Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@11:28:19 GMT

نیسان به عرضه خودروهای پیکاپ برقی می‌اندیشد   

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۶۰۷۴

نیسان به عرضه خودروهای پیکاپ برقی می‌اندیشد   

به نظر می‌رسد که نیسان موتورز ژاپن قصد ورود به حوزه توسعه، تولید و عرضه خودروهای پیکاپ الکتریکی در آمریکا را دارد تا سهم قابل توجهی از بازار این کشور را به خود اختصاص دهد.

به گزارش ایسنا، به تازگی شرکت خودروسازی نیسان موتورز ژاپن اعلام کرده است که تصمیم گرفته به توسعه، تولید و عرضه خودروهای پیک‌اپ الکتریکی و پاک در بازار ایالات متحده آمریکا بپردازد و بدین ترتیب نظر و توجه مشتریان این دسته بندی خاص از خودروها را به سمت و سوی خود جلب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عقیده کارشناسان و تحلیلگران، نیسان موتورز که جزو بزرگترین پیشگامان تولید خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست به شمار می‌رود، حالا می‌خواهد وارد رقابت تنگاتنگی با سایر شرکت‌های فعال در این حوزه همچون تسلاموتورز شود.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند. بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

از مشخصات فنی و قابلیت‌های پیکاپ تسلا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تسلا مدل B چهارچرخ محرک بوده و سیستم تعلیق آن به گونه‌ای طراحی شده که قادر است طبق وزن و اندازه بار، حرکات خودرو را تنظیم کند. این خودرو همچنین قادر خواهد بود ۳۰۰ هزار پوند وزن بار را با خود بکشد. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که پیکاپ تسلا مدل B می‌تواند رقیب قدرتمندی برای فورد F-۱۵۰ به شمار برود. تسلا مدل B، با بهره گیری از یک مجموعه باتری قدرتمند همچنین می‌تواند مسافتی به طول ۴۰۰ الی ۵۰۰ مایل را طی کند که این طیف مسافتی برای یک خودروی تمام الکتریکی، بسیار بالا و مناسب به شمار می‌رود. این خودرو همچنین به سیستم پارک اتوماتیک و خودکار و همچنین دوربین ۳۶۰ درجه مجهز شده است که به راننده اجازه می‌دهد بدون هیچ مشکلی، در همه جا رفت و آمد و پارک کند. این خودروساز آمریکایی قصد دارد از پیکاپ غول پیکر برقی و جدید خود در اواخر سال جاری میلادی، نوامبر ۲۰۱۹، رونمایی کند تا در طول یکی دو سال آینده عرضه رسمی آن آغاز شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نیسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۶۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از اولین جایگاه شارژ خودروهای برقی کشور و ۴۰ دستگاه اتوبوس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، محسن امیدوار گفت: اولین جایگاه شارژ خودروهای برقی کشور و ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی امروز(سه شنبه) با حضور وزیر کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

 

امیدوار با اشاره به توسعه زیرساخت‌های برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر اظهار کرد: جایگاه شارژ خودروهای برقی به عنوان اولین جایگاه در کشور با صرف ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار آماده بهره برداری است.

 

وی با بیان اینکه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی با استفاده از اتوبوس‌های برقی از برنامه‌های مهم این دوره از مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر است، اضافه کرد: تعداد ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی با ارزشی به مبلغ ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به چرخه خدمت‌رسانی افزوده خواهد شد.

 

گفتنی است، آیین بهره برداری از این پروژه امروز (سه شنبه) ۲۸ فروردین ماه، ساعت ۱۰ صبح در محل باغستان، بلوار امام خمینی (ره)، جنب پارک گل نرگس با حضور وزیر کشور، مسئولان استانی و شهری، شهروندان و اصحاب رسانه برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • خودرو برقی ایستاد، نفت برگشت!
  • بهره برداری از اولین جایگاه شارژ خودروهای برقی کشور در کرج
  • ۷ هزار خودرو برقی در راه کشور است
  • بهره برداری از اولین جایگاه شارژ خودروهای برقی کشور و ۴۰ دستگاه اتوبوس
  • ورود خودروهای برقی محدوده طرح ترافیک را عوض می کند!
  • کاهش فروش خودروهای برقی فولکس واگن در اروپا
  • تغییرات جدید در طرح ترافیک تهران | ورود خودروهای برقی چطور محدوده طرح را عوض می کند؟
  • آغاز فروش خودروهای برقی از اردیبهشت+ جزئیات
  • زمان فروش خودروهای برقی وارداتی
  • آغاز فروش خودروهای برقی وارداتی از اردیبهشت ماه