه از شهدا به جا مانده برای همین امسال برنامه داریم مناجات‌های شهدا را توسط هنرمندان تجسمی به ویژه خوشنویسی که در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قلم می‌زنند، توسعه بخشیم.

کد خبر 397398

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهدا شهید فرهنگ دفاع مقدس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۵۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ ایثار و شهادت داشته اصلی نیروهای مسلح ایران است

محسن افشارچی در آیین رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش، استقلال را مولفه مهم ایران اسلامی برشمرد و گفت: برای داشتن استقلال باید پایه های دفاعی و نظامی را محکم کرد، این راهبرد را قانون اساسی بر عهده رهبری گذاشته است و رهبر معظم انقلاب نیز با درایت و دقت این مهم را محقق کرده اند.

وی ادامه داد: اکنون در حوزه دفاع و هوافضا نیروهای مسلح و ارتش حرف زیادی برای گفتن دارند و اتفاقات بزرگی در این زمینه در کشور رقم خورده است.

افشارچی اظهار داشت: اکنون به برکت رشادت های سپاه و ارتش در حوزه دفاعی هیچ نیازی به هیچ کشوری نداریم.

استاندار زنجان با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلاب مظلومان جهان است، گفت: نظام از همان ابتدا راهبرد خود را تقویت و پشتیبانی از فلسطین قرار داد و رفته رفته با تقویت جبهه مقاومت رژیم صهیونیستی به نوعی در محاصره قرار گرفت.

افشارچی ادامه داد: امروز اسرائیل در موضع ضعف قرار دارد و در صورت هر تحرکی، ۱۰ برابر پاسخ آن را دریافت خواهد کرد.

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید سرلشکر غلامرضا مخبری زنجان نیز در این مراسم گفت: با نگاهی به تاریخ انقلاب در می یابیم ارتش و ارتشیان همراه مردم و انقلاب بوده اند و تقدیم ۴۸ هزار شهید ارتش در دفاع مقدس گواه این ایثار و فداکاری است.

سرهنگ ستاد امیر محمدعلی بیرانوند افزود: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتشی قدرتمند و مجهز به فناوری های نوین به خودکفایی کامل رسیده و در آمادگی کامل به سر می برد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق برگ زرینی دیگری بر تاریخ پر افتخار ایران اسلامی است و اقدام تاریخی فرزندان ایران اسلامی بار دیگر ثابت کرد با کسانی که با ملت ایران دشمنی دارند، سر ستیز دارند.

بیرانوند تاکید کرد: این عملیات وعده صادق نشان داد که ایران اسلامی از قدرت بازدارندگی فراتر از تصور برخوردار است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • تاکید شهدا بر «ولایت مداری» است
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
  • برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان
  • هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است
  • تولیدات فرهنگی مرتبط با شهدا و ایثارگران حمایت می‌شود
  • ۲۹ فروردین روز افتخار، ایثار و حماسه خوروبیابانک
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • دریافت مجوز استخدام ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران
  • دومین خانه شهید در تهران افتتاح شد
  • فرهنگ ایثار و شهادت داشته اصلی نیروهای مسلح ایران است