Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:15:45 GMT

نسل آینده را آشنا به نماز و فضیلت‌های آن تربیت کنیم

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۵۹۶۳

نسل آینده را آشنا به نماز و فضیلت‌های آن تربیت کنیم

حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی روز سه‌ شنبه در همایش پیش اجلاسیه، بیست و هشتمین اجلاسیه سراسری نماز گنبدکاووس و درجمع تعداد زیادی از دختران دانش آموز این شهرستان گفت که نماز ستون دین است و بایستی پرورش اسلامی افراد جامعه بویژه فرزندان و نسل آینده ما، با محوریت نماز صورت گیرد.

وی افزود: آشنا کردن فرزندان و نسل آینده با نماز به عنوان فریضه واجب الهی، یک وظیفه همگانی است و پدران و مادران، آموزش و پرورش و دستگاه‌های فرهنگی بایستی با جدیت به این موضوع بویژه ترویج اقامه نماز جماعت در مساجد، مدارس، ادارات و نهادها و اماکن عمومی بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام ترابی با تاکید بر ضرروت تبدیل نماز به یک هنجار و جریان اجتماعی، اضافه کرد: اگر این موضوع در جامعه‌ای محقق شود از بسیاری آسیب‌های اجتماعی که افراد جامعه و خانواده‌ها بویژه نسل نوجوان و جوان ما را تهدید می‌کنند، پیشگیری خواهد شد.

وی با قدردانی از تلاش‌های آموزش و پرورش در اشاعه فرهنگ نماز جماعت در مدارس، تصریح کرد: امروز نماز جایگاه خوبی در مدارس و همچنین در مساجد، خانواده‌ها و ادارات و نهادها دارد که باید تلاش شود این جایگاه بیش از پیش حفظ و تقویت شود.

مشاور استاندار و رییس ستاد اقامه نماز گلستان نیز در این مراسم که در مصلی نمازجمعه امام جعفر صادق (ع) گنبدکاووس برگزار شد، گفت که برگزاری پیش اجلاسیه‌های نماز در هر یک از شهرستان‌های استان، مصوبه شورای اداری گلستان است که با همکاری فرمانداران، ائمه جمعه، مدیران آموزش و پرورش و روسای تبلیغات اسلامی و دیگر نهادهای فرهنگی برگزار می‌شود.

قاسم محمدی افزود: امسال استان گلستان میزبان بیست و هشتمین اجلاسیه سراسری نماز کشور با عنوان نماز و مدرسه است که قرار است در هفته سوم آذرماه در محل دانشگاه آزاد اسلامی شهر گرگان برگزار شود.

وی بابیان اینکه در این اجلاسیه علاوه بر حضور مهمانانی از سراسر کشور، ۱۰ هزار نفر از دانش‌ آموزان گلستان نیز حضور می‌یابند، اضافه کرد: آشنایی دانش آموزان با گفتمان نماز و شیوه‌های دعوت آنان به نماز از اهداف برگزاری پیش اجلاسیه‌ها در شهرستان‌ها است.

محمدی با اشاره به پیش‌بینی ۳۰ دقیقه از وقت مدارس برای اقامه نماز جماعت، تصریح کرد: با اینکه در همه ادارات و نهادها این وقت تنها ۲۰ دقیقه است اما به دلیل اهمیت موضوع در مدارس این وقت ۳۰ دقیقه پیش‌بینی شده تا همه معلمان و دانش‌آموزان با هم در نماز شرکت نمایند.

وی ادامه داد: آشنا کردن دانش آموزان با نماز بدون تردید در تغییر رفتار و ترویج اخلاق حسنه در آنها موثر است.

کمال‌الدین نظرنژاد مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این همایش گفت که افزون بر ۱۰ هزار دانش‌آموز از دانش‌آموزان دختر سه مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم در فراخوان محورهای اجلاسیه در مدارس شرکت کردند و امروز نیز تعدادی از آنها نماز را به جماعت اقامه می‌کنند.

آموزش و پرورش شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس حدود ۸۰ هزار دانش‌آموز دارد.

برچسب‌ها گنبدکاووس ستاد اقامه نماز کشور آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس ستاد اقامه نماز کشور آموزش و پرورش گنبدکاووس ستاد اقامه نماز کشور آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۵۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: این طرح به صورت در چهارمحال و بختیاری با  هدف ارتقای سلامت دهان و دندان آغاز شد.
افشین امیریان افزود: برگزاری همایش استانی هفته سلامت به منظور تجلیل از فعالین حوزه سلامت در بخش سفیران سلامت دانش‌آموزی و مراقبان سلامت، برگزاری پیاده‌روی عمومی کارکنان اداره کل و ادارات مناطق هفده‌گانه آموزش و پرورش، معاینات غربالگری و پزشکی کارکنان اداره کل و همچنین ادارات مناطق هفده‌گانه آموزش و پرورش، جزو برنامه‌های هفته سلامت و بهداشت در سطح ادارات خواهد بود.
وی افزود: ارتقای سطح سلامت دانش‌آموزان بی‌شک سرمایه‌گذاری مهمی برای نسل‌های آینده است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به آن توجه ویژه‌ای شده است.

دیگر خبرها

  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌وبختیاری