Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@09:18:24 GMT

استارت‌آپ‌ها نباید بستر رانت شوند

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۵۸۷۱

استارت‌آپ‌ها نباید بستر رانت شوند

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری به معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: فعالیت‌های اقتصادی همواره در حوزه استارت‌آپ‌های داخلی از اهمیت خاصی برخوردار هستند و باید به این نکته توجه کنیم که توسعه استارت‌آپ‌ها در مسائل اقتصادی نباید بستر رانت و فساد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ایجاد رابطه برای عده‌ای محدود جهت دستیابی به فناوری در حوزه استارت‌آپ‌ها گفت: ما در ابتدا بر اساس رانت افرادی را در حوزه استارت‌آپ‌ها وارد می‌کنیم و ناگهان زمانی به خود می‌آییم که می‌بینیم جمعیتی انبوه در این حوزه وارد شده‌اند و آنگاه برای خارج کردن آن‌ها دست به جراحی می‌زنیم که این جراحی با خونریزی و درد همراه است.

هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: حوزه استارت‌آپ‌ها به دلیل آن که فعالیتی نو در کشور محسوب می‌شود، نباید به صورت رانتی مورد توجه و واگذاری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: شهرهای بزرگ مهد استارت‌آپ‌ها هستند/ بانک‌ها در آینده نابود می‌شوند

او با اشاره به این نکته در همه کشورها برای رسیدن به شهر هوشمند تمام نهادهای مدیریتی اطلاعات خود را به صورت شبکه‌ای در اختیار دیگر دستگاه‌ها قرار می‌دهند، گفت: ما به دردی مواجه شده‌ایم که این درد این است که برای یک اقدام شهرسازی در ابتدا حفاری را انجام می‌‌دهیم و پس از قطع شدن سیم و کابل و یا شکستن لوله متوجه می‌شویم که در این مسیر لوله‌گذاری و یا کابل‌کشی شده است و این آسیب اگر دیتاهای شرکت‌ها و مدیریت‌های مربوطه در اختیار ما بود هیچگاه به مدیریت شهری وارد نمی‌شد.

انتهای پیام/

ایجاد رابطه برای عده‌ای محدود جهت دستیابی به فناوری در حوزه استارت‌آپ‌ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر استارت آپ شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۵۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استارت پرسپولیس برای ایرالکو

به گزارش ورزش سه  پرسپولیس که با انجام ریکاوری و یک بازی تدارکاتی پس از دیدار مقابل صنعت نفت دو روز تمرین نداشت و بازیکننان به خاطر فاصله تا بازی بعد فرصت مناسبی داشتند تا دو روز استراحت کنند از امروز برای بازی جام حذفی در اراک استارت زدند.
تمرین امروز سرخ ها  از ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه و پس از حضور در جلسه فنی، در زمین چمن ورزشگاه شهید کاظمی آغاز شد. این جلسه تمرین که ۷۰ دقیقه به طول انجامید، شامل پاسکاری‌های کوتاه و ترکیبی، حفظ توپ در بخش کوچکی از زمین در قالب دو گروه و بعد از آن، مرور تاکتیک‌های هجومی و دفاعی در دو گروه از بازیکنان و در دو نیمه از زمین انجام شد.

وحدت هنانوف بعد از گذراندن دوران مصدومیت خود، امروز در بخشی از تمرینات گروهی حاضر شد و در کنار سایر بازیکنان تمرین کرد. علیرضا بیرانوند هم بعد از این که روز گذشته گچ دستش را باز کرد، برنامه‌های اختصاصی خود را زیر نظر کادر پزشکی و مربیان تیم انجام داد. امید عالیشاه نیز با توجه به مصدومیتی که در بازی مقابل صنعت نفت برای او بوجود آمد، امروز زیر نظر کادر پزشکی تمرین کرد.
پرسپولیس عصر جمعه در اراک به مصاف آلومینیوم خئواهد رفت و غیر از تمرین سبک روز پنجشنبه فردا  طی سه روز آینده می تواند تمرینات تاکتیکی خود را پیش ببرد.

دیگر خبرها

  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • بستر مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها برای خیران فراهم شود
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • توزیع رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی با دلار چند نرخی!
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود
  • استارت پرسپولیس برای ایرالکو
  • فناوری‌های تجربه شده در حوزه فرهنگی اجرا شود