Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@19:24:12 GMT

امیر کویت: هیچ حمایتی از مفسدان نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۶۰۹۱

امیر کویت: هیچ حمایتی از مفسدان نمی‌شود

امیر کویت با اعلام اینکه هیچ گونه حمایتی از مفسدان نخواهد شد، خواستار اجتناب از تجمعاتی شد که به هرج و مرج ختم می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از ارم نیوز، شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت با اشاره به ابلاغیه جنجالی چپاول مالی در صندوق مالی ارتش (ویژه ارائه کمک‌ها و اعتبارات مالی به نیروهای ارتش) گفت، در سایه وقایع و تحولاتی که در منطقه رخ می‌دهد، کشکمش‌ها و مجادلات موجود در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی دردناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد که هیچ شخصی صرف نظر از جایگاه و سمتش در صورتی که جرمش مبنی بر چپاول اموال عمومی اثبات شود، از مجازات نجات نخواهند یافت، هیچ گونه حمایتی از مفسدان نخواهد شد و خود او شخصا این پرونده را پیگیری می‌کند.

امیر کویت خواستار اجتناب از پرداختن به این موضوع در رسانه‌ها شد و گفت‌، باید در انتظار حکم دستگاه قضایی ماند و نباید بدون دلیل و مدرکی حکمی را صادر کرد.

وی نسبت به در خطر افتادن امنیت کشور هشدار داد و گفت: بر ایمان خود نسبت به آزادی بیان و اندیشه تاکید داریم اما این به این معنی نیست که اجازه می‌دهیم اقدامی که احتمالا امنیت و ثبات کشور را تهدید کرده و آشوب و کارهای بیهوده خرابکارانه را موجب می‌شوند، صورت بگیرند.

امیر کویت در سخنان خود بدون اشاره به تجربه خاصی، خواستار "درس گرفتن از تجربیات دیگران" شد.

روز دوشنبه نیز کمیته تحقیقات دائمی ویژه محاکمه وزیران کویت تصمیم گرفت، انتشار هرگونه اخبار درباره ابلاغیه چپاول مالی در صندوق مالی وابسته به ارتش منع شده و تحقیقات محرمانه‌ای در این خصوص انجام شود.

روز یکشنبه نیز پیش از اینکه ضرار العسعوسی، دادستان کل کشور کویت، پرونده مذکور را به کمیته تحقیقات دائمی ویژه محاکمه وزیران کویت ارجاع دهد، شیخ ناصر الصباح، وزیر دفاع برکنار شده کویت، این ابلاغیه را ارائه کرد.

این موضوع پس از آن مطرح شد که دولت کویت به ریاست شیخ جابر المبارک الصباح استعفای خود را به امیر کویت ارائه کرد و از مأموریت مجدد خود برای تشکیل دولت جدید انصراف داد.

همچنین وزیر دفاع برکنار شده کویت روز شنبه در توییت‌هایی دلیل اصلی تقدیم استعفای دولت را چپاول‌های مالی در صندوق مالی ارتش و حساب‌های مربوط به این صندوق عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امیر کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۶۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، زوال آنها به تعجیل می‌افتد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم رژه ارتش که امروز (چهارشنبه) در تهران برگزار شد، اظهار داشت: نیروی زمینی سه تغییر و تحول مهم در سال‌های اخیر داشته است؛ ابتدا تغییر در ساختار کلی نیرو با تصویب رهبر معظم انقلاب اسلامی که این نیرو به یک نیروی متحرک، هجومی و واکنش سریع تبدیل شود و اکنون اینچنین نیروی زمینی‌ای را در اختیار امنیت پایدار کشور قرار داده‌ایم.

امیر سرتیپ حیدری ادامه داد: نیروی زمینی تسلیحاتی را به کار گرفته است که اکثر آن‌ها در همین نیرو طراحی و توسط وزارت دفاع و با همکاری نیروی زمینی با قابلیت هوشمند و دقیق‌زن و دورزن باشند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین درخصوص عملیات «وعده صادق» گفت: نیروهای مسلح ما مکمل همدیگر هستند و هم‌افزا عمل می‌کنند؛ بنابراین رژیم صهیونیستی بداند که اگر بخواهد دست از پا خطا کند، پاسخ‌هایی خواهد گرفت که پشیمان‌کننده و خردکننده خواهد بود.

وی اضافه کرد: ایران با کسی که به خاکش تعدی‌ کند، مماشات نخواهد کرد؛ ما این را در دفاع مقدس ثابت کردیم و هشت سال در برابر قدرت‌های دنیا ایستادیم و در پایان جنگ یک وجب از خاک کشورمان هم در دست دشمن نماند.

امیر حیدری خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی هم بداند، نیروهای مسلح ما آماده و منتظر هستند که این رژیم دست از پا خطا کند تا تعجیل در زوال آن را انجام دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارتش جمهوری اسلامی یک ارتش صلح دوست است
  • نامه سرگشاده سهامداران و فعالان بازار سهام به رییس مجلس
  • رشد اقتصادی ایران به روایت صندوق بین‌المللی پول
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • نگاهی به نیم قرن سیاست اعراب درباره رژیم اسرائیل؛ از اکتبر 1973 تا اکتبر 2023، استحاله عربی چگونه رقم خورد؟ + اسناد
  • هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکا
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در رشت برگزار شد+تصاویر
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در رشت برگزار شد
  • رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، زوال آنها به تعجیل می‌افتد
  • مراسم رژه ارتش آغاز شد