Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو جدید کمیته داوران فدراسیون فوتبال تأکید کرد که استفاده از کمک داور ویدئویی (VAR) از فصل آینده لیگ برتر اجباری خواهد شد.

فریدون اصفهانیان در خصوص انتخابش به عنوان عضو جدید کمیته داوران و برنامه‌هایی که برای پیشبرد داوری کشور در این کمیته دنبال خواهد شد، اظهار داشت: از روز گذشته اعضای جدید به صورت رسمی انتخاب شدند و تا پیش از این کمیته داوران به این صورت وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسامی به آقای تاج داده شده بود که وی  هم به عنوان رئیس فدراسیون در جلسه هیئت رئیسه اسامی را مطرح کرد و تصویب شد. باید در این رابطه از آقای تاج و هیئت رئیسه فدراسیون تشکر کنم که این اتفاق را برای داوری کشور رقم زدند.
وی افزود: حالا نیازمند این هستیم که جلسات متعددی در کمیته داوران برگزار کنیم، دیدگاه‌ها گفته شود، سیاست گذاری صورت بگیرد و برنامه‌هایی را که می‌تواند به داوری کمک کند، پیش ببریم. باید تلاش کنیم که داوری ما رو به رشد باشد. در این راه نیازمند این هستیم که نظرات مختلف اعضای کمیته گرفته شود، همفکری صورت بگیرد و تصمیم جمعی بگیریم. پیش از این چون کمیته‌ای به این شکل وجود نداشت، تصمیم‌گیری‌ها فردی بود که حالا با تصمیم هیئت رئیسه و تشکیل مجدد کمیته داوران می‌توان اتفاقات خوبی را برای داوری رقم زد. ضمن اینکه پیش از این هم برنامه‌هایی در کمیته داوران برای رشد داوری کشور وجود داشت که باید آنها را عملیاتی کنیم. طرح‌هایی که نیاز به پیگیری برای اجرایی شدن دارد.
رئیس سابق کمیته داوران و عضو جدید این کمیته درباره اینکه اعتراض به قضاوت داوران در مسابقات لیگ برتر بسیار زیاد است و چه برنامه‌ای برای کاهش اعتراض‌ها وجود دارد، گفت: این اعتراض‌ها همیشه بوده، هست و خواهد بود. به دنبال این هستیم استفاده از کمک داوری ویدئویی (VAR) را برای لیگ بعدی عملیاتی کنیم که می‌تواند به کم شدن اشتباهات و این اعتراض‌ها کمک کند.  اگر کمک داور ویدئویی وجود داشت باشد، در مسابقاتی که اشتباهی رخ می‌دهد، می‌توان درصد اشتباهات را پایین آورد. هرچند با کمک داور ویدئویی هم امکان بروز اشتباه وجود دارد، اما درصد اشتباهات بسیار کمتر خواهد شد.
اصفهانیان خاطرنشان کرد: آقای تاج هم تأکید داشت که این کار صورت گیرد و همانند استانداردسازی ورزشگاه‌ها که امسال انجام شد، این مسئله نیز اجبار می‌شود. همه موظف هستند شرایط و امکانات ورزشگاه‌ها برای اجرایی شدن استفاده از کمک داور ویدئویی را فراهم کنند. در لیگ آینده (لیگ بیستم) اگر ورزشگاهی برای استفاده از کمک داور ویدئویی مجهز نشود، بازی تیم آن شهر در ورزشگاهی انجام خواهد شد که دارای این امکانات باشد./ تسنیم

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۵۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی داوران حاضر در یورو 2024 اعلام شد

14 داور وسط، رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ را سوت خواهند زد

طرفداری | یوفا اسامی داوران دعوت شده به رقابت‌های یورو 2024 را اعلام کرد. بر این اساس، قرار است 14 داور از کشورهای مختلف اروپا، مسابقات یورو را قضاوت کنند. این مسابقات از تاریخ 14 ژوئن 2024 (25 خرداد ۱۴۰۳) به میزبانی آلمان آغاز و تا 14 جولای (24 تیر ۱۴۰۳) ادامه خواهد داشت.

اسامی داوران یورو 2024 مارکو گویدا (ایتالیا) استفان کواکس (رومانی) ایوان کروژلیاک (اسلوونی) فرنکو لتکسیه (فرانسه) دنی ماکلی (هلند) سیمون مارسینیاک (لهستان) هلیل اوموت میلر (ترکیه) گلن نیبرگ (سوئد) مایکل اولیور (انگلیس) دنیله اورساتو (ایتالیا) ساندرو شرر (سوئیس) دنیل زیبرت (آلمان) آنتونی تیلور (انگلیس) کلمنت تورپن (فرانسه)

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • شکایت رسمی بارسا: فاجعه داوری در ال‌کلاسیکو!
  • اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اعلام شد
  • اعلام اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
  • سریال ادامه‌دار VAR؛ قسمت بیست‌وسوم
  • سریال VAR تمام شدنی نیست
  • اسامی داوران حاضر در یورو 2024 اعلام شد
  • حیرت بارسلونا: داور ال‌کلاسیکو نمره قبولی گرفت
  • سوت سرنوشت