Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:25:31 GMT

طرح یاریگران زندگی در مدارس کشور به اجرا درمی آید

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۶۲۱۶

طرح یاریگران زندگی در مدارس کشور به اجرا درمی آید

مسعود شکوهی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج با بیان اینکه این طرح برای اولین بار در مدارس سراسر کشور اجرایی می شود، اظهارداشت: در این طرج به دنبال هم‌افزایی ، انسجام و هدفمند کردن فعالیت‌های تشکل‌های دانش‌آموزی در مدارس هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با مشارکت معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر در دستوری کاری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امسال ۲۰ درصد مدارس کشور زیر پوشش این طرح مهم آموزشی - مهارتی قرار میگیرند.

 طرح یاریگران زندگی در راستای افزایش توانمندی دانش‌آموزان و آگاهی‌بخشی به آنان در برابر آسیب‌ها اجتماعی پیش بینی شده است.

شکوهی با اشاره به اینکه درطرح یاریگران زندگی به دنبال فرهنگ‌سازی برای ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان هستیم، اضافه کرد: آموزش و مهارت بهترین راه حل برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطراست.

وی در ادامه به اجرای طرح نماد در مدارس پرداخت و تصریح کرد: طرح نماد یک نظام مراقبت اجتماعی و ائتلافی با همکاری دستگاه‌های مختلف است.

مدیرکل مشاوره، امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ نیز طرح ملی نماد در حال اجراست  که ۲۰ هزار مدرسه تحتپوشش آن قرار گرفته اند.

شکوهی تاکید کرد: دانش آموزان نیاز به مراقبت دارند که مهمترین اصل این مراقبت را آگاهی بخشی به آنان در کانون خانه و مدرسه تشکیل می دهد.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی مدارس البرز دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی مدارس البرز دانش آموزان آسیب های اجتماعی مدارس البرز دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۶۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: پیشگیری اثر بخش از آسیب‌های اجتماعی نیازمند ترویج فرهنگ و معارف قرآنی است و با گسترش فرهنگ و معارف قرآنی و انس آحاد مردم با قرآن و پیاده سازی معارف این کتاب انسان ساز در زندگی اجتماعی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و نزاع‌های خانوادگی کاهش می‌یابد.

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی روز دوشنبه در آیین اختتامیه مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی "مسطورا" شهرستان خواف افزود:پیشگیری مقدم بر درمان است و برای کاهش و یا رفع تبعات آسیب‌های اجتماعی باید هزینه‌های زیادی از بیت المال و بخش‌های مختلف صرف شود ولی با افزایش انس و الفت مردم و خانواده‌ها با قرآن می‌توان با هزینه‌های بسیار کمتر از این آسیب‌ها پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: طرح ملی «زندگی با آیه ها» با عنوان «مسطورا» در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری با هدف اقامه جهاد تبیین قرآنی، گفتمان‌سازی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمات فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه قشر‌های مردم از سال گذشته در سطح کشور و تبع آن خراسان رضوی آغاز شده و به مدت سه سال در حال اجرا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: طرح "مسطورا" یعنی سطر به سطر زندگی با آیه‌های قرآنی، به گونه‌ای که آیه‌های قرآن به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود.

در پایان مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی مسطورا در خواف که توسط اداره تبلیغات اسلامی و با مشارکت یک شرکت صنعتی - معدنی برگزار شد از ۶۰ نفر از شرکت کنندگان و قاریان برتر با اهدای هدایایی تجلیل شد.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • برگزاری نمایشگاه عکس در هوراند
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • نگاه حداد عادل به مدارس غیرانتفاعی؛ حسابتان از نظام را جدا ندانید | برای این نظام نیرو تربیت کنیم
  • اجرای نهضت ملی سواد سلامت آموزی در مدارس ۱۰ استان کشور
  • توصیه حداد عادل به ایجاد کنندگان مدارس غیردولتی: حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانید
  • حدادعادل: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام جدا ندانند
  • مدیریت بازماندگان از تحصیل توسط متولیان مراقبت از آسیب‌های اجتماعی
  • اجرای طرح سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان
  • چوب معلم گل نیست | تنبیه بدنی تا کی؟