Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@11:39:34 GMT

عکس/ مصدومان «اغتشاشات»

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۵۹۷۲

در پی طرح اجرای سهمیه بندی بنزین، تعدادی از اوباش و اشرار با سوء استفاده از اعتراضات آرام مردم، اقدام به تخریب و آتش زدن اموال عمومی کردند.

به گزارش مشرق، در این بین مأموران نیروی انتظامی که تلاش می کردند تا اوضاع را آرام کنند، مورد حمله وحشیانه این اوباش قرار گرفتند.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق تحولات لبنان سهمیه بندی بنزین مصدومان اغتشاشات در ایران آشوبگران آشوب پلیس نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۵۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان آب‌های آرام در بستر کویر

ایسنا/قم در یازهمین شماره از پرونده خبری سیمای گردشگری قم، به معرفی دریاچه‌های قم و دو آبشار فردو و نوقاهان می‌پردازیم.

زیبایی طبیعت همیشه در سرسبزی آن نیست، گاهی باید از دل کوهستان، جنگل و دریا بگذریم تا زیبایی‌های طبیعت را در کویر ببینیم. دریاچه‌های قم از جاذبه‌های گردشگری است که در کویرهای این شهر جاری است.

دریاچه نمک

این دریاچه آب شور عظیم در حد واصل سه استان قم اصفهان و سمنان قرار داشته و دارای وسعت بسیار زیادی است. این دریاچه به طور متوسط دارای فاصله‌ای مستقیم در حدود ٦٠ کیلومتر از شهر قم در جناح شرقی است. پهنه سفید رنگ عظیمی که از ۲۰ کیلومتری شهر قم قابل رویت است به دریاچه نمک اختصاص دارد. در جنوب این دریاچه کویر و کاروانسراهای مرنجاب و سفید آب و در شرق آن کاروانسرای شاه عباسی، قصر بهرام و سیاه کوه قرار گرفته‌اند که جاده‌های خاکی و پردست اندازی از سمت آران به بیدگل آن‌ها را به یکدیگر پیوند می‌دهد.

دریاچه حوض سلطان

دریاچه یا به قولی نمک زار یا تالاب حوض سلطان در شمال شهر قم و به فاصله نزدیکی از آن قرار دارد. این دریاچه عمدتاً از بقایای رودخانه‌های فصلی کم عمقی که از سمت شمال و غرب به آن می‌ریزد تغذیه می‌شود. آب این دریاچه کاملاً شور بوده و وسعت بسیار زیادی را در میان بیابان‌های شمالی قم اشغال کرده است.

در اطراف این دریاچه، اهالی به دامداری در آغل‌های زیرزمینی، کشاورزی و استحصال نمک اشتغال دارند. بهترین زمان پر آبی این دریاچه در اواسط بهار است و هم اکنون برای دسترسی به این دریاچه می‌توان از طریق چند جاده کوتاه آسفالته که آن را به اتوبان تهران قم متصل می‌سازند، استفاده کرد.

دریاچه حوض سلطان در برخی سال‌های پر آب از وسعت بیشتری برخوردار بوده و بعضاً دیده شده که به نزدیکی دریاچه آب شور دیگری به نام حوض مره که در شرق آن واقع شده نیز می‌رسد. در اطراف این دریاچه بوته‌های درمنه و درختچه‌های تاغ دیده شده و حالتی با تلاقی کرانه‌های جنوبی و شرقی آن را پوشش می‌دهد. این دریاچه مأمن و ماوای پرندگانی است که در فصول مختلف سال از راه های دور و نزدیک به آن می‌آیند.

دریاچه حوض مره

این دریاچه آب شور در مجاورت دریاچه حوض سلطان و در شرق آن با فاصله نزدیکی قرار دارد و در بیشتر ماه های گرم سال کاملاً خشک است و به شوره زار تبدیل می‌شود. در جنوب این دریاچه، دریاچه بزرگتر دیگری در مواقع پر آبی تشکیل می‌شود که به نوبه خود دیدنی است.

بهترین مسیر برای دسترسی به این دریاچه‌ها از طریق جاده خاکی جیپ رویی است که از حوزه مسیله و کاج به دیر گچین کشیده شده‌اند و از میانه‌های آن می‌توان با طی کردن مسیری ۲۰ کیلومتری رو به شمال به کرانه‌های این دریاچه‌ها رسید. جاده‌های دسترسی ماشین رو در این ناحیه بسیار ناهموار و با تلاقی و پرگل ولای است و صرفاً ماشین‌های کمک دار می‌توانند به نزدیکی دریاچه برسند. بهترین زمان برای انجام این بازدید، اوایل بهار هر سال است.

دریاچه سد نیزار

این دریاچه در جنوب استان قم و البته در حوزه استحفاظی استان مرکزی قرار دارد. این سد به منظور استفاده از آب‌های جاری لب شور موسوم به قمرود و به منظور تامین آب شرب شهر قم در حوالی بخش نیزار شهرستان دلیجان احداث شده که احداث آن باعث به وجود آمدن دریاچه بسیار بزرگی در پشت سد شده است.

دریاچه نیزار از پهنه آبی گسترده‌ای برخوردار است که به فاصله ۱ کیلومتری جاده قم به دلیجان قرار داشته و در آن ماهی فراوان یافت می‌شود و باعث جذب عده کثیری از علاقه‌مندان به ورزش ماهیگیری در کرانه‌های آن شده است. بهترین زمان برای انجام این دیدار در بهار و پاییز هر سال است.

آبشار فردو

نام روستای فردو از کلمه فردوس به معنای بهشت گرفته شده و در ۵۰ کیلومتری جنوب شهر قم و ١٥ کیلومتری جنوب شرقی کهک (نوفل لوشاتو) واقع است. آبشار زیبای این روستا که در دامنه‌های کوه برف انبار قرار دارد، از جلوه‌های زیبای طبیعت ناشناخته استان قم است. این روستا از جنوب غربی به کوه چال، از جنوب شرقی به کوه عبدالوهاب و از شرق به کوه سلطان سعید شاه محدود می‌شود. کوه برف انبار در فاصله ۱۲ کیلومتری روستا با چشم اندازهای بسیار زیبا، گردشگران طبیعت دوست را به سوی خود جذب می‌کند.

سطوح کوه در فصل زمستان از برف یکپارچه سفید پوش شده و جلوه‌ای تماشایی می‌یابد. اقلیم مناسب و  رودخانه پر آب آن زیستگاه مناسبی برای پرندگان و جانوران گوناگون است. سواحل رودخانه در فصول بهار و تابستان بسیار سرسبز بوده و محلی مناسب برای گشت و گذار و تفرج گردشگران به شمار می‌رود.

آبشار نوقاهان

این آبشار در نزدیکی روستای قاهان از توابع بخش خلجستان (دستجرد) شهرستان قم قرار دارد. این آبشار از کوهستان‌های اطراف روستا سرچشمه می‌گیرد. آرامش این منطقه و زلالی آب ایــن آبشار فرصت مناسبی برای لذت بردن از طبیعت زیبای کوهستان است. جریان آب روی دیواره‌های صخره‌ای، در فصول بهار و تابستان مناظر زیبا و جذابی را در این منطقه پدید می‌آورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش پراکنده در لرستان
  • دستگیری اراذل و اوباش مسلح متواری در اصفهان
  • دستگیری یکی از اراذل و اوباش مسلح در شیراز
  • استقرار جوی آرام و پایدار درآذربایجان غربی
  • حمله با کلت کمری به مغازه دار شیرازی / یک نفر دستگیر شد
  • ۳ نفر اراذل و اوباش مسلح متواری در اصفهان دستگیر شدند
  • جریان آب‌های آرام در بستر کویر
  • جوی آرام و پایدار تا نهم فروردین در فارس حاکم است
  • ۲۰ نفر از اراذل و اوباش غرب تهران طی ایام نوروز دستگیر شدند
  • اراذل و اوباش مخل نظم و امنیت اجتماعی در کرمانشاه دستگیر شدند