Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@17:50:45 GMT

دستگیری و انتقال کلاهبردار 400 میلیاردی به کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۶۱۷۴

آفتاب‌‌نیوز :

سردار هادی شیرزاد در این باره اظهار داشت: در پی اعلام مقامات قضائی کشور مبنی بر اینکه فردی متهم به کلاهبرداری از تعدادی از هموطنان به یکی از کشورهای منطقه متواری شده، پلیس بین الملل ناجا، پس از هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی متهم را دستگیر و به کشور بازگرداند.

ویگفت: متهم با سوءاستفاده از اعتماد مالباختگان به کلاهبرداری به مبلغ 400 میلیارد ریال اقدام کرده و به خارج از کشور متواری شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس بین الملل ناجا تصریح کرد: با بررسی های به عمل آمده و با استفاده از ظرفیت سازمان اینترپل، متهم بلافاصله در یکی از کشورهای منطقه ردیابی، شناسایی و حکم جلب بین المللی یا همان اعلان قرمز علیه وی صادر و موضوع تحت تعقیب بودن آن به اینترپل کشور محل اختفا نیز ارسال شد.

براساس گزارش سایت ایسنا، سردار شیرزاد اظهار کرد: با هدایت عملیاتی پلیسی و براساس اعلان قرمز صادره و همچنین رایزنی‌های پلیسی، متهم دستگیر و به کشور بازگردانده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کلاهبرداری کلاهبرداری میلیاردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۶۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری فیشینگ ۱۵ میلیاردی در بهارستان/متهم دستگیر شد

سرهنگ سعید مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی وصول چندین فقره شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب‌های مختلف مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس فتای بهارستان قرار گرفت و مأموران پلیس فتا پس از یکسری عملیات سایبری و فنی موفق به شناسایی و دستگیری متهم در بهارستان شدند.

جانشین فرمانده انتظامی بهارستان در تشریح جزئیات اقدام متهم اظهار کرد: متهم با طراحی لینک و نرم‌افزارهای جعلی آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تبلیغ و منتشر می‌کرد و مالباختگان نیز با خرید چنین نرم‌افزارهایی به درگاه جعلی (فیشینگ) دلالت که در هنگام واریز مبلغ ناچیز اطلاعات حساب بانکی آن‌ها در اختیار مجرم قرارگرفته و متهم اقدام به برداشت حساب آن‌ها می‌کرد.

مرادی با اشاره به اینکه متهم دستگیرشده تحت تعقیب از هفت استان بود بیان داشت: متهم در ابتدا منکر بزه ارتکابی شده ولی با ارائه ادله و مستندات به بزه خود مبنی بر چندین فقره برداشت غیرمجاز از کارت‌های بانکی مختلف به ارزش ۱۵ میلیارد ریال اعتراف کرد.

کد خبر 6062513

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲ متهم به قاچاق مواد مخدر در کاشمر
  • دامپزشکی : مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند
  • مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند
  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در مرکز تهران 
  • رفع تصرف اراضی ملی ۲۵۰ میلیاردی در لاهیجان
  • کلاهبردار ۵۰۰ میلیاردی بازار فارکس در مازندران دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیاردریالی سرمایه‌گذاری در بازار فارکس
  • دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیارد ریالی سرمایه گذاری در بازار فارکس
  • گروگان‌ گیری در دولت‌ آباد تهران/ دستگیری ۳ متهم از اتباع
  • کلاهبرداری فیشینگ ۱۵ میلیاردی در بهارستان/متهم دستگیر شد