Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@06:02:52 GMT

سرمربی تیم ملی تکواندو: رویاپردازی نکردیم

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۵۹۳۵

سرمربی تیم ملی تکواندو: رویاپردازی نکردیم

«فریبرز عسکری» در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص حضور چهار تکواندوکار کشورمان در فینال گرندپری ۲۰۱۹ که در روزهای پانزدهم و شانزدهم آذر با حضور ۱۲۸ هوگوپوش برتر جهان در روسیه برگزار می‌شود، اظهار داشت: بدون شک حضور در این مسابقات بسیار سخت است و بازیکنان ما تمرینات وحتشناک و مرگباری را برگزار می‌کنند، چراکه می‌خواهند عملکرد خوبی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کار ما بسیار سخت است و شاید بسیاری از مردم ندادند که در هر رنکینگی که از سوی فدراسیون جهانی اعلام می‌شود، برخی از امتیازات ماه‌های گذشته حذف شده و کار را سخت می‌کند.

سرمربی تیم ملی ایران ادامه داد: به طور مثال ۲۵ درصد امتیازات بازی‌های آسیایی جاکارتا در رنکینگ جدید کم شده است، اما نمایندگان قاره سبز، امتیازات بازی های اروپایی را به طور کامل در حساب خود دارند.

عسکری با بیان اینکه اکنون در آستانه فینال گرندپری، «سجاد مردانی» در رتبه پنجم وزن به اضافه ۸۰ کیلوگرم است، گفت: با این حال در رنکینگ ماه آینده، حدود هشتاد امتیاز از داشته‌های گذشته وی کسر می شود و او چند پله سقوط خواهد کرد. به همین دلیل باید «سجاد مردانی» به‌همراه «میرهاشم حسینی» که نتوانست در مسابقات قهرمانی جهان حضور یابد تا فینال گرندپری بالا بیایند.

وی با بیان اینکه پنج نفر برتر هر وزن از طریق رنکینگ به المپیک می‌رسند، گفت: در المپیک، ۱۶ نفر در هر وزن حضور دارند. جدا از رنکینگ و از طریق رقابت‌های قاره‌ای به آسیا، اروپا و آمریکا ۲ سهمیه، آفریقا و استرالیا یک سهمیه، میزبان یک سهمیه و ۲ سهمیه نیز وایلد کارت خواهد بود.

سرمربی تیم ملی تکواندوی ایران، گفت: نکته دشوار دیگر این است که اگر ما و هر کشور آسیای دیگری از طریق رنکینگ به دو سهمیه برسیم، دیگر نمی‌توانیم در قاره‌ای به میدان برویم. همچنین اگر هدفمان حضور در مسابقات قاره‌ای برای رسیدن به سهمیه بود دیگر نباید در گرندپری شرکت می‌کردیم.

وی افزود: این مسیر بسیار سختی است که برای تکواندو در نظر گرفته شده است. رویاپردازی نکردیم و از ابتدا نگاهمان به سهمیه بود تا پله به پله بالا رفته و در نهایت به موفقیت در المپیک فکر کنیم.

عسکری گفت: مسابقات فینال گرندپری در روسیه آخرین رقابت دارای سهمیه است و سپس با اعلام رنکینگ، نفراتی که از طریق رنکینگ به المپیک توکیو رسیده‌اند، اعلام می شود. در ادامه و هر رقابتی که ار سال آینده میلادی برگزار می‌شود، امتیاز آن برای المپیک ۲۰۲۴ خواهد بود.

وی در پایان گفت: سختی مسیر را توضیح دادم تا مردم علاقمند به ورزش بدانند که تکواندوکاران با سختی فراوان باید به سهمیه برسند. از آنان می خواهم تا حامی تیم بوده و نفرات را از دعای خیر خود محروم نکنند.

برچسب‌ها فدراسیون تکواندو المپیک توکیو فریبرز عسکری رنکینگ المپیکی تکواندو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون تکواندو المپیک توکیو فریبرز عسکری رنکینگ المپیکی تکواندو فدراسیون تکواندو المپیک توکیو فریبرز عسکری رنکینگ المپیکی تکواندو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۵۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرین سلیمی مسافر پاریس شد/ ‏تکواندو با ۴ نماینده در راه المپیک

تکواندوکار سنگین وزن تیم ملی کشورمان با برتری برابر نماینده لبنان سهمیه حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، در دومین روز از مسابقات تکواندو گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در شهر «تای آن» کشور چین، آرین سلیمی با کسب ۲ پیروزی متوالی جواز حضور در این بازی‌ها را کسب کرد.

وی در وزن ۸۰+ کیلوگرم دور نخست «واضح الاحمد» از قطر را در ۲ راند متوالی و با نتایج ۱۳ بر صفر و ۵ بر صفر از پیش رو برداشت. وی در ادامه به مصاف «ری راهی» از لبنان رفت و در دو راند و با نتایج ۵ بر صفر و ۱۱ بر ۳ پیروز از میدان خارج شد و ضمن راهیابی به دیدار نهایی سهمیه المپیک را کسب کرد. 

تیم ملی تکواندو ایران با دو نماینده، مبینا نعمت زاده در وزن ۴۹- کیلوگرم بانوان و آرین سلیمی وزن ۸۰+ کیلوگرم مردان به مسابقات گزینشی قاره‌ای اعزام شده بود که هر ۲ نفر موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس شدند تا با احتساب ۲ سهمیه قبلی که مهران برخورداری در وزن ۸۰+ کیلوگرم و ناهید کیانی در وزن ۵۷- کیلوگرم کسب کرده بودند، تکواندو ایران با ۴ سهمیه خود را برای حضوری موفق در این دوره از بازی‌ها آماده کند.

مینو مداح و مجید افلاکی سرمربیان تیم‌های ملی تکواندو، دکتر یاوری پزشک تیم ملی و هادی ساعی رئیس فدراسیون، در این سفر تیم ملی راه همراهی خواهند کرد. 

این دوره از جمعه ۲۵ اسفندماه با حضور ۹۴ تکواندوکار از ۳۳ کشور به میزبانی چین در سالن «شانگسی» شهر «تای آن» آغاز شده و امروز شنبه ۲۶ اسفندماه با شناخت نفرات برتر اوزان ۵۷- و ۶۷+ کیلوگرم در گروه زنان، ۵۸- و ۸۰+ کیلوگرم در گروه مردان به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقبال گروه بهمن به عنوان حامی تیم ملی تکواندو از رقابت های کسب سهمیه المپیک
  • ایران، دومین کشور آسیایی با بیشترین تعداد تکواندوکار در المپیک
  • سلیمی، چهارمین سهمیه تکواندو در المپیک پاریس را گرفت
  • آرین سلیمی مسافر پاریس شد/ ‏تکواندو با ۴ نماینده در راه المپیک
  • چهارمین سهمیه تکواندو ایران در المپیک پاریس کسب شد
  • «سلیمی» مسافر پاریس شد؛ چهارمین سهمیه تکواندو ایران در المپیک
  • چهارمین سهمیه المپیک برای تکواندو ایران
  • آرین سلیمی مسافر پاریس شد
  • چهارمین سهمیه المپیک در تکواندو به سلیمی رسید
  • بازماندن تکواندو کاران افغانستانی از المپیک پاریس