Web Analytics Made Easy - Statcounter

هدایت الله جمالی پور روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از پایانه صادراتی شرکت شمس آذر در شهرستان آبیک افزود: برای توسعه صادرات صنایع غذایی در استان حمایت‌های لازم وجود دارد و از فعالان این عرصه استقبال خواهیم کرد.

وی بکشورهای عراق، سوریه، تاجیکستان، ترکمنستان و پاکستان را دارای بازارهای خوبی برای صادرات صنایع غذایی و محصولات کشاورزی قزوین دانست و گفت: بازارهای منطقه‌ای و فرامنطقه در حوزه صادرات صنایع غذایی کشورمان بسیار ارزشمند هستند و آهنگ صادرات استان باید به سمت بازایابی و حضور در این کشورها حرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جمالی پور خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در قزوین شاهد افزایش ارزآوری و اشتغال روزافزون در این حوزه خواهیم بود.

رییس هیات مدیره مجتمع شمس آذر نیز در این بازدید گفت: پیش بینی شده سالانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از طریق این پایانه صادراتی شود.

مهرزاد نجفیان اضافه کرد: ظرفیت مالی کشاورزی استان قزوین برای صادراتئ در سال ۱.۲ میلیارد دلار است.

وی با بیان اینکه پایانه صادراتی نیازمند دریافت مجوز آب است، اظهار داشت: با دریافت این مجوزها و مساعدت اداره امور اراضی قادر خواهیم بود در ترانزیت و صادرات ۴۰ تا ۵۰ هزار تن نهاده‌های دامی اقدام کنیم.

نجفیان یادآور شد: تاکنون برای ساخت این پایانه صادراتی ۲۸ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل این پایانه صادراتی نیز به ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز است.

شهرستان آبیک به مرکزیت شهری به همین نام در شرق استان قزوین قرار دارد.

برچسب‌ها گندم صنعت کشاورزی استان قزوین صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم صنعت کشاورزی استان قزوین صادرات غیر نفتی گندم صنعت کشاورزی استان قزوین صادرات غیر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۶۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات یک و نیم میلیارد دلاری کالا از آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی محمدجعفر عظمایی به ظرفیت استان در تولید کالا‌های مزیت دار نظیر مقاطع فولادی، شیرینی و شکلات، شیشه ساختمانی، تراکتور و خشکبار اشاره کرد و افزود: سال گذشته به همت صاحبان صنایع و بازرگانان بخش قابل توجهی از کالا‌های تولیدی مزیت دار استان به کشور‌های هدف صادراتی ارسال شد.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی با صادرات ۱۰۳ میلیون دلاری محصولات شیرینی و شکلات جایگاه اول کشور را در اختیار دارد گفت: در صادرات کشمش نیز موفق به صدور ۷۱ میلیون دلاری این محصول و کسب رتبه نخست کشوری شدیم.

عظمایی ادامه داد: در صادرات شیشه ساختمانی با میزان صادرات بیش از ۳۱ میلیون دلار و صادرات ۲۶۳ میلیون دلاری محصولات طویل فولادی رتبه نخست کشور را کسب کردیم و بالاتر از استان‌های خوزستان و اصفهان در زمینه محصولات فولادی ایستادیم.

مدیرکل صمت استان به صادرات ۲۱۸ میلیون دلاری از استان به ارمنستان و کسب رتبه نخست در این زمینه اشاره کرد و گفت: بخش عمده‌ای از کالا‌هایی که به کشور ارمنستان صادر می‌شود در استان تولید شده است.

وی اضافه کرد: با وجود مشکلات موجود در بخش صادرات مانند رفع تعهدات ارزی، مشکلات حمل و نقل و تغییرات قوانین و مقررات در بعضی کشور‌های هدف صادراتی، ۹۶ درصد هدف گذاری میزان صادرات غیرنفتی استان در سال گذشته محقق شد.

عظمائی خاطرنشان کرد: پذیرش و اعزام هیات‌های تجاری موجب توسعه مراودات بین‌المللی می‌شود که در ادامه سیاست‌های تعیین شده توسعه تجارت خارجی استان اقدامات لازم برای اعزام هیئت‌های تجاری با هماهنگی استانداری و اتاق بازرگانی انجام شده است.

 

دیگر خبرها

  • آذربایجان شرقی جایگاه اول صادرات شیرینی و شکلات
  • صادرات یک و نیم میلیارد دلاری کالا از آذربایجان شرقی
  • معرفی گلایسین - راهی برای تقویت رشد و عملکرد گیاهان
  • لزوم ایجاد پایانه تجاری محصولات کشاورزی در شرق مازندران
  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲
  • صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی در قزوین تقویت شوند
  • وزیر جهاد کشاورزی: برای مشتاقان تولید فرش قرمز پهن می‌کنیم‌
  • ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات شوینده و خودرویی قزوین به بلاروس داریم
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • تاخیر در رهاسازی آب و خسارت به محصولات کشاورزی + فیلم